Соціокультурний підхід у викладанні історії соціології: жанр етюду та есе

  • Ida Kovaleva Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0001-9867-8693
Ключові слова: соціокультурний підхід до процесу викладання історії соціології, етюд, есе, синтезуюча функція, стихія соціального життя

Анотація

У статті розкривається теза про те, що в процесі викладання історії соціології в умовах модульно-рейтингової системи слід більш ретельно урізноманітнити методи та прийоми навчання, виходячи з особливостей змісту кожного модуля. Для реалізації цієї ідеї багаті можливості дає соціокультурний підхід до процесу викладання, що дозволяє звертатися як до культурної спадщини, так і до соціальних ситуацій та осмислення особистого досвіду і викладача, і студента. У даній публікації мова йде про досвід використання жанру етюду і есе при вивченні класичної німецької соціології кінця ХІХ – початку ХХ ст. на першому курсі соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Загальною методичною базою інноваційних пошуків є теоретичні та методологічні розробки, створені науково-педагогічним колективом соціологічного факультету.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ida Kovaleva, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

Кандидат філософських наук, професор кафедри соціології

Посилання

Зиммель Г. Актер и действительность / Г. Зиммель // Избранное. Том 2. Созерцание жизни. – М. : Юрист, 1996. – С. 292 – 300.

Зиммель Г. Микеланджело / Г. Зиммель // Избранное. Том 1. Философия культуры. – М. : Юрист, 1996. – С. 411 – 432.

Всеобщая история искусств / под общ. ред. Ю. Д. Колпинского и Е. И. Ротенберга. – Т.3. – М. : Искусство, 1962. – 525 с.

Лессинг Г. Э. Лаокоон, или о границах живописи и поэзии / Г. Э. Лессинг. – М. : ЭКСМО, 2012. – 288 с.
5. Аркин Д. Образы скульптуры / Д. Аркин. – М. : Искусство, 1961. – 186 с.

Каменский А. А. Коненков / А. А. Каменский; серия : Жизнь в искусстве. – М. : Искусство, 1975. – 242 с.

Степан Дмитриевич Эрьзя (Нефедов) : альбом / сост. М. Н. Баранова. – Саранск : Мордовское издательство, 1987. – 240 с.

Горбач А. Н. Эссе об эссе / А. Н. Горбач, И. Д. Ковалева, О. А. Редько, Ю. Г. Сорока // Нетрадиционные методы преподавания социологии. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2001. – С. 9 – 29.

Ядов В. А. Советы студенту относительно работы над рефератом и эссе / В. А. Ядов // Современная теоретическая социология как концептуальная база исследования российских трансформаций: Курс лекций. – СПб., 2009. – С. 117 – 119.

Цветаева М. И. Стихотворения. Поэмы / сост., вступ. ст. А. М. Туркова ; примеч. А. А. Саакянц. – М. : Советская Россия, 1988. – 416 с. (Поэтическая Россия).

Гурченко Л. М. Мое взрослое детство : повесть / Людмила Гурченко; [Предисл. Н. Михалкова]. – М. : Молодая гвардия, 1982. – 285 с.

Кравченко С. А. Социология и вызовы современной социокультурной динамики / С. А. Кравченко, В. Л. Романов // Социологические исследования. – 2004. – № 8. – С. 3 – 11.
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Kovaleva, I. (2017). Соціокультурний підхід у викладанні історії соціології: жанр етюду та есе. Український соціологічний журнал, (1-2), 101-107. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/4454
Номер
Розділ
Соціологічна освіта