Політика, стратегії та нормативні акти щодо мікрокредитів та навчання впродовж життя: європейські та естонські рамки

  • A. Shkaruba Естонсьий університет природничих наук, Fr. R. Kreutzwaldi 1, 51006, Тарту, Естонія https://orcid.org/0000-0003-2536-2123
  • K. Marran Відкритий університет Естонського університету наук про життя, Fr. R. Kreutzwaldi 56/1-A304, Тарту, Естонія https://orcid.org/0000-0001-6861-7726
Ключові слова: освіта, мікрокредитна програма,, стратегія, політика, управління, неформальна освіта, мобільність, рамки, навчання впродовж життя

Анотація

Мета. Аналіз ключових політик на рівні ЄС та Естонії, включаючи нормативно-правову базу, що регулює визнання, акредитацію та забезпечення якості мікрокредитівок.

Методи. Аналіз посилається на загальноєвропейські стратегії та національну політику Естонії, забезпечуючи комплексне розуміння того, як мікрокредитування інтегрується та управляється.

Результати. Мікрокредитівки - короткі навчальні одиниці, що базуються на компетентностях - стали перспективним рішенням для підвищення кваліфікації та перекваліфікації працівників різних секторів. Мікрокредити  стали ключовим інструментом сучасної освіти, особливо в Європейському Союзі (ЄС) та Естонії, надаючи гнучкі, модульні можливості навчання, які відповідають потребам окремих осіб та галузей, що постійно змінюються. Вони слугують мостом між формальною освітою та вимогами до навичок робочої сили, пропонуючи засоби для безперервного професійного розвитку та навчання впродовж життя. У міру того, як розвивається політика і регулювання, структурована система визнання, акредитації та забезпечення якості мікрокредитів забезпечує їхню мобільність, надійність і узгодженість з існуючими кваліфікаційними системами.

Висновки. Мікрокредитівки у вищих навчальних закладах ЄС слугують важливим інструментом для розвитку навичок, кар'єрного зростання та академічного просування.. При їх розробці пріоритетами є гнучкість, галузева релевантність та суворе забезпечення якості. Майбутні розробки будуть зосереджені на підвищенні сумісності, покращенні залучення роботодавців та розширенні систем цифрової сертифікації для сприяння мобільності та визнанню кваліфікацій у різних галузях.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

A. Shkaruba , Естонсьий університет природничих наук, Fr. R. Kreutzwaldi 1, 51006, Тарту, Естонія

канд. географ. наук, старший науковий співробітник

 

 

K. Marran , Відкритий університет Естонського університету наук про життя, Fr. R. Kreutzwaldi 56/1-A304, Тарту, Естонія

Керівник Відкритого університету

 

Посилання

Here is Law what was apply until 30.03.2025. Retrieved from https://www.riigiteataja.ee/akt/110062015010?leiaKehtiv

Here is change regarding microdegree regulation. Retrieved from https://www.riigiteataja.ee/akt/130012025001

Council of the European Union. (2022). Council Recommendation on a European Approach to Micro-Credentials for Lifelong Learning and Employability (2022/C 243/02). Publications Office of the Eu-ropean Union. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32022H0627%2802%29

MICROBOL Project. (2022). Common Framework for Micro-Credentials in the European Higher Edu-cation Area. European Commission. Retrieved from https://microcredentials.eu/wp-content/uploads/sites/20/2022/06/MICROBOL_Final-Framework.pdf

European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). (2023). Quality Assurance of Micro-Credentials: Expectations within the Context of the Standards and Guidelines for Quality As-surance in the European Higher Education Area. ENQA Working Group on Quality Assurance of Mi-cro-Credentials. Retrieved from https://www.enqa.eu/publications/QA-of-micro-credentials/

Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2024). Quality Matters: Strengthening the Quality Assurance of Adult Education and Training. OECD Skills Studies. Retrieved from https://doi.org/10.1787/f44a185b-en

Standards and Guidelines for Quality Assurance in the EHEA (ESG). (2015). Retrieved from https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf

Haridus- ja Teadusministeerium. (2021). Haridusvaldkonna arengukava 2021–2035. Eesti Haridus- ja Teadusministeerium. Retrieved from https://www.hm.ee/sites/default/files/haridusvaldkonna_arengukava_2035.pdf

Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA). (2022). Characteristics Statement: Micro-Credentials. QAA. Retrieved from https://www.qaa.ac.uk/quality-code/characteristics-statements

Eesti Vabariik Riigikogu. (2025). Täiskasvanute Koolituse Seadus (TäKS) – kehtiv alates 01.04.2025. Riigi Teataja. Retrieved from https://www.riigiteataja.ee/akt/130012025001

Marran, K. (2025). Developing micro-credentials for green economies in Ukraine and Mongolia: a ca-pacity building approach under ERASMUS+ / Current issues of formal and non-formal education in environmental monitoring and conservation: Abstracts of IV International Internet-conference (Kharkiv, April 18, 2025). Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University, 170 - 171.

Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Shkaruba , A., & Marran , K. (2025). Політика, стратегії та нормативні акти щодо мікрокредитів та навчання впродовж життя: європейські та естонські рамки. Людина та довкілля. Проблеми неоекології, (43), 103-110. https://doi.org/10.26565/1992-4224-2025-43-08
Розділ
Екологічні дослідження