Оцінка брендів готельної індустрії в умовах розвитку економіки та іміджу України як туристичної держави
Анотація
Міжнародний досвід показує, що розвиток готельної індустрії сприяє збільшенню доходів бюджету на всіх рівнях, створює нові робочі місця та сприятливий туристичний імідж України. Брендинг готельного бізнесу – це процес додавання вартості до готельного продукту за рахунок його реклами, брендингу, продажу, просування та позиціонування клієнтів. Він також визначає готельний продукт, особистість чи місце, які слід вдосконалити, щоб покупець чи користувач відчули особливу, унікальну вигоду, яка найкраще відповідає їхнім вимогам. Хоча для вітчизняних готелів досить ефективно використовувати бренди відомих готельних мереж для збільшення обсягу продажу послуг і відповідно для збільшення власного прибутку, необхідно все ж формувати індивідуальний імідж серед споживачів таких готелів у конкурентному середовищі. Таким чином, стаття присвячена конкретизації сутності та обґрунтуванню підходу щодо оцінювання бренду компаніями в готельній галузі. Досліджено правильні та хибні властивості брендів готелів. Здійснено порівняльний аналіз брендів у сегменті розкошу на ринку Києва. Проведено розрахунок ринкової вартості брендів готелів та визначено їх ранг у рейтингу. Предметом дослідження статті є брендинг в готельній індустрії на регіональному ринку. Мета статті – дослідити особливості брендингу готелю та оцінити бренди готелів як інструменти для покращення готельних послуг на ринку Києва. Використано загальнонаукові методи, такі як системний аналіз – для визначення особливостей брендів, експертний метод – для розрахунку індексу BrandBeta, який характеризує силу бренду, метод переваги прибутку та BrandFinance метод – для оцінки основних брендів готелів в сегменті розкошу на ринку м. Київ. Отримано такі результати: проранжовано бренди готелів за рівнями їх ринкової вартості та визначено переваги брендингу, серед яких отримання додаткового доходу; полегшення вибору готельного продукту споживачем; сприяння випуску нових послуг на суміжні ринки; відкриття можливостей для інвестицій у майбутнє тощо. Висновки: результати оцінювання брендів готелів на ринку Києва можна використовувати в готельній індустрії як рекомендації щодо обґрунтування стратегії сталого розвитку туристичного бізнесу.
Завантаження
Посилання
Avdan, O.G. (2015). Features of the estimating and using the brands of tourism companies. Technology Audit and Production Reserves, 1/5(21), pp. 55-60. Available at: https://docplayer.net/70527477-Osoblivosti-ocinki-vartosti-ta-vikoristannya-brendiv-turistichnih-pidpriiemstv.html (in Ukrainian).
Bogomaz, N.V, Zozuliov, A.V. (2002). The method of integral evaluation of consumer attitude to the brand. Marketing in Ukraine, 6 (16), pp. 30–33 (in Ukrainian).
Budnikevych, I., Krupenna, I., Gavrysh, I. (2017). New services in the marketing system of hotel businesses: practice of implementation, adaptation and modification. Bulletin of Chernivtsi Institute of Trade and Economics, 3(67), pp. 101-116. Available at: http://chtei-knteu.cv.ua/herald_en/content/download/archive/2017/v3/NV-2017-v3_10.pdf (in Ukrainian).
Dev, C.S., Withiam, G. (2012). Branding hospitality: Challenges, opportunities and best practices. Cornell Hospitality Roundtable Proceedings, 4(5), pp. 6-14. Available at: https://scholarship.sha.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=chrconf.
Dick, T.J. (2019). The impact of branding on hotel sales prices: A study of upper upscale and luxury hotel properties from 2007 through 2017. Graduate Theses and Dissertations. 17000. Available at: https://lib.dr.iastate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=8007&context=etd.
Foroudi, P. (2019). Influence of brand signature, brand awareness, brand attitude, brand reputation on hotel industry’s brand performance. International Journal of Hospitality Management, 76 (A), pp. 271-285. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.05.016.
Gehrels, S.A., Looij J. (2011). Employer branding: A new approach for the hospitality industry. Research in Hospitality Management, 1(1), pp. 43-52. DOI: 10.1080/22243534.2011.11828275.
Hotel marketing theory. Study materials online. Available at: https://pidruchniki.com/1640011658908/turizm/marketing_gotelnogo_biznesu.
Ishaq, M.I., Hussain, N., Asim, A.I., Cheema. L.J. (2014). Brand equity in the Pakistani hotel industry. Revista de Administração de Empresas, 54(3). DOI: https://doi.org/10.1590/S0034-759020140304.
Khumarova, N., Mykhailiuk, O. (2018). Marketing policy of services promotion in the hotel business of Ukraine. Socio-Economic Research Bulletin, 3(67), pp. 53-61. doi: https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.53-61 (in Ukrainian).
Kvasniy, O.R. (2017). Hotel service as the object of marketing research. Scientific Bulletin of UNFU, Vol. 27, No 7, pp. 91-94. DOI: https://doi.org/10.15421/40270716 (in Ukrainian).
Matsekha, D.S., Buryi, S.A. (2014). Marketing in the hotel and tourism business. Herald of Khmelnytskyi National University, 5(2), pp. 43-47 (in Ukrainian).
Mohylova, A.Yu., Budashko, V.A. (2016). Marketing features in hotel and restaurant business. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series «Economic Sciences», 17(2), pp. 72-75. Available at: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_17/2/20.pdf (in Ukrainian).
Okhota, V. (2018). Theoretical and practical aspects of loyalty formwave in hotel service”. Ekonomika ta derzhava, 3, pp. 80–83. Available at: http://www.economy.in.ua/pdf/3_2018/19.pdf (in Ukrainian).
Oklander, T., Osetyan, O., Khidirov, S. (2019). Communicative strategies of enterprises of hotel restaurant sphere. Black sea economic studies, 37, pp. 112-117. Available at: http://www.bses.in.ua/journals/2019/37_2019/23.pdf (in Ukrainian).
Parvez, Sh.J., Moyeenudin, H.M., Arun, S., Anandan, R., Janahan, S.K. (2018). Digital marketing in hotel industry. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.21), pp. 288-290. Available at: https://www.researchgate.net/publication/325117493_Digital_marketing_in_hotel_industry.
Sydoruk, S.V. (2016). Specifics of forming brand of hotel services in the region. Scientific bulletin of Polissia, 3 (7), pp.117-123 (in Ukrainian).
Talabi, J. (2015). The role of marketing in hotel industry case (six successful hotel units in Abuja and Jakobstad). Thesis Centria University of Applied Sciences Degree Programme in Tourism. 48 p. Available at: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/103657/Talabi_Juwon.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
The official site of the hotel «Hayat Ridzhensi Kyiv». Available at: https://www.hyatt.com/ru/.
The official site of the hotel «Hilton Kyiv». Available at: https://www3.hilton.com/en/hotels/ukraine/hilton-kyiv.
The official site of the hotel «Inter Continental Hotel». Available at: https://www.ihg.com/intercontinental/hotels/ru/.
The official site of the hotel «Premier Palace Hotel». Available at: https://premier-palace.phnr.com/
Tymoshenko, Z.I,. Munin, G.B., Dyshlevy, V.P. (2007). Marketing of hotel and restaurant business: a guide. K.: Europe. Univ., 246 p. Available at: https://tourism-book.com/pbooks/book-37/ua/chapter-1857/.
Zozuliov, A.V. (2002). Branding and anti-branding: what to choose in Ukraine. Marketing in Ukraine, 4, pp. 26–28 (in Ukrainian).
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).