Перспективи розвитку закладів здорового харчування на ринку ресторанних послуг міста Харків
Анотація
Статтю присвячено аналізу розвитку системи здорового харчування у закладах ресторанного господарства м. Харкова. Об’єктом є ресторанне господарство, як складна система. Предметом є особливості організації роботи ресторану здорового харчування. Мета даної статті полягає в поглибленні теоретичних знань щодо організації ресторанного господарства в Україні та виявлення перспектив розвитку закладів здорового харчування на ринку ресторанних послуг міста Харків. Для досягнення поставленої мети в статті, ставилися та вирішувалися наступні завдання: висвітлити основні теоретичні поняття та нормативно-правове забезпечення ресторанного господарства; розглянути проблеми надмірної ваги в Україні; проаналізувати європейський ринок закладів здорового харчування; дослідити український ринок підприємств сфери здорового харчування; охарактеризувати сучасний стан та перспективи розвитку системи «Eathealthy» у ресторанному господарстві; виявити формат закладів, у яких може буди впроваджено здорове харчування. Методи дослідження, що були використанні під час написання цієї статті - аналітичний, порівняльний, науково-дослідний. Через вирішення завдань було отримано такі результати: дослідження засвідчують наявність такого незаповненого сегменту на ринку ресторанного господарства як здорове харчування. На сьогоднішній день в Україні практично відсутні заклади, які можуть запропонувати таке меню. Та зроблені такі висновки, що меню «Здорове харчування» може бути запровадженим у закладах будь-яких форматів. Найбільш розповсюдженим є формат фаст-фуд. Переорієнтація ресторанів фаст-фуд на здорове харчування в Україні є недоцільною, оскільки такі заклади орієнтовані на споживачів із невеликими доходами і за використання екологічно чистої сировини та матеріалів, вартість яких є високою на ринку, втратить більшість клієнтів.
Завантаження
Посилання
Avetisova, A. (2002). Ekonomika predpriyatiy pitannya. [Economics of catering] Donetsk: DonGUZT. (in Russian)
Arkhipov, V. (2007). Orghanizacija restorannogho ghospodarstva. [Organization of restaurant business ] Kyjiv: Inkos. (in Ukrainian)
Borodina, V. (2003). Restoranno-gostinichnyy biznes. [Restaurant and hotel business] Moscow: Knizhnyy mir. (in Russian)
Mikhaylitskaya, M., Voytenko, T., & Soloshenko, L. (2012). Vse ob uchete i organizatsii restorannogo khozyaystva. [All about accounting and organization of restaurant facilities] Kharkiv: Izdatelskiy dom Faktor. (in Russian)
Statsenko, V. V. (2002). Glavnaya tekhnologiya uspekha restorannogo biznesa. [The main success technology of the restaurant business] Kherson: Oldi-plyus. (in Russian)
Navarra, T. (2017, november 27). Restaurant Statistics That Will Shape the Industry in 2018. Available at: https://www.7shifts.com/blog/15-restaurant-stats-for-2018
Asociacija franchajzynghu Ukrajiny. (2018). Asociacija franchajzynghu Ukrajiny [Franchising Association of Ukraine ]. Available at: www.franchising.org.ua (in Ukrainian)
Sendvich-kafe «Freshline». (2018). Sendvich-kafe «Freshline». [Sandwich Café «Freshline»] Available at: www.freshline.name (in Ukrainian)
Restoran «Zelenyj Papugha». (2018). Restoran «Zelenyj Papugha» [Restaurant «Green Parrot»]. Available at: www.greenparrot.com.ua (in Ukrainian)
Kafe-maghazyn «NaKhLIBnyk». (2018). Kafe-maghazyn «NaKhLIBnyk» [Cafe-shop ««NaKhLIBnyk»] Available at: www.nahlebnik.com (in Ukrainian)
Derzhavnyj komitet statystyky Ukrajiny. (n.d.). UKSTAT.[ The State Statistics Committee of Ukraine] Available at: www.ukrstat.gov.ua (in Ukrainian)
Biletska, Y., Babenko, V., Gusliev, A. (2019). Marketing studies of consumption preferences at developing dietary products. EUREKA: Social and Humanities, 5, pp. 16-21. doi: 10.21303/2504-5571.2019.001009
Kafe-maghazyn «Vitamin». (2018). Kafe-maghazyn «Vitamin» [Cafe shop «Vitamin»] . Available at: www.vitamin-magazin.com (in Ukrainian)
Vsesvitnja orghanizacija okhorony zdorov'ja. (2018). VOOZ. [World Health Organization] Available at: www.who.int (in Ukrainian)
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).