Механізми конструювання реклами патріотизму на основі матриці символічного простору любові

  • Oksana Kovtun Запорізький національний університет, 66, вул. Жуковського, Запоріжжя, 69600, Україна, https://orcid.org/0000-0002-7452-3889
Ключові слова: символічний простір, символи любові, патріотична реклама, любов до Батьківщини

Анотація

У статті розкривається значення матриці символічного простору любові для конструювання ефективної реклами патріотизму. Визначаються особливості формування патріотизму на основі актуалізації його емоційно-мотиваційного компоненту за допомогою використання символів любові у рекламі. Представляється матриця символічного простору любові, зконструйована за результатами дослідження відеореклами патріотичного спрямування, що була вироблена за роки незалежності України. Аналізується офіційний дискурс функціонування патріотичної реклами; підкреслюється важливість виконання державою як повноправного суб’єкта інформаційного простору країни власних функцій з виховання патріотично налаштованих громадян. Акцентується увага на необхідності орієнтації державної політики на смисли, що продукуються громадськістю стосовно патріотизму.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oksana Kovtun, Запорізький національний університет, 66, вул. Жуковського, Запоріжжя, 69600, Україна,

Студентка факультету соціології та управління

Посилання

Дюркгейм Э. Элементарные формы религиозной жизни. Тотемическая система в Австралии / Э. Дюркгейм. – пер. А. Б. Гофмана // Мистика. Религия. Наука. Классики мирового религиоведения. Антология / Сост. А. Н. Красникова. – М. : Канон+, 1998. – С. 174-230.

Кравченко Е. И. Джордж Герберт Мид : философ, психолог, социолог / Е. И. Кравченко. – М. : МГЛУ, 2006. – 315 с.

Огаренко Т. Символ в социологической теории / Т. Огаренко, Л. Скидан // Социология : теория, методы, маркетинг, 2009. – № 3. – С. 169-182.

Кармадонов О. А. Роль и место символа в социологии Толкотта Парсонса / О. А. Кармадонов // Журнал социологии и социальной антропологии. – 2004. – № 3. – Т. 7. – С. 73-88.

Уайт Л. А. Символ : происхождение и основа человеческого поведения / Л. Уайт // Работы Л. Уайта по культурологии (сборник переводов). – М. : ИНИОН РАН, 1996. – 445 с.

Лотман Ю. М. Избранные статьи / Ю. М. Лотман – Таллин : «Александра», 1992. – 247 с.

Кассирер Э. Философия символических форм. Том 3. Феноменология познания / Э. Кассирер. – М., СПб. : Университетская книга, 2002. – 398 с.

Шюц А. Избранное : Мир, светящийся смыслом / А. Шюц. – пер. с нем. и англ. – М. : «Российская политическая энциклопедия», 2004. – 1056 с.

Юнг К. Г. Архетип и символ / К. Г. Юнг. Сост. А. Руткевич. – М. : Ренессанс, 1991. – 297 с.

Бергер П. Социальное конструирование реальности. Трактат по социологии знания / П. Бергер, Т. Лукман. – М. : Медиум, 1995. – 323 с.

Кармадонов О. А. Социология символа / О. А. Кармадонов. – М. : Academia, 2004. – 352 с.

Бурдье П. Социология социального пространства / П. Бурдье. Пер. с франц.; отв. ред. перевода Н. А. Шматко. – М. : Институт экспериментальной социологии; Спб. : Алетейя, 2007. – 288 с.

Ильин В. И. Теория социального неравенства (структуралистско-конструктивистская парадигма) / В. И. Ильин. – М. : Институт Социологии РАН, 2000. – 348 с.

Левада Ю. Люди и символы : символические структуры в общественном мнении / Ю. Левада // Мониторинг общественного мнения. – 2001. – № 6. – С. 7-13.

Бурлачук В. Символические системы и конституирование социального смысла / В. Бурлачук // Социология : теория, методы, маркетинг, 2004. – № 3. – С. 147-155.

Первушина Н. А. Феномен символа : концептуальные проблемы исследования / Н. А. Первушина // Вестник ТГПУ. – 2011. – № 11 (113). – С. 187-190.

Фромм Э. Душа человека, ее способность к добру и злу / Э. Фромм. Перевод В. А. Закса. – М. : Аст, Астрель, 2010. – 256 с.

Мартинов А. Ю. Історична соціологія (циклічна парадигма) /А. Ю. Мартинов. – К. : УІАД «Рада», 2004. – 288 с.

Горбунова М. Ю. Эмоции как объект социологических исследований : библиографический анализ / М. Ю. Горбунова, Л. А. Фиглин // Социологические исследования. – 2010. – № 6. – С. 13-22.

Сорокин П. А. Символы в общественной жизни / П. А. Сорокин. – Рига : Наука и жизни, 1913. – 48 с.

Гидденс Э. Устроение общества : Очерк теории структурации / Э. Гидденс. – М. : Акад. Проект, 2003. – 528 с.

Кабанець Т. Дослідження феномену кохання в сучасних соціологічних теоріях / Т. Кабанець // Соціальні виміри суспільства. – К. : Інститут соціології НАН України. – 2012. – Вип. 4 (15). – С. 450-463.

Барт Р. Избранные работы : Семиотика : Поэтика / Р. Барт. Сост. Г. К. Костикова. – М. : Прогресс, 1989. – 616 с.

Бодрийяр Ж. Символический обмен и смерть / Ж. Бордийяр. Пер. с франц. С. Н. Зенкина. – М. : Добросвет, 2000. – 387 с.

Эко У. Отсутствующая структура. Введение в семиологию / У. Эко. Пер. А. Г. Погоняйло, В. Г. Резник. – Спб. : ТОО ТК «Петрополис», 1998. – 432 с.

Ученова В. В. Философия рекламы / В. В. Ученова. – М. : Гелла-Принт, 2003. – 208 с.

Сычева Е. С. Магия символов – символы в рекламном творчестве / Е. С. Сычева // Реклама : культурный контекст. – М. : РИП-холдинг, 2004. – С. 81-93.

Пендикова И. Г. Архетип и символ в рекламе / И. Г. Пендикова. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 303 с.

Ивин А. А. Многообразный мир любви / А. А. Ивин // Философия любви. В 2 т. / Сост. А. А. Ивин / Под общ. ред. Д. П. Горского. – М. : Политиздат, 1990. – Т. 1 : Философия любви – С. 380-509.

Levin J. The Sorokin Multidimensional Inventory of Love Experience (SMILE) : Development, Validation, and Religious Determinants / J. Levin, B. H. Kaplan // Review of Religious Research. – N.Y., 2010. – Vol. 51, N 4. – P. 380-401.

Масюк О. П. Любов до Батьківщини як складова соціального виховання / О. П. Масюк // Соціальне програмування патріотичного виховання молоді : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції з питань патріотичного виховання молоді. – 23-24 листопада 2011 р. – Запоріжжя, 2011. – С. 458-450.

Социальная реклама [Електронний ресурс] : Индустриальный телевизионный комитет. – Режим доступу. : http://www.itk.ua/ru/page/social-advertising

Роджерс Е. М. Дифузія інновацій / Е. М. Роджерс. Пер. з англ. В. Старка. – К. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 591 с.

Белицер Н. Крым как регион потенциального конфликта / Н. Белицер, О. Бодрук // Этнические и региональные конфликты в Евразии. – М. : Изд-во «Весь мир», 1997. – С. 81-87.

Голодникова Ю. А. Национально-культурные стереотипы в украинской телевизионной рекламе / Ю. А. Голодникова // Культура народов Причерноморья. – 2005. – № 69. – С. 5–7.

Кулик М. А. Місця пам’яті у патріотичному вихованні / М. А. Кулик // Соціальне програмування патріотичного виховання молоді : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції з питань патріотичного виховання молоді. – 23-24 листопада 2011 р. – Запоріжжя, 2011. – С. 438-440.

Ромат Е. В. Реклама : учебник для вузов. / Е. В. Ромат. – СПб. : Питер, 2009. – 512 с.
Опубліковано
2017-01-30
Як цитувати
Kovtun, O. (2017). Механізми конструювання реклами патріотизму на основі матриці символічного простору любові. Український соціологічний журнал, (1-2), 83-90. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/7965
Номер
Розділ
Статті