Декарбонізація як багатосторонній політичний механізм регулювання
Анотація
Стаття присвячена аналізу поточного стану і перспективам проекту декарбонізації та його роль у зовнішній політиці в процесі створення системи торгівлі викидами та механізму нової європейської системи оподаткування імпортних товарів, що залишають великий вуглецевий слід (Control Border Adjustment Mechanism, CBAM) (так званий «вуглецевий кордон»). Проблематика, порушена в даній роботі відповідає цілям сталого розвитку (SDGs), а саме: боротьба зі зміною клімату (13 ціль), які були ухвалені Організацією Об’єднаних Націй у 2015 році як універсальний заклик до дій щодо скорочення бідності, захисту планети та забезпечення того, щоб до 2030 року усі люди жили в мирі і достатку. Проаналізовано, що інституції ЄС (Комісія, Рада чи Європейський парламент) найбільше вплинули на організаційну структуру торгівлі викидами Європейського Союзу (STV). Метою дослідження є аналіз ролі декарбонізації як багатостороннього політичного механізму регулювання вуглецю на кордоні. Використано порівняльний, системний, інституціональний методи дослідження в статті. Спроби Європарламенту істотно змінити децентралізований характер ETS зазнали невдачі. Таким чином, процес оновлення ЄТС та механізм нової європейської системи оподаткування імпортних товарів, що залишають великий вуглецевий слід, відповідає основним положенням міжурядового підходу. Декарбонізація досягається шляхом переходу на низьковуглецеві джерела енергії. Інфраструктура відіграє вирішальну роль у вирішенні проблем зміни клімату. Проєкт «Транскордонне коригування податку на вуглець при вступі світу» дає змогу уникнути негативних наслідків для торгівлі, може створити виграшну ситуацію – в економічному, політичному та екологічному планах. Дослідження проводилось на основі методу відстеження процесу. Стаття доводить, що вирішальним злиттям у формуванні дизайну ETS були держави-члени (баланс інтересів і впливу держав-членів у Раді ЄС). Комісія відіграла значну роль як автора ідеї та модератора компромісів. Комісія та Європейський парламент кілька разів успішно блокували або пом’якшували виправлення держав-членів, які загрожували підірвати зміст торгівлі викидами. Оскільки планета стикається з підвищенням температури та частішими екстремальними погодними явищами, стає зрозуміло, що наша поточна інфраструктурна практика має розвиватися. Щоб пом’якшити наслідки зміни клімату та адаптуватися до них, стійка інфраструктура – це не просто варіант; це необхідність.
Завантаження
Посилання
UNDP (2017). The SDGs in action. Available at: https://www.undp.org/ukraine/sustainable-development-goals
Baluyeva O.V., Chinkulyak N.M. (2013). Cluster analysis of territories of Ukraine according to indicators of an-thropogenic loads on the surrounding natural environment. Efficient economy. 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/op=1&z=2574
Varlamova I.S. (2017). Theoretical approaches to defining the concept of "ecological safety". Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Economic Sciences". 23(2), 161–164.
Volkov, A.I. (2019). Prospects for Using of Decision Support Systems for Assessment and Control of Technogenic Pressure on the Environment. Visnyk of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series Еcоlogy, (20), 32-41. https://doi.org/10.26565/1992-4259-2019-20-03
Kirova M.O. (2018). Experience of foreign countries regarding institutional provision of environmental safety: proposals for Ukraine. Balanced nature management. 1, 158–165.
Lychenko I.O. (2016). Environmental security problems of the temporarily occupied territories of Donetsk and Luhansk regions and the organizational and legal basis of their solution. Bulletin of the Lviv Polytechnic Na-tional University. Series "Legal Sciences". 845, 279–284.
Turchyn M.B. (2014). Ecological ethics in the paradigm of postmodernism: autoref. thesis... candidate Philos. Sci-ences: 09.00.07. Myroslava Bogdanivna Turchyn; Institute of Philosophy named after H.S. Skovorody of the Na-tional Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 16.
Fesyanov P.O. State regulation of environmental safety at the regional level: experience of European countries. URL: http://academy.gov.ua/ej/ej13/txts/Fesyanov.pdf
Chugai A.V. (2020). Assessment of man-made load on environmental components of Odesa region. Environmental sciences. 28, 102–110.
Allen M., Bird S., Breslow S., Dolak N. (2017). Stronger together: strategies to protect local sovereignty, ecosys-tems, and place-based communities from the global fossil trade mar. Pol., 80, 168-176.
Bridge G., Bouzarovski S., Bradshaw M., Eyre N. (2013). Geographies of energy transition: space, place and the low-carbon economy. Energy Pol., 53, 331-340.
Fazey I., Schpke N., Caniglia G., Hodgson A., Kendrick I., Lyon C., et al. (2020). Transforming knowledge systems for life on Earth: visions of future systems and how to get there. Energy Res. Soc. Sci., 70.
Geels F.W., Sovacool B., Schwanen T., Sorrell S. (2017). Sociotechnical transitions for deep decarbonization. Ac-celerating innovation is as important as climate policy. Science, 357, 1242-1244.
Grubler A. (2012). Energy transitions research: insights and cautionary tales. Energy Pol., 50, 8-16.
Herring, H. (2009). National construction funds: solution problems consumption energy or decarbonization? To build rez. Inf., 37, 192-195.
Keohane Robert O., Jeff D. Colgan. Save the Environment, Save American Democracy How a Pro-Climate (2021). Vision Can Strengthen America's Social Fabric. Foreign Affairs. September 20. https://www.foreignaffairs.com/articles/united-states/2021-09-20/save-environment-save-american-democracy
Lempinen H. (2019). Arctic Energy and Social Sustainability. Palgrave Macmillan, London, 29.
Norton L.S. (De) (2020). Constructing bridges for development and innovation: intercultural concerns regarding ICT4D Am. Behav. Sci., 64, 1921.
Richardson J., Nichols A., Henry T. (2012). Do transition towns have the potential to promote health and well-being? A health impact assessment of a transition town initiative. Publ. Health, 126, 982-989.
Sarrica M., Richter, M., Thomas S., Graham I., Mazzara B.M. (2018). Social approaches to energy transition cases in rural Italy, Indonesia and Australia: Iterative methodologies and participatory epistemologies. Energy Re-search & Social Science, 45, 287-296. https://doi.org/10.1016/j.erss.2018.07.001
Sovacool, B.K., Martiskainen, M., Hook, A. et al. (2019). Decarbonization and its discontents: a critical energy justice perspective on four low-carbon transitions. Climatic Change, 155, 581–619. https://doi.org/10.1007/s10584-019-02521-7
Tàbara J. David, Pahl-Wostl Claudia (2007). Sustainability learning in natural resource use and management. Ecology and Society, 12, 2. https://www.jstor.org/stable/26267889
Weinstein M.P., Turner R. Eugene (2013). The global sustainability transition: it is more than changing light bulbs. Sustain. Sci. Pract. Pol., 9, 4-15.
Yang Y., Tilman D. (2020). Soil and root carbon storage is key to climate benefits of bioenergy crops. Biofuel Res. J., 26, 1143-1148. https://doi.org/10.18331/BRJ2020.7.2.2
The European Green Course and the climate policy of Ukraine (2022): analyst. add. with. P. Ivanyuta, L. M. Yaku-shenko; in general ed. A. Yu. Smenkovskyi. Kyiv: NISD, 95.
Ineshu Acevedo, Davidson Michael RJenkins., Jesse D., Karplus Valerie J., Victor David G. (2020). How technology can save the planet. Foreign affairs. Available at: https://www.foreignaffairs.com/world/paths-net-zero
Begon Michael, Townsend Colin R., Harper John L. (2006). Ecology: from individuals to ecosystems. Wiley-Blackwell, 738.
Climate change: Impacts on Japan. Nature Publishing Group. Available at: https://www.natureasia.com/ja-jp/advertising/sponsors/climate-change .
Framework Convention on Climate Change. UN. Paris, (2015). 12.12. FCCC/CP/2015/L9. 42.Available at: https://unfccc.int/resource/docs/2015/cop21/rus/10r.pdf
Cavalcanti F. (2018) The main contradictions between countries in new climate agreement development / Journal of Public Economics 165, 201–216.
Сop26. Available at: https://ecopolitic.com.ua/news/abramovskij-rozpoviv-pro-cili-ukraini-na-klimatechnij-konferencii-cop26-2/Ecopolitic.com.ua
About "Goals of sustainable development of Ukraine for the period up to 2030" (2019): Decree of the President of Ukraine dated September 30, 722/2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/722/2019
IPCC, Fifth Assessment Report, Climate Change, 2013-2014, 1-3. UNEP 2014. The Adaptation Gap Report 2014. United Nations Environment Program (UNEP), Nairobi, 88.
Wecoop (2021). Available at: https://wecoop.eu https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/
HBB2 - Hemoglobin subunit beta-2. UniProt. Available at: https://www.uniprot.org/
European-green-deal. (2020). Available at: https://european-green-deal/delivering-european-green-deal_en
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.