Роль трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств роздрібної торгівлі

  • Nadiia Proskurnina Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0001-8587-0467
Ключові слова: трансформація, функції маркетингу, маркетинг роздрібної торгівлі, бізнес-процеси

Анотація

Предметом статті є дослідження трансформації класичних функцій маркетингу (аналітичної, виробничої, збутової та управління і контролю) під впливом факторів розвитку ринку і трансформації маркетингу в умовах структурних зрушень в економіці. Функції маркетингу є сукупністю певних видів діяльності, що здійснюються операторами роздрібної торгівлі як учасником ринку. Метою статті є визначення ролі трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Завданням статті є вивчення поступовго розвітку маркетінгу та змінних процесів, які відбувались із його функціями під впливом трансформаційних явищ в економіці. Адже, розвиток онлайн-торгівлі вимагав нових підходів до розуміння класичних функцій і стало вкрай важливим зацікавити споживача та змусити його зробити замовлення в певному інтернет-магазині. Використовуються загальнонаукові методи: аналітичний метод, який допомагає виокремлювати в об’єкті історичного дослідження етапи розвитку підходів до сутності маркетингу; метод індукції – для узагальнення підходів до напрямів трансформації маркетингу. Отримано такі результати: розробка систем маркетингу в рамках не самих підприємств-виробників, а всередині операторів роздрібної торгівлі з метою збуту продукції кінцевим споживачам стає основою функції управління та контролю. Виявлено, що в сучасних умовах функції контролю над виробництвом з метою збуту стали виконувати відділи маркетингу операторів роздрібної торгівлі, які стали вивчати ринок і видавати замовлення на виробництво з метою збуту. Таким чином, маркетинг стає посередником між підприємствами-виробниками та операторами роздрібної торгівлі. Висновки: на основі трансформованих функцій маркетингу виділено бізнес-процеси в області маркетингу, які виконуються оператором роздрібної торгівлі. Узагальнено, що ефективний план маркетингових інвестицій повинен враховувати всі види діяльності, які здатні допомогти оператору роздрібної торгівлі впливати на споживчий попит і реалізувати потенціал прибуткового зростання. Оператор роздрібної торгівлі повинен розробляти прості, гнучкі інструменти оптимізації, використовуючи для оцінки якісні та кількісні показники.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Andreeva O. D. (2012) Izmenenie funktsiy marketinga v korporativnoy praktike [Changing Marketing Functions in Corporate Practice]. Rossiyskiy vneshneekonomicheskiy vestnik, vol. 7, pp. 60–81.

Bojchuk I. V. (2011) Naprjamy strateghichno orijentovanogho upravlinnja pidpryjemstvamy na zasadakh marketynghu [Directions of strategically oriented management of enterprises on the basis of marketing]. Torghivlja, komercija, pidpryjemnyctvo, vol. 13, pp. 126-131.

Butcher S. (2004) Programmy loyal'nosti i kluby postoyannykh klientov [Loyalty programs and loyalty clubs]. Moscow: Vil'yams. (in Russian)

Iskyanderova T. A. (2013) Transformatsiya marketinga v sisteme upravleniya innovatsionnoy deyatel'nost'yu organizatsiy [Transformation of marketing in the management system of innovative activities of organizations]. Upravlencheskie nauki, vol. 2, pp. 77–83.

Karlof B. (2014) Delovaya strategiya [Business strategy]. Kiev: Ekonomika. (in Russian)

Lypchuk V. V., Dudjak R. P., Bughilj S. Ja., Janyshyn, Ja. S. (2012) Marketing [Marketing]. Ljviv: Maghnolija 2006. (in Ukrainian)

Lighonenko L., Krasnevych Gh. (2011) Innovacijnyj vektor rozvytku torghivli v Ukrajini [Innovative vector of trade development in Ukraine]. Tovary i rynky, vol. 1, pp. 7–14.

Mann І. (2017) Marketing na 100%. Remiks. Kak stat' khoroshim menedzherom po marketingu [100% marketing. Remix. How to become a good marketing manager]. Moscow: Mann I., Ivanov i Ferber. (in Russian)

Kotler F., Amstronh H., Sonders D., Vonh V. (2014) Osnovy marketynha: uchebnoe posobye. [Marketing Fundamentals: A Study Guide] Kyev: KNEU (in Russian)

Pidkaminnyj I. M., Sovershenna I. O. (2013). Innovacijnyj rozvytok pidpryjemstv rozdribnoji torghivli [Innovative development of enterprises of distribution trade]. Business Inform, vol. 1, pp. 156–159.

Gholoshubova N. O., Kavun O. O., Tropkov V. M. et al. (2014) Pidpryjemnycjki merezhi v torghivli [Business networks in trade]. Kiev: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)

Savycjka N.L. (2014) Drajvery ta bar'jery rozvytku onlajn-rytejlu: teoretyko-metodychnyj aspekt. [Drivers and barriers to online retail development: theoretical and methodological aspect] Business Inform, vol. 10, pp. 236–241.

Chernenko, O. (2016). Na shljakhu do post-cyfrovogho marketynghu v Ukrajini: problemy ta zavdannja [Towards post-digital marketing in Ukraine: problems and tasks]. Marketyngh v Ukrajini, vol. 3 (96), pp. 4–11.

Shtal, T., Uvarova, A., Proskurnina, N., & Savytska, N. (2020). Strategic Guidelines for the Improvement of Logistic Activities of Trade Enterprises. Journal of Information Technology Management, 12(3), 69-81.

Опубліковано
2020-12-28
Цитовано
0 статей
Як цитувати
Proskurnina, N. (2020). Роль трансформації функцій маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підприємств роздрібної торгівлі. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (12), 162-170. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2020-12-17