Methodological principles in statistic study of tourist market
Keywords:
Quantity, value of a particular quantity, Absolute and relative quantities, Power average and structural quantities, System of statistical indicators,
Abstract
The article reveals the fundamental principles and essence of market statistics of tourism product. It receals detailed analysis of the problem and the system of basic indicators as a methodology and statistical evaluation and analysis of tourist activities, as well as its competitiveness at different levels. All the indicators are the foundation of the knowledge base needed to make management decisions.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Вишневська О. О. Туристичне країнознавство: підручник / О. О. Вишневська, А. Ю. Парфіненко, В. І. Сідоров. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2011. – 594 с.
Карманова Т. Е. Статистика туризма – Tourism statistics : учебник / Т. Е. Карманова и др. – М. : КНОРУС, 2010. – 240 с.
Ковалевський Г.В. Статистика : учебник / Г. В. Ковалевский; Харьков. нац. акад. гор. хоз–ва. – Х. : ХНАГХ, 2012. – 445 с.
Statistics: text–book / G. V. Kovalevskiy; Kharkov National Academy of Municipal Economy. – Kharkov : KHNAME, 2012. – 445 pp.
Кущенко О. І. Статистика туризму : навчально–методичний посібник для студентів напрямів підготовки 6.030506 «Прикладна статистика» та 6.140103 «Туризм» / О. І. Кущенко. – Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2014. – 74 с.
Everitt B. S. The Cambridge Dictionary of Statistics / B. S. Everitt 3-rd ed. / Эверитт Б. С. Большой словарь по статистике / Науч. ред. перевода И. И. Елисеева. – 3–е изд. – М. : Проспект, 2012. – 736 с.
UNWTO World Tourizm Barometer [Электронный ресурс] / веб–сайт статистики ВТО. – Режим доступа : http://www.unwto.org/facts/eng/barometer.htm
Карманова Т. Е. Статистика туризма – Tourism statistics : учебник / Т. Е. Карманова и др. – М. : КНОРУС, 2010. – 240 с.
Ковалевський Г.В. Статистика : учебник / Г. В. Ковалевский; Харьков. нац. акад. гор. хоз–ва. – Х. : ХНАГХ, 2012. – 445 с.
Statistics: text–book / G. V. Kovalevskiy; Kharkov National Academy of Municipal Economy. – Kharkov : KHNAME, 2012. – 445 pp.
Кущенко О. І. Статистика туризму : навчально–методичний посібник для студентів напрямів підготовки 6.030506 «Прикладна статистика» та 6.140103 «Туризм» / О. І. Кущенко. – Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2014. – 74 с.
Everitt B. S. The Cambridge Dictionary of Statistics / B. S. Everitt 3-rd ed. / Эверитт Б. С. Большой словарь по статистике / Науч. ред. перевода И. И. Елисеева. – 3–е изд. – М. : Проспект, 2012. – 736 с.
UNWTO World Tourizm Barometer [Электронный ресурс] / веб–сайт статистики ВТО. – Режим доступа : http://www.unwto.org/facts/eng/barometer.htm
Cited
How to Cite
Kushchenko, O. (1). Methodological principles in statistic study of tourist market. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (4 (1144, 2), 171-174. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/4545
Section
Country studies. Tourism
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication of this work under the terms of a license Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.