Дизайн вибірки міжнародного дослідження викладання та навчання TALIS: kейс України

  • Svitlana Shchudlo Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 24, Івана Франка вул, Дрогобич, Львівська область, 82100, Україна https://orcid.org/0000-0002-5038-5290
  • Svitlana Khobta Інститут історії, міжнародних відносин та соціально-політичних наук, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 1, пл. Гоголя, Старобільськ 92703, Україна, khobta_sv@ukr.net https://orcid.org/0000-0003-4149-7853
Ключові слова: TALIS, Міжнародне дослідження викладання та навчання, УАДО, вчитель, експліцитна страта, імпліцитна страта, вибірка

Анотація

У статті представлено опис та обґрунтування особливостей побудови вибірки для Всеукраїнського моніторингового опитування викладання та навчання серед директорів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів за методологією Міжнародного дослідження викладання та навчання (TALIS – Teaching and Learning International Survey), проведеного УАДО у лютому-серпні 2017 року. Показано, що для міжнародних порівняльних досліджень детальний опис та чітке дотримання вибірки є однією з ключових вимог і потребує високого рівня методико-організаційного забезпечення. Вибірка для українського дослідження поєднує загальні принципи формування вибірки TALIS з врахуванням специфіки українського освітнього простору (зокрема, регіональна стратифікація).

Представлений у статті детальний опис процедури формування вибірки дає уявлення про міжнародні стандарти забезпечення якості емпіричної інформації; формує культуру участі педагогічної спільноти в дослідницьких проектах; сприяє підвищенню компетентності українських дослідників щодо участі у міжнародних дослідницьких проектах; здобуттю нових навичок проведення досліджень з дотриманням міжнародних стандартів забезпечення якості емпіричної інформації; може використовуватися для побудови вибірки в інших дослідженнях у сфері освіти; забезпечує інформаційну та процедурну підготовку до участі України в наступній хвилі TALIS та інших міжнародних освітніх проектах, зокрема PISA.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Svitlana Shchudlo, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 24, Івана Франка вул, Дрогобич, Львівська область, 82100, Україна

доктор соціологічних наук, професор, завідувач кафедри правознавства, соціології та політології

Svitlana Khobta, Інститут історії, міжнародних відносин та соціально-політичних наук, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 1, пл. Гоголя, Старобільськ 92703, Україна, khobta_sv@ukr.net

Кандидат соціологічних наук, доцент; кафедра соціології та філософії

Посилання

TALIS 2013 Results: An International Perspective on Teaching and Learning. – OECD, 2014. – 442 p.

Teaching and Learning International Survey TALIS 2013 Conceptual Framework. – OECD, 2013. – 60 p.

Українська асоціація дослідників освіти. Офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.uera.org.ua

Щудло С. Потенціал дослідження TALIS для реформування освіти в Україні / С. Щудло // Емпіричні дослідження для реформування освіти в Україні: Збірник матеріалів І Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (11 лютого 2017 р.) / За ред. С.Щудло, О.Заболотної, О.Ковальчук. – Київ – Дрогобич : ТзОВ «Трек-ЛТД», 2017. – С. 187 – 190.

Головаха Є. Україна та Європа: результати міжнародного порівняльного соціологічного дослідження / Євген Головаха, Андрій Горбачик, Наталія Паніна. – К.: Інститут соціології НАН України, 2006. – 142 с.

Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2013. Sampling Manual. – OECD, 2012. – 47 p. 7.Закон України Про загальну середню освіту – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12

TALIS 2013 Technical Standards – Final. - OECD, 2013. – 35 с.

Чурилов Н. Типология и проектирование выборочного социологического исследования (история и современность) / Н.Чурилов. – К.: Факт 2008.

Інформаційний бюлетень «Загальноосвітні навчальні заклади Міністерства освіти і науки України, інших міністерств і відомств та приватні заклади (2015/2016 та 2016/2017 н.р.). – К: МОН, Департамент економіки та фінансування, Інститут освітньої аналітики, відділ інформаційних та аналітичних систем, 2016. – 142 с.

TALIS 2013 Technical Report. – OECD, 2013. – 460 с.
Опубліковано
2018-10-30
Як цитувати
Shchudlo, S., & Khobta, S. (2018). Дизайн вибірки міжнародного дослідження викладання та навчання TALIS: kейс України. Український соціологічний журнал, 17(1-2), 161-171. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/11547
Розділ
Статті