Соціально-професійна кар’ера випускників Уманського національного університету садівництва: досягнення на рубежі епох
Анотація
У статті викладено результати соціологічного моніторингу соціально-професійної кар’єри випускників Уманського національного університету садівництва 1950-2010 років. Визначено відмінності в професійній самореалізації випускників університету 1950-1990 років (радянського періоду) та 1991-2010 років (періоду незалежності). Підкреслено, що ці відмінності головним чином полягають у суттєвій зміні сфери працевлаштування колишніх університетських вихованців. Так, якщо випускники радянського періоду досягли найбільших успіхів у сфері сільського господарства, то випускники періоду незалежності – у сферах, не пов’язаних із отриманою в університеті освітою. Акцентовано значне зниження значущості спеціальних знань, вмінь та навичок, отриманих випускниками університету, для їхньої соціально-професійної кар’єрита водночас підвищення впливуна кар’єрне зростання інших чинників, зокрема таких, як особиста ініціатива та підприємливість. Зазначено, що результати моніторингу засвідчили високі оцінки випускників Уманського національного університету садівництва рівня своєї професійної підготовки у порівнянні із випускниками іншихвищих навчальних закладів, сільськогосподарського профілю.
Завантаження
Посилання
Соціологічна енциклопедія / Укл. В.Г. Городяненко. – К. : Академвидав, 2008. – 456 с.
Большойсоциологическийсловарь (Collins) / Д. Джері, Дж. Джері. Т.1 (А-О). [пер. с англ.]. М. : Вече-АСТ, 2001. – 544 с.
Герасимчук А. А. Соціологія: навч. посібник / А. А. Герасимчук, Ю.А. Палеха, О. М. Шиян. – 4-е вид., випр. й доп. – К. : Вид-во Європейського ун-ту, 2004. – 246 с.
Шатохін А. М. Соціологія села / А.М. Шатохін. – К. : Науковий світ, 2000. – 271 с.
Шатохін А. М. Як змінилось студентство аграрних ВНЗ за чверть століття: нові цінності та пріоритети / Шатохін Анатолій Миколайович // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. – 2011. – №941. Вип. 27: Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – С. 251 – 256.