Навчальні практики школярів Харківщини: показники, динаміка, фактори актуалізації

  • Roman Borysov Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0003-3757-3630
  • Iryna Sheremet Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0002-0858-5547
Ключові слова: навчальні практики, фактори актуалізації навчальних практик, показники навчальних практик, мотивація навчальної діяльності

Анотація

У статті аналізується феномен навчальних практик школярів Харківщини. Використовуючи розробки сучасних дослідників у галузі освіти, автори надають власне визначення поняття «навчальні практики», виокремлюють показники та чинники актуалізації відповідного феномену. Акцентується увага на таких чинниках навчальних практик, як ціннісні орієнтації, мотивація навчальної діяльності, ставлення до навчання, в тому числі до окремих навчальних дисциплін. Серед ідентитетів навчальних практик розглядаються відвідування занять та виконання домашніх завдань. Особлива увага приділяється такому ключовому показнику (не) ефективності навчальних практик, як академічна успішність школярів. Наводяться результати порівняльного аналізу даних, що були отримані у ході досліджень, здійснених серед школярів Харкова у 1999 р. та 2013 р. Підкреслюється, що такий аналіз дозволив дійти висновку щодо суттєвої трансформації структури мотиваційних установок навчальної діяльності школярів, що знаходить своє відображення в показниках навчальних практик сучасних школярів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Roman Borysov, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

Аспірант кафедри соціології, r.i.borysov@karazin.ua

Iryna Sheremet, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

кандидат філософських наук, доцент кафедри соціології, brisoc@ukr.net

Посилання

Арбєніна В. Л. Стан навчальних практик сучасного студентства як соціокультурний бар’єр модернізації вищої школи України / Віра Арбєніна, Людмила Сокурянська // Український соціологічний журнал. – № 1-2. – 2012. – С. 27 – 47.

Бурдье П. Логика практики / Пьер Бурдье // Практический смысл. – СПб. : Алетейя, 2001. – С. 156 – 192.

Щудло С. Вища освіта у пошуку якості: quo vadis: монографія / Світлана Щудло. – Харків – Дрогобич : Коло, 2012. – 340 с.

Українське суспільство у пошуках ідентичності: монографія / за ред. В. Л. Арбєніної, Л. Г. Сокурянскої. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2012. – 520 с.
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Borysov, R., & Sheremet, I. (2017). Навчальні практики школярів Харківщини: показники, динаміка, фактори актуалізації. Український соціологічний журнал, (1-2), 70-78. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/4394
Номер
Розділ
Статті