Regulation of hotel business using information technologies

Keywords: Information technologies, Internet-technologies, hotel business, Internet-reserving, tourists, economic commerce, tourist services, web is a web-site, Internet-resources, automation, computer networks, economic efficiency, marketing

Abstract

The article studies the influence of information technologies  on a management by a hotel, as it is related to the increase of work of both every manager separately and hotel on the whole and influence on a competitiveness at the today’s market. The article analyzes the use of computer networks, Internet and internet-technologies, programmatic foods of through automation of all hotels business processes, that for today not simply question of leadership and creation of competitive edges, but also survival at the market in the near future. Drawn conclusion about the necessity of application of information technologies, as an instrument of adjusting of hotel economy

Downloads

Download data is not yet available.

References

Вишневська О. О. Туристичне країнознавство : підручник / О. О. Вишневська, А. Ю. Парфіненко, В. І. Сідоров. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2011. – 594 с.

Гладуняк Ю. В. Державне регулювання розвитку готельного господарства: проблеми та перспективи / Ю. В. Гладуняк // Наук. вісн. Нац. ун-ту держ. податкової служби України (економіка, право). – 2009. – № 3. – С. 29-36.

Козлова Т. «Лицо» сетевых отелей / Т. Козлова // Новости турбизнеса. – 2005. – № 22. – С. 23.

Мунін Г. Б. Управління сучасним готельним комплексом : навч. посіб. / Г. Б. Мунін, А. О. Змійов, Г. О. Зінов’єв, Є. В. Самарцев, О. О. Гаца; за ред. С. І. Дорогунцова. – К. : Ліра, 2005. – 156 с.

Нечаюк Л. І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент : навч. посіб. / Л. І. Нечаюк, Н. О. Нечаюк. – К. : ЦУЛ, 2009. – 344 с.

Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва : навч. посіб. / П. Р. Пуцентейло. – К. : ЦУЛ, 2007. – 344 с.

Рентч М. С. Преимущества брендирования отелей / М. С. Рентч // Гостиничный и ресторанный бизнес. – 2008. – № 3. – С. 48-50.

Цьохла С. Ю. Економічні основи курортної індустрії й перспективи розвитку / С. Ю. Цьохла // Учёные записки ТНУ им. В. И. Вернадского. Серия: Экономика. – 2008. – Т. 21 (60). – № 1. – С. 286-294.

Юр’єв А. П. Формування ціни та цінової політики на підприємствах туристичного бізнесу : монографія / А. П. Юр’єв, К. В. Єрмілова ; Донецький ін-т туристичного бізнесу. – Донецьк, 2004. – 200 с.

Офіційний сайт Всесвітньої туристичної організації [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.2.unwto.org/en

Офіційний сайт Державного агентства України з туризму та курортів [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.tourism.gov.ua/
Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/

Особливості формування та реалізації туристичної політики держави : міжнародний , національний, регіональний досвід : монографія / кол. авт., за ред. А. Ю. Парфіненка. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – 280 с.
Cited
How to Cite
Perepelytsia, A. (1). Regulation of hotel business using information technologies. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (6), 187-190. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/10024