Маркетингова модель електоральної поведінки: сутність та основні характеристики
Анотація
У статті розглянута проблема використання маркетингової моделі електоральної поведінки. Зазначено, що така модель частково пов’язана із моделями раціонального вибору та «економічного голосування», але відрізняється від них тим, що виходить із положення про можливість вибору громадянами «ринково виправданої» моделі електоральної поведінки навіть у ситуації, коли вона не є для них економічно виправданою або раціональною. Підкреслено, що маркетингова модель електоральної поведінки цілком погоджується із маркетинговим підходом до політики, використанням електорального маркетингу в процесі організації та проведення виборів. Розглянуто особливості такої моделі електоральної поведінки, вплив на неї зовнішніх маркетингового та політичного середовищ; ефективність позиціонування політичних продуктів, що просуваються; акцентовано необхідність систематичного дослідження громадської думки в процесі реалізації електорального маркетингу та використання спеціальних маркетингових технологій.
Завантаження
Посилання
2. Шведа Ю. Р. Політичні партії у виборах: теорія та практика виборчої кампанії / Ю. Шведа. – К. : Знання, 2012. – 373 с.
3. Морозова Е. Г. Политический рынок и политический маркетинг: концепции, модели, технологии / Е. Г. Морозова. – М. : РОССПЭН, 1998. – 247 с.
4. Полторак В. А. Избирательные кампании: научный подход к организации / В. А. Полторак, О. В. Петров. – К. : Знания Украины, 2004. – 120 с.
5. Вишняк О. І. Електоральна соціологія: історія, теорії, методи / О. І. Вишняк. – К. : Ін-т соціології НАНУ, 2000. – 310 с.
6. Політична стратифікація суспільства: монографія / В. А. Полторак, Д. В. Прошин, І. А. Єремєєва та ін. / за ред. В. А. Полторака. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. – 212 с.
7. Лиллекер Д. Политическая коммуникация. Ключевые концепты / Д. Лиллекер. – Х. : Изд-во «Гуманитарный центр», 2010. – 300 с.