Навчальні практики школярів Харківщини: показники, динаміка, фактори актуалізації
Анотація
У статті аналізується феномен навчальних практик школярів Харківщини. Використовуючи розробки сучасних дослідників у галузі освіти, автори надають власне визначення поняття «навчальні практики», виокремлюють показники та чинники актуалізації відповідного феномену. Акцентується увага на таких чинниках навчальних практик, як ціннісні орієнтації, мотивація навчальної діяльності, ставлення до навчання, в тому числі до окремих навчальних дисциплін. Серед ідентитетів навчальних практик розглядаються відвідування занять та виконання домашніх завдань. Особлива увага приділяється такому ключовому показнику (не) ефективності навчальних практик, як академічна успішність школярів. Наводяться результати порівняльного аналізу даних, що були отримані у ході досліджень, здійснених серед школярів Харкова у 1999 р. та 2013 р. Підкреслюється, що такий аналіз дозволив дійти висновку щодо суттєвої трансформації структури мотиваційних установок навчальної діяльності школярів, що знаходить своє відображення в показниках навчальних практик сучасних школярів.
Завантаження
Посилання
Бурдье П. Логика практики / Пьер Бурдье // Практический смысл. – СПб. : Алетейя, 2001. – С. 156 – 192.
Щудло С. Вища освіта у пошуку якості: quo vadis: монографія / Світлана Щудло. – Харків – Дрогобич : Коло, 2012. – 340 с.
Українське суспільство у пошуках ідентичності: монографія / за ред. В. Л. Арбєніної, Л. Г. Сокурянскої. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2012. – 520 с.