Інтелектуальна власність: теоретичний та емпіричний аналіз

  • Valeriy Nikolayevskyy Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна http://orcid.org/0000-0003-1840-2932
  • Viktoriia Omelchenko Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, Харків, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-1095-5244
  • Olena Bakalenko Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, Харків, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0001-6830-2513
Ключові слова: інтелектуальна власність, соціологічне дослідження, викладачі вишів, право інтелектуальної власності, порушення прав інтелектуальної власності, реформування інституту інтелектуальної власності

Анотація

Автори статті, розуміючи інтелектуальну власність як імманентну складову інноваційної економіки, важливий чинник, ресурс та механізм інноваційного середовища та розвитку, відзначають актуалізацію даного феномену у сучасному суспільстві під впливом революційних технологічних змін. У статті представлений короткий огляд характеристик та протиріч процесу реформування інституту інтелектуальної власності в Україні, зокрема нормативно-правової бази, а також аналіз інформації, зібраної під час реалізації соціологічного дослідження «Інтелектуальна власність очима викладачів вишів та вчителів шкіл» (термін реалізації: травень-грудень 2019 р.; метод збору первинної інформації – анкетування; n = 356). Мета дослідження – дослідити ставлення викладачів вишів та вчителів шкіл до інтелектуальної власності, чинники та механізми захисту прав інтелектуальної власності. Яким є ставлення до проблеми порушення прав інтелектуальної власності в освітній галузі? Наскільки гострою є дана проблема для освітян? Чи позначається вплив проблеми порушення прав на інтелектуальну власність на повсякденній діяльності викладачів вишів та вчителів шкіл – учасників освітнього процесу? Хто, яка інституція (організація) має докладати зусиль щодо захисту прав інтелектуальної власності? Автори статті фокусують свою дослідницьку увагу на цих та деяких інших питаннях. Зокрема, у статті відзначається, що проблема порушення прав інтелектуальної власності в освітньому процесі сприймається як така, що є достатньо гострою більшістю викладачів вишів та вчителів шкіл та негативно позначається на їхній повсякденній діяльності. Приділено увагу виявленню найбільш авторитетних, на думку респондентів, інституцій, котрі мають докладати зусиль щодо захисту прав інтелектуальної власності. Проаналізовано чинники підвищення рівня захисту прав інтелектуальної власності, зокрема управління процесом захисту та становлення культури захисту прав інтелектуальної власності, запропоновані можливі напрями подальших дослідів означеної проблеми.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Valeriy Nikolayevskyy, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

кандидат філософських наук, доцент, професор кафедри соціології соціологічного факультету

Viktoriia Omelchenko, Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, Харків, 61166, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри філософії

Olena Bakalenko , Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, Харків, 61166, Україна

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Nikolayevskyy, V., Omelchenko, V., & Bakalenko , O. (2020). Інтелектуальна власність: теоретичний та емпіричний аналіз. Український соціологічний журнал, (24), 57-68. https://doi.org/10.26565/2077-5105-2020-24-06
Номер
Розділ
Статті