Providing Information and Computer Support Teaching Ecological Disciplines
Abstract
Purpose. Quality Analysis of collateral information and computer support teaching environmental sciences direction. Methods. Methods of theoretical study (analysis and synthesis). Results.The article deals with the use of various means of information and communication technologies in the process of independent research in the future environmental specialists. The basic directions of the group to use them to effectively address problems related to acquisition of knowledge and the formation of scientific and practical skills in the students. Conclusions. Instant access to information and transfer, mobility, interaction between students and a teacher training to improve performance.
Downloads
References
Жалдак M. І. Педагогічний потенціал комп'ютерно-орієнтованих систем навчання математики. // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. Драгоманова, 2003. – Вип. 7. – 263 с.
Рудь В. Д., Божко Т. Є., Гальчук Т. Н. Впровадження новітніх інформаційних технологій навчання в Луцькому національному технічному університеті [Текст]// Актуальні проблеми економіки : Науковий економічний журнал. – 2015. - № 3. – С. 467- 472.
Барановська В. М. Методична система формування інформативних компетентностей майбутніх учителів початкових класів // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2012. № 2. 142 с.
Солошич І. О., Почтовюк С. І. Комплексний підхід у використанні інформаційно-комунікаційних технологій у процесі наукової діяльності майбутніх екологів // Інформаційні технології і засоби навчання: зб. наук. праць. – К., 2016. – № 52, Вип. 2. – С 81-92.
Authors reserve the right of attribution for the submitted manuscript, while transferring to the Journal the right to publish the article under the Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0). This license allows free distribution of the published work under the condition of proper attribution of the original authors and the initial publication source (i.e. the Journal)
Authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of the work in the form it was published in the Journal (such as publishing the article on the institutional website or as a part of a monograph), provided the original publication in this Journal is properly referenced
The Journal allows and encourages online publication of the manuscripts (such as on personal web pages), even when such a manuscript is still under editorial consideration, since it allows for a productive scientific discussion and better citation dynamics (see The Effect of Open Access).