Освіта як ключовий тренд активного довголіття
Анотація
У статті як основний принцип нової моделі старості, обґрунтовано позитивну зміну її якості, можливість індивідуально-особистісного розвитку людини похилого віку. Охарактеризовано сферу освіти літніх людей за кордоном, описано спектр дозвіллєвих заходів, що надає їм відчуття потрібності та включеності до соціуму. Виявлені фактори підвищення соціальної активності пенсіонерів, розглянуті можливості задоволення їхніх освітніх потреб з використанням різних форм підтримки і розвитку інтелектуальних здібностей і формування комунікативних компетенцій. Описані продуктивні форми включення літніх людей в освітній процес. Обґрунтована спрямованість системи освіти для людей похилого віку на реалізацію їх соціальної суб’єктності. Намічені шляхи переформатування роботи з особами «третього віку» за рахунок запровадження суб’єкт-суб’єктного підходу в реалізації стратегії активного старіння, виділені основні напрямки підвищення соціального статусі літніх людей.
Завантаження
Посилання
Шапошникова Т. Д. Социокультурное образование и просвещение взрослых за рубежом/ Т. Д. Шапошникова // Человек и образование. Академич. вестник Ин-та образования взрослых РАО. – 2011. – №3 (28). – С. 147-154.
Штанская С. С. Социально-психологические проблемы пожилых людей / С. С. Штанская // VI Международная студенческая электронная научная конференция «Студенческий научный форум – 2014». [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.scienceforum.ru/2014/472/2088
Григорьева И. А. Смена парадигмы в понимании старения / И. А. Григорьева // СОЦИС. – 2016. – № 11. – С. 154-155.
Данильченко О. О. Университет третьего возраста / О. О. Данильченко // VII Международная студенческая электронная научная конференция «Студенческий научный форум» – 2015 [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.scienceforum.ru/2014/472/2088
Университеты третьего возраста в Польше. [Электронный ресурс] – URL: http://www.znanie.org/jornal/n3/st_obuch_geront.htm
Овчинников Г. А. Образование и просвещение пожилых людей в системе непрерывного образования «Обучение в течение всей жизни» / Г. А. Овчинников // [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.znanie.org/Pmjects/Age3A.JOvchinnikov1.doc - Россия
Колик Г. Реализация развивающего потенциала досуга людей пожилого возраста: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 / Галия Колик –СПб., 2007. 19 с. [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=368
Щанина, Е. В. Социальная активность пожилых людей в современном российском обществе: региональный аспект: автореф. дис. ... канд. социол. наук: 22.00.04. / Е. В. Щанина. – Пенза, 2006 [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=368