Сучасний стан та перспективи використання інноваційних маркетингових технологій у розвитку креативних індустрій України
Анотація
У статті розглянуто еволюцію методологічних підходів та перспективи використання сучасних маркетингових технологій у розвитку креативних індустрій України. Автори відзначають виникнення нової концепції економіки – креативної економіки, за допомогою якої формуються нові економічні моделі, нові типи соціальних відносин, а відповідно, і вимоги до різних методів управління, видів діяльності, отже, і реалізації процесу маркетингу територій. Предметом дослідження є комплекс маркетингових технологій, які доцільно використовувати для розвитку креативних індустрій нашої країни. Мета статті полягає у дослідженні сучасного стану та перспектив розвитку маркетингу креативних індустрій в Україні. Дослідження проводилося на основі системно-функціонального, комплексного наукових підходів, за допомогою наукових методів: аналізу і синтезу, систематизації статистичних даних, моделювання. Отримано наступні результати. Проведене дослідження підтверджує актуальність використання SMM-маркетингу для просування креативних індустрій. Усі креативні індустрії можуть використовувати для просування такі соціальні мережі, як Facebook та Twitter, менше функціональне призначення мають такі соціальні мережі як Instagram, YouTube та Twitter. Найменш функціональною на даний момент є соціальна мережа TicTok, це обумовлено тим, що її тільки починають використовувати для просування бізнесу. Проведення або відвідування заходів – важлива частина стратегії залучення спонсорів, заходи допомагають збирати аудиторію, яка цікавиться вашою сферою діяльності, продуктом або новими можливостями в цілому. Маркетинг вражень на думку авторів є найкращим засобом просування креативних індустрій через її специфіку. За умови отримання позитивного враження, споживачі не тільки повертаються до закладу, але й «рекламують» його серед своїх друзів та підписників. Висновки. Використання сучасних маркетингових технологій, таких як SMM-маркетинг, event-маркетинг та маркетинг вражень, у просуванні підприємств креативного сектору економіки дають конкурентну перевагу, допомагають розширити аудиторію та досягти успіху на ринку. Таким чином, у сучасних умовах розвитку ринку, необхідною умовою існування і розвитку малого та середнього підприємств, є формування та реалізація правильної маркетингової стратегії.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Євтушенко О. В. Сенсорний маркетинг у туристичному бізнесі – новітня технологія в просуванні туристичного продукту Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Сер. Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2014. № 1086. С. 145–149.
Зоріна О. І. Сучасні маркетингові технології та їх специфіка. Інтернаука. 2017. № 9. С. 49–51.
Мина Ж. В., Кокор Л. Б. Популяризація пам’яток історії та культури органами місцевого самоврядування із застосуванням сучасних інформаційно-рекламних засобів. Historical and Cultural Studies. 2016. № 1. С.79–86.
Поверіна Ю. О. Передумови виникнення та сутність маркетингу вражень. Strategiczne pytania światowej nauki. 2015. № 3. С. 3–4.
Креативна Україна: веб-сайт. URL: http://creativeukraine.org.ua/.
Офіційний сайт Київстар: веб-сайт. URL: https://kyivstar.ua/uk/.
Міністерство культури та інформаційної політики України: веб-сайт. URL: http://mincult.kmu.gov.ua/control.
Український культурний фонд: веб-сайт. URL: https://ucf.in.ua/.
Офіційний сайт Adobe: веб-сайт. URL: https://www.adobe.com/ua/.
Центр української культури та мистецтва : веб-сайт. URL: https://www.dolesko.com/.
Caves R.E. Creative Industries: Contracts between Art and Commerce, Harvard Univ. Press Description and preview. 2000. 84 р.
Econsultancy Excellence in digital, marketing & ecommerce: веб-сайт. URL: https://econsultancy.com/.
Garnham N. From cultural to creative industries: An analysis of the implications of the “creative industries” approach to arts and media policy making in the United Kingdom. International Journal of Cultural Policy. 2005. № 1. Р. 15–29.
GlobalWebIndex: веб-сайт. URL: https://www.globalwebindex.com/
Hong Y., Chen H. Does the Medium-term Development of the Creative Economy Guarantee Long-term Evolution. International Journal of Cultural and Creative Industries. 2017. № 1. 22–44 p.
Yevtushenko, О.V. (2014) Sensornyi marketynh u turystychnomu biznesi – novitnia tekhnolohiia v prosuvanni turystychnoho produktu [Touch marketing in the tourism business is the latest technology in the promotion of tourism products]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (1086), 145–149 (in Ukrainian).
Zorina O. I. (2017) Suchasni marketynhovi tekhnolohii ta yikh spetsyfika [Modern marketing technologies and their specifics]. Internauka [Interscience], (9), 49–51 (in Ukrainian).
Myna Zh. V., Kokor L. B. (2016) Populiaryzatsiia pamiatok istorii ta kultury orhanamy mistsevoho samovriaduvannia iz zastosuvanniam suchasnykh informatsiino-reklamnykh zasobiv [Popularization of historical and cultural monuments by local governments with the use of modern information and advertising tools]. Historical and Cultural Studies, (1), 79–86 (in Ukrainian).
Poverina, Yu. O. (2015) Peredumovy vynyknennia ta sutnist marketynhu vrazhen [Prerequisites and essence of impression marketing]. Strategiczne pytania światowej nauki, (3), 3–4 (in Ukrainian).
Kreatyvna Ukraina [Creative Ukraine]. Available at: http://creativeukraine.org.ua/ (in Ukrainian).
Ofitsiinyi sait Kyivstar [Official site of Kyivstar]. Available at: https://kyivstar.ua/uk/ (in Ukrainian).
Ministerstvo kultury ta informatsiinoi polityky Ukrainy [Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine]. Available at: http://mincult.kmu.gov.ua/control (in Ukrainian).
Ukrainskyi kulturnyi fond [Ukrainian Cultural Foundation]. Available at: https://ucf.in.ua/ (in Ukrainian).
Ofitsiinyi sait Adobe [Official site of Adobe]. Available at: https://www.adobe.com/ua/.
Tsentr ukrainskoi kultury ta mystetstva [Center for Ukrainian Culture and Arts]/ Available at: https://www.dolesko.com/ (in Ukrainian).
Caves R.E. (2008) Creative Industries: Contracts between Art and Commerce, Harvard Univ. Press Description and preview.
Econsultancy. Excellence in digital, marketing & ecommerce. Available at: https://econsultancy.com/.
Garnham N. (2005) From cultural to creative industries: An analysis of the implications of the “creative industries” approach to arts and media policy making in the United Kingdom. International Journal of Cultural Policy, (1), 15–29.
GlobalWebIndex. Available at: https://www.globalwebindex.com/
Hong Y., Chen H. (2017) Does the Medium-term Development of the Creative Economy Guarantee Long-term Evolution. International Journal of Cultural and Creative Industries, (1), 22–44.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).