Історія червоного путівника «Мішлен» («Guide Rouge» / «Guide Michelin»)

  • Романчук Ольга Василівна Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-8215-9741
  • Коваль Ростислав Семенович Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-9284-7505
  • Паска Марія Зіновіївна Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-9208-1092
  • Голод Андрій Петрович Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-9022-3475
  • Никига Оксана Василівна Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-3492-7475
Ключові слова: путівник «Michelin», рейтинг, ресторан, гастрономічний туризм, історія, зірка, класифікація, шеф

Анотація

У статті на основі ґрунтовного аналізу найрелевантніших праць провідних світових науковців, котрі займаються дослідженнями сфери гастрономічного туризму, виявлено основні аспекти розвитку відомого французького ресторанного гіда «Michelin», без якого сьогодні важко уявити світ високої кухні, кулінарний туризм та мистецтво жити. Предметом дослідження є вивчення основних тенденцій в еволюції червоного гіда, котрий протягом ХХ століття пройшов три стадії – спочатку був технічним довідником, де пропонували інформацію про товари та послуги для автомобілістів, згодом перетворився на туристичний путівник, і, врешті, трансформувався у гастрономічний гід. Метою роботи є аналіз ролі та значення цього путівника для гастрономічного туризму. Висвітлено історію французької компанії з виробництва автомобільних шин «Мішлен», діяльність засновників – братів André Michelin та Édouard Michelin, створення її символу Bibendum, розвиток самого путівника, описано пошуки шляхів для формування оптимальних принципів класифікації якості кухні. Увагу також приділено професійній діяльності найвідоміших жінок-шефів, результати роботи котрих відзначені мішленівськими зірками. Для досягнення декларованої мети використано наступні методи дослідження: історичний, описовий, порівняльний, систематизація та узагальнення. Сьогодні червоний путівник «Michelin» друкують для багатьох країн світу та для найбільших мегаполісів, компанія розпочала випуск гіда-журнала «Food & Travel», започаткувала нагороду «Зелена Зірка Мішлен» з метою відзначення ресторанів, в яких особливо дотримуються сталої гастрономії, а також запустила виробництво кухонного приладдя. Встановлено, що найкращі шеф-кухарі світу прагнуть власну справу перетворити на бізнес-імперії, не задовольняючись лише отриманням мішленівських відзнак. Вони активно активно пишуть кулінарні бестселери, беруть участь у зйомках реаліті-шоу, фільмів та серіалів, засновують авторські школи, працюють також у форматі їжі на винос та фудтраків. Водночас, виявлено зворотній бік медалі високої гастрономії – постійні стреси, споживання кухарями алкоголю та наркотиків, булінг, значне фінансове навантаження, тиск рейтингів, критика підходів мішленівської системи оцінювання, страх втратити бізнес та самогубства. Отримані результати дозволяють доповнити та розширити спеціалізовані навчальні курси у закладах вищої освіти України, де ведуть підготовку кадрів для сфери туризму, готельного та ресторанного господарства, а також відкривають нові перспективні шляхи вивчення галузі. Отже, у процесі свого історичного розвитку червоний путівник «Michelin» став найвідомішим кулінарним гідом у світі, спрямованим на те, аби клієнти отримували максимум задоволення від споживання їжі та напоїв у закладах ресторанного господарства.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2022-12-30
Цитовано
Як цитувати
Романчук Ольга Василівна, Коваль Ростислав Семенович, Паска Марія Зіновіївна, Голод Андрій Петрович, & Никига Оксана Василівна. (2022). Історія червоного путівника «Мішлен» («Guide Rouge» / «Guide Michelin»). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (16), 75-86. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2022-16-08