СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ DIGITAL-МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

  • Ольга Карандюк Національний авіаційний університет https://orcid.org/0000-0001-7367-467X
  • Валерія Марчук Національний авіаційний університет
Ключові слова: digital-маркетинг, тенденції, тренди, глобалізація, маркетингові Інтернет-технології, інструменти digital-маркетингу

Анотація

У статті визначено, що вплив ін­тернет-технологій на суспільне життя став пе­редумовою створення нового виду маркетингу – digital-маркетингу, характерною рисою якого окрім специфічного середовища поширення інформації стала необхідність вироблення інформаційного продукту, який би відповідав інформаційним потребам споживачів. Авторами зазначено, що за сучасних умов розвитку світової економіки загалом та економіки України зокрема відбуваються суттєві зміни в діяльності підприємств та підходах до ведення бізнесу. Проаналізований розвиток глобалізації та зроблено акцент на її трансформації в процеси глобалізації. Найбільш очевидна зміна полягає в тому, що більшість компаній і людей перейшла в онлайн-середовище. Розглянуто сучасні тенденції розвитку digital-маркетингу в умовах глобалізації. Висвітлено важливі аспекти впливу інформаційних технологій на зміну повсякденного життя людини та діяльності підприємств. Було визначено значення digital-маркетингу для задоволення потреб нового покоління споживачів. Визначено основні напрямки використання інформаційних технологій у маркетингу з їх тенденцією до персоніфікації.

Обгрунтовано, що ефективною практикою застосування digital-маркетингу в умовах глобальної інформатизації для підприємств складає саме контент-маркетинг, який базується на формуванні цікавого, актуального інформаційного матеріалу відповідно до потреб та бажань споживача. Контент має бути релевантний поточним проблемам та питанням, які турбують споживачів, мати чітку та зрозумілу структуру подачі матеріалу, поєднувати різні інструменти візуалізації та інтерактивізації. Сучасний digital-маркетинг активно розвивається у напрямі відео-маркетингу, створенні аудіо-контенту та систем обробки голосових запитів; зростає роль месенджерів у якості незатратного та більш ефективного середовища здійснення SMM.

З урахуванням проведеного аналізу сучасних наукових досліджень авторами відзначено, що в них не обґрунтованими залишились інструменти інтернет-маркетингу, які актуальні в умовах глобалізації. Проаналізовано ефективні інструменти просування продуктів в Інтернеті, які мають значний розвиток в останні роки. Обґрунтовано необхідність розвитку маркетингових Інтернет-технологій просування товарів і послуг як гібридної технології в умовах глобалізації бізнесу. Враховуючи сучасні тенденції розвитку онлайн-комунікацій, автори на основі дослідження сучасних публікацій узагальнили актуальні інструменти digital-маркетингу та систематизували сучасні тренди у сфері digital-маркетингу. Зроблено висновок щодо подальшої трансформації маркетингу у зв'язку зі стрімким розвитком технологій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Ольга Карандюк, Національний авіаційний університет

старший викладач кафедри міжнародної економіки

Валерія Марчук , Національний авіаційний університет

студентка

Посилання

Kotler, F. (2000). Marketing v tretem tyisyacheletii: Kak sozdat, zavoevat i uderzhat ryinok. Moskva. OOO "Izdatelstvo AST", 272. In Russian.

Ofitsiynyy sayt mizhnarodnogo ahenstva "We Are Social ta Hootsuite" (2020). Retrieved from: https://www.hootsuite.com/resources/digital-2020. In Ukrainian.

Bagorka, M.O., Kadyrus, I.G., Yurchenko, N.I. (2021). Instrumenty Internet-marketynhu v period hlobalnoi finansovoi kryzy: aktualnist ta efektyvnist. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. 97-106. In Ukrainian.

Kirnosova, M.V., Zhekul, А.А. (2019). Modern trends on internet marketing in the international market. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. Odessa. Vol. 3. № 2. 75-83. In Ukrainian.

Bochko, O.Yu. (2018). Evoliutsiia rozvytku kontseptsii internet-marketynhu. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii: zb. materialiv III Mizhnar. nauk-prak. konf., 25-26 travnia 2018 r. Odesa. TES. 55-56. In Ukrainian.

Kotler, F. (2019). Marketing ot A do Ya. 80 kontseptsiy, kotoryie dolzhen znat kazhdyiy menedzher. Moskva. Alpina Publisher, 211. In Russian.

Suvorova, S.Н. (2020). Marketynhovi doslidzhennia v umovakh didzhytalizatsii. Efektyvna ekonomika. № 12. Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2020/ 98.pdf. In Ukrainian.

Oklander M.A., Oklander T.O., Yashkina O.I. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu ХХІ storichchia. Odesa. Astroprynt, 2017. 292. In Ukrainian.

Argunova A. (2021). Instrumentyi internet-marketinga, bez kotoryih ne oboytis v 2022 godu. Rusability. Retrieved from: https://rusability.ru/articles/instrumenti-internet-marketinga-bez-kotorih-ne-oboitis-v-2022-godu/611146c4ec73ec001907f2a9. In Russian.

Illiashenko S.M., Ivanova T.Ie. (2015). Instrumenty ta metody prosuvannia produktsii v Internet: analitychnyi ohliad. Marketynh i menedzhment innovatsii. № 3. 20-32. Retrieved from: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/ files /mmi2015_3_20_32.pdf. In Ukrainian.

Vynohradova O.V., Drokina N.I. (2020). Innovatsiini marketynhovi instrumenty prosuvannia produktsii v Interneti. Internet-vydannia "Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy". Kyiv. Retrieved from: http://confmanagement.kpi.ua/proc/ article/view/201196. In Ukrainian.

Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Карандюк, О., & Марчук , В. (2021). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ DIGITAL-МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 3(3), 48-56. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2021-3-05
Розділ
Сучасні макроекономічні тренди та тендеції