Інтегруюча роль класичних університетів у сучасній Україні

  • Kateryna Mykhaylyova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0003-4152-0654
Ключові слова: університет, класичний університет, функції університету, інтеграція

Анотація

Стаття присвячена класичним університетам як провідним суб'єктам освітнього простору України. Метою статті є виявлення інтегруючої ролі класичних університетів в сучасних умовах. Для досягнення мети використані методи систематизації та класифікації. Показано, що в західній класифікації такий тип університетів відсутній; у вітчизняній же практиці зберігається позиціонування класичних університетів длям їхньої номінальної відмінності від інших типів університетів, підкреслення первинності їхньої появи і особливої ролі у вітчизняному освітньому полі. На основі аналізу різних класифікацій вищих навчальних закладів, критеріїв виокремлення класичних університетів зроблено висновки щодо базових ознак даного типу університетів та можливості їхнього ефективного використання в університетському секторі вітчизняної освіти. Виокремлено і проаналізовано деякі проблемні зони в реалізації класичними університетами функції соціальної інтеграції. Визначено потенціал даного типу навчальних закладів у консолідації сучасного українського суспільства.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Kateryna Mykhaylyova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

Доктор соціологічних наук, професор, кафедри соціології, emihaileva@gmail.com

Посилання

Дакснер М. Есть ли будущее у университетов? / М. Дакснер // «Alma mater» («Вестник высшей школы»). – 2005. – № 3. – С. 29 – 34.

Закон України «Про вищу освіту» від 17.01.2002 №2894-ІІІ // Відомості Верховної Ради. – 2002. − № 20.

Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu

Класичні університети України: світовий досвід, українські реалії // Вища школа. – 2007. − № 6. – С. 9 – 18.

Концептуальные вопросы развития университетского образования. − М. : Изд-во Моск. ун-та, 1993.

Неборский Е. В. Исследовательские университеты США: противоречие между «академическим капитализмом» и поиском «истины» / Е. В. Неборский // Педагогика. – 2011. − № 2. – С. 92 – 100.

Прокопьев В. П. О признаках классического университета [Электронный ресурс] / Виталий Павлович Прокопьев // Университетское управление. − 2000. − № 2(13). − С. 35 – 39. – Режим доступа : http:www.ecsocman.edu.ru/univman/msg/145147.html#4#4.

Glazer N. Remembering the Answers: Essays on the American Student Revolt / N. Glazer. − N. Y., 1970. – 312 р.

Класичні університети України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://univer.in/vuzy-ukrainy.
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Mykhaylyova, K. (2017). Інтегруюча роль класичних університетів у сучасній Україні. Український соціологічний журнал, (1-2), 65-69. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/4393
Номер
Розділ
Статті