Роль трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств роздрібної торгівлі

  • Nadiia Proskurnina Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0001-8587-0467
Ключові слова: трансформація, функції маркетингу, маркетинг роздрібної торгівлі, бізнес-процеси

Анотація

Предметом статті є дослідження трансформації класичних функцій маркетингу (аналітичної, виробничої, збутової та управління і контролю) під впливом факторів розвитку ринку і трансформації маркетингу в умовах структурних зрушень в економіці. Функції маркетингу є сукупністю певних видів діяльності, що здійснюються операторами роздрібної торгівлі як учасником ринку. Метою статті є визначення ролі трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Завданням статті є вивчення поступовго розвітку маркетінгу та змінних процесів, які відбувались із його функціями під впливом трансформаційних явищ в економіці. Адже, розвиток онлайн-торгівлі вимагав нових підходів до розуміння класичних функцій і стало вкрай важливим зацікавити споживача та змусити його зробити замовлення в певному інтернет-магазині. Використовуються загальнонаукові методи: аналітичний метод, який допомагає виокремлювати в об’єкті історичного дослідження етапи розвитку підходів до сутності маркетингу; метод індукції – для узагальнення підходів до напрямів трансформації маркетингу. Отримано такі результати: розробка систем маркетингу в рамках не самих підприємств-виробників, а всередині операторів роздрібної торгівлі з метою збуту продукції кінцевим споживачам стає основою функції управління та контролю. Виявлено, що в сучасних умовах функції контролю над виробництвом з метою збуту стали виконувати відділи маркетингу операторів роздрібної торгівлі, які стали вивчати ринок і видавати замовлення на виробництво з метою збуту. Таким чином, маркетинг стає посередником між підприємствами-виробниками та операторами роздрібної торгівлі. Висновки: на основі трансформованих функцій маркетингу виділено бізнес-процеси в області маркетингу, які виконуються оператором роздрібної торгівлі. Узагальнено, що ефективний план маркетингових інвестицій повинен враховувати всі види діяльності, які здатні допомогти оператору роздрібної торгівлі впливати на споживчий попит і реалізувати потенціал прибуткового зростання. Оператор роздрібної торгівлі повинен розробляти прості, гнучкі інструменти оптимізації, використовуючи для оцінки якісні та кількісні показники.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Andreeva O. D. (2012) Izmenenie funktsiy marketinga v korporativnoy praktike [Changing Marketing Functions in Corporate Practice]. Rossiyskiy vneshneekonomicheskiy vestnik, vol. 7, pp. 60–81.

Bojchuk I. V. (2011) Naprjamy strateghichno orijentovanogho upravlinnja pidpryjemstvamy na zasadakh marketynghu [Directions of strategically oriented management of enterprises on the basis of marketing]. Torghivlja, komercija, pidpryjemnyctvo, vol. 13, pp. 126-131.

Butcher S. (2004) Programmy loyal'nosti i kluby postoyannykh klientov [Loyalty programs and loyalty clubs]. Moscow: Vil'yams. (in Russian)

Iskyanderova T. A. (2013) Transformatsiya marketinga v sisteme upravleniya innovatsionnoy deyatel'nost'yu organizatsiy [Transformation of marketing in the management system of innovative activities of organizations]. Upravlencheskie nauki, vol. 2, pp. 77–83.

Karlof B. (2014) Delovaya strategiya [Business strategy]. Kiev: Ekonomika. (in Russian)

Lypchuk V. V., Dudjak R. P., Bughilj S. Ja., Janyshyn, Ja. S. (2012) Marketing [Marketing]. Ljviv: Maghnolija 2006. (in Ukrainian)

Lighonenko L., Krasnevych Gh. (2011) Innovacijnyj vektor rozvytku torghivli v Ukrajini [Innovative vector of trade development in Ukraine]. Tovary i rynky, vol. 1, pp. 7–14.

Mann І. (2017) Marketing na 100%. Remiks. Kak stat' khoroshim menedzherom po marketingu [100% marketing. Remix. How to become a good marketing manager]. Moscow: Mann I., Ivanov i Ferber. (in Russian)

Kotler F., Amstronh H., Sonders D., Vonh V. (2014) Osnovy marketynha: uchebnoe posobye. [Marketing Fundamentals: A Study Guide] Kyev: KNEU (in Russian)

Pidkaminnyj I. M., Sovershenna I. O. (2013). Innovacijnyj rozvytok pidpryjemstv rozdribnoji torghivli [Innovative development of enterprises of distribution trade]. Business Inform, vol. 1, pp. 156–159.

Gholoshubova N. O., Kavun O. O., Tropkov V. M. et al. (2014) Pidpryjemnycjki merezhi v torghivli [Business networks in trade]. Kiev: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)

Savycjka N.L. (2014) Drajvery ta bar'jery rozvytku onlajn-rytejlu: teoretyko-metodychnyj aspekt. [Drivers and barriers to online retail development: theoretical and methodological aspect] Business Inform, vol. 10, pp. 236–241.

Chernenko, O. (2016). Na shljakhu do post-cyfrovogho marketynghu v Ukrajini: problemy ta zavdannja [Towards post-digital marketing in Ukraine: problems and tasks]. Marketyngh v Ukrajini, vol. 3 (96), pp. 4–11.

Shtal, T., Uvarova, A., Proskurnina, N., & Savytska, N. (2020). Strategic Guidelines for the Improvement of Logistic Activities of Trade Enterprises. Journal of Information Technology Management, 12(3), 69-81.

Опубліковано
2020-12-28
Цитовано
Як цитувати
Proskurnina, N. (2020). Роль трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств роздрібної торгівлі. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (12), 162-170. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2020-12-17