Global market transformations of international tourism and hospitality industry

Keywords: international tourism, hospitality industry, world tourism market

Abstract

The article deals with the research of global transformations of the world tourism market and hospitality industry. The author analyses the influence of the main factors of macromedia - demographic, social, economic, technological and other trends on the dynamics, structure and future patterns of tourism. The paper traceі the correlation lines between the global evolution of the world economic activity center towards the developing countries and the spatial structure transformation of the world tourism market. The author states that the Asia-Pacific region, which will have accumulated 30% of international tourist flow by 2030, is going to become the engine of international tourism. The paper concludes that the rapid increase in world population and a change of its socio-demographic structure will ensure the expansion of demand for tourism and hospitality and a high rate of its development in the long run.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Парфиненко А. Ю. Туристический имидж как источник конкурентоспособности региона / А. Ю. Парфиненко // Актуальные проблемы экономики, менеджмента, маркетинга : Материалы Междунар. науч.-практ. конф. (Белгород, 17-19 нояб. 2009 г.): в 2 ч. отв. ред. Г. И. Ткаченко. – Белгород : Изд-во БелГУ, 2009. – Ч. 2. – С. 257-262.

Development Goals in an Era of Demographic Change – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://pubdocs.worldbank.org/en/503001444058224597/Global-Monitoring-Report-2015.pdf.

Tourism Megatrends: 10 things you need to know about the future of Tourism – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://horwathhtl.com/files/2015/12/Tourism-Mega-Trends2.pdf.

Tourism Towards 2030: Global Overview – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://ttr.tirol.at/sites/default/files/upload/UNWTO_Tourism%20Vision_2030.pdf.

Travel & Tourism Economic impact 2016 world http://www.wttc.org/-/media/files/reports/economic%20impact%20research/regions%202016/world2016.pdf.

UNWTO Tourism Highlights, 2016 Edition – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.unwto.org.

Щетинина К. И. Тенденции развития европейского рынка гостиничных услуг : дис… канд. екон. наук / К. И. Щетинина – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://mgimo.ru/science/memo/Schetinina_otzyv_nauch_ruk.pdf/

Hotel Investment Outlook 2016 – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.jll.com/Research/JLL-Hotel-Investment-Outlook-Global_2016.pdf.

Occupancy rate of the hotel industry worldwide from 2008 to 2015, by region – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.statista.com/statistics/266741/occupancy-rate-of-hotels-worldwide-by-region.

Парфіненко А. Ю. Туристичне країнознавство : підруч. для студ. ВНЗ / А. Ю. Парфіненко, В. І. Сідоров, О. О. Любіцева. – 2-е вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2015. – 552 с.

GLOBAL FOODSERVICE DISPOSABLES MARKET 2016-2020 Ukraine [Electronic recourse] – Way of access : http://www.technavio.com/report/global-packaging-foodservice-disposables-marke.

Restaurants: Global Industry Guide Ukraine [Electronic recourse] – Way of access : file:///C:/Users/user/Downloads/restaurants_global_industry_guide%20(1).pdf

10 крупнейших сетей фастфуда в мире – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.profastfood.ru/concept/detail/10-krupneyshikh-setey-fastfuda-v-mire/.

Топ 10 самых больших сетей отелей – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://dekatop.com/archives/10049.

Парфіненко А. Ю. Міжнародний туризм в Україні: геополітичні аспекти глобального явища / А. Ю. Парфіненко // Актуальні проблеми міжнародних відносин. – 2015. – Вип. 126. – Ч. 1. – С. 12–23.

Особливості формування та реалізації туристичної політики держави : міжнародний , національний, регіональний досвід : монографія / кол. авт., за ред. А. Ю. Парфіненка. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – 280 с.
Cited
How to Cite
Parfinenko, A. (1). Global market transformations of international tourism and hospitality industry. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (6), 175-186. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/10023