Corporate social responsibility in the international business
Keywords:
corporate social responsibility, economic school, international business, strategy,
Abstract
The article considers the peculiarities of corporate social responsibility in international business. The approaches of different economic schoolsto the definition of corporate social responsibility are analized.
The article consideres the practice of implementation of corporate social responsibility, both foreign and domestic enterprises;identifies the cause of the weak development of social responsibility of Ukrainian enterprises.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Официальный сайт The Coca–Cola Company [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.coca–colacompany.com/stories/sustainable–agriculture–commitment
Официальный сайт The Organisation for Economic Co–operation and Development (OECD) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.oecd.org/daf/investment/guidelines
Официальный сайт Группа СКМ [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.sustainability.scm.com.ua/ru/about_scm/
Гэлбрейт Джон Кеннет. Экономические теории и цели общества / Джон Кеннет Гэлбрейт. – М. : Прогресс, 1976. – 405 с.
Кейнс Дж. М. Общая теория занятости, процента и денег / Дж. М. Кейнс ; пер. с англ. общ. ред. и предисл. А. Г. Милейковского, И. М. Осадчей. – М. : Прогресс, 1978. – 494 с.
Кричевский Н. А. Корпоративная социальная ответственность / Н. А. Кричевский, С. Ф. Гончаров. – М. : Издательско–торговая корпорация «Дашков и Ко», 2007. – 216 с.
Маркс К. Сочинения. Т. 46. Ч. 1: Экономические рукописи 1857–1859 гг. / Карл Маркс, Фридрих Энгельс. – 2–е изд . – М. : Политиздат, 1968. – 559 с.
Маршалл А. Принципы политической экономии. Т.2 / Альфред Маршалл. – М. : Прогресс, 1984. – 310 с.
Саприкіна М. А. Корпоративна соціальна відповідальність : моделі та управлінські практики : підручник / М. А. Саприкіна та ін. – К. : ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с.
Сидоров В. И. Единство традиций и инноваций в системе трудовой мотивации трансформационной экономики / В. И. Сидоров, Т. В. Тарасенко, Т. Е. Шедякова. – Х. : Издательство ХНУ имени В. Н. Каразина, 2009. – 335 с.
Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов : / Адам Смит ; пер. с англ. науч. ред. П. Н. Клюкин ; Предисл. В. С. Афанасьев. – М. : ЭКСМО, 2007. – 957 с.
Социальная ответственность корпорации. Матеріали 5–ї Всеукраїнської науково–практичної конференції [«Корпоративна культура організації 21–го століття»], (Краматорськ, 2007 рік) [Електронний ресурс] : / П. П. Кравченко // Корпоративна культура організації 21–го століття. – 2007. – С. 26–31. – Режим доступу до журналу : http://www.masters.donntu.edu.ua/2009/fvti/kravchenko/library/tez1.htm
Трифонова И. В. Роль транснациональных корпораций в глобализации мировой экономики / И. В. Трифонова // Молодой ученый. – 2013. – №9. – С. 243–245.
Фридман М. Капитализм и свобода / Мильтон Фридман. – 1982. – 280 с.
Официальный сайт The Organisation for Economic Co–operation and Development (OECD) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.oecd.org/daf/investment/guidelines
Официальный сайт Группа СКМ [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.sustainability.scm.com.ua/ru/about_scm/
Гэлбрейт Джон Кеннет. Экономические теории и цели общества / Джон Кеннет Гэлбрейт. – М. : Прогресс, 1976. – 405 с.
Кейнс Дж. М. Общая теория занятости, процента и денег / Дж. М. Кейнс ; пер. с англ. общ. ред. и предисл. А. Г. Милейковского, И. М. Осадчей. – М. : Прогресс, 1978. – 494 с.
Кричевский Н. А. Корпоративная социальная ответственность / Н. А. Кричевский, С. Ф. Гончаров. – М. : Издательско–торговая корпорация «Дашков и Ко», 2007. – 216 с.
Маркс К. Сочинения. Т. 46. Ч. 1: Экономические рукописи 1857–1859 гг. / Карл Маркс, Фридрих Энгельс. – 2–е изд . – М. : Политиздат, 1968. – 559 с.
Маршалл А. Принципы политической экономии. Т.2 / Альфред Маршалл. – М. : Прогресс, 1984. – 310 с.
Саприкіна М. А. Корпоративна соціальна відповідальність : моделі та управлінські практики : підручник / М. А. Саприкіна та ін. – К. : ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с.
Сидоров В. И. Единство традиций и инноваций в системе трудовой мотивации трансформационной экономики / В. И. Сидоров, Т. В. Тарасенко, Т. Е. Шедякова. – Х. : Издательство ХНУ имени В. Н. Каразина, 2009. – 335 с.
Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов : / Адам Смит ; пер. с англ. науч. ред. П. Н. Клюкин ; Предисл. В. С. Афанасьев. – М. : ЭКСМО, 2007. – 957 с.
Социальная ответственность корпорации. Матеріали 5–ї Всеукраїнської науково–практичної конференції [«Корпоративна культура організації 21–го століття»], (Краматорськ, 2007 рік) [Електронний ресурс] : / П. П. Кравченко // Корпоративна культура організації 21–го століття. – 2007. – С. 26–31. – Режим доступу до журналу : http://www.masters.donntu.edu.ua/2009/fvti/kravchenko/library/tez1.htm
Трифонова И. В. Роль транснациональных корпораций в глобализации мировой экономики / И. В. Трифонова // Молодой ученый. – 2013. – №9. – С. 243–245.
Фридман М. Капитализм и свобода / Мильтон Фридман. – 1982. – 280 с.
Cited
How to Cite
Шевченко, Т. (1). Corporate social responsibility in the international business. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (4 (1144, 2), 141-144. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/4539
Section
Economy
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication of this work under the terms of a license Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.