Споживання, людина і гендер: історико-філософський аналіз (на прикладі радянського суспільства за доби сталінізму)

  • Ірина Скубій Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
  • Світлана Пилипенко Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
Ключові слова: гендер, споживання, повсякденне життя, радянське суспільство, історія, філософія.

Анотація

Дослідження має на меті розширення наукового поля історії споживання, а також спрямоване на осмислення способів формування у суспільстві гендерних стандартів та моделей споживання. Акцентується увага на необхідності застосування міждисциплінарного підходу у вивченні взаємозв’язку гендеру та споживання. На прикладі ранньорадянського суспільства розглядаються проблеми конструювання фемінності та маскулінності у процесі споживання як складової частини повсякденних практик.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бодрийяр Ж. Пароли. От фрагмента к фрагменту; пер. с фр. Н. Суслова. – Екатеринбург: У-Фактория, 2006. – 200 с.

Бурдье П. О телевидении и журналистике; пер. с фр. Т. В. Анисимовой, Ю. В. Марковой. – М.: Прагматика культуры: Ин-т эксперимент. социологии, 2002. – 159 с.

Дебор Г. Общество спектакля; пер. с фр. C. Офертаса, М. Якубович. – М.: Логос, 2000. – 184 с.

Ильин В. И. Общество потребления: теоретическая модель и российская реальность / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.hse.ru/journals/wrldross/ vol05_2/ ilyn.pdf.

Кісь О. Жінка в традиційній українській культурі (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). – Львів: Інститут народознавства НАН України, 2008. – 271 с.

Сеннет Р. Падение публичного; пер. с англ. О. Исаевой и др. – М.: Логос, 2002. – 423 с.

Скубій І. В. Дефіцит товарів в Харкові в умовах згортання торгівлі в роки непу // Наукові записки історичного факультету Запорізького національного університету. – 2015. – Вип. 42. – С. 54–59.

Скубій, І. (2018). У пошуках споживача: нові актори соціальної історії 1920-1930-х років. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія України. Українознавство: історичні та філософські науки», 27, 64-70. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/uahistory/article/view/12349

Скубій І. Чоловічі споживчі потреби в міському просторі радянської України в 1920-1930-ті роки // Схід. – 2018. – №1 (153). – С. 79–83.

Тульчинский Г. Л. Новая антропология: личность в перспективе постчеловечности // Вопросы философии. – 2009. – № 4. – С. 41–56.

Уэльбек М. Мир как супермаркет / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.e-reading.org.ua/bookreader.php/59211/Uel'bek_-_Mir_kak_supermarket.html

Фоллмер Г. Теория эволюции познания: врожденные структуры познания в биологии, психологии, лингвистике, философии и теории науки / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.evolkov.net/VollmerG

Bristor J. ‘Feminist Thought: Implications for Consumer Research / J. Bristor, E. Fisher // Journal of Consumer Research. – 1993. – № 19. – p. 518–536.

De Grazia V. The sex of things: Gender and consumption in historical perspective / V. De Grazia, E. Furlough. – Berkley, Los Angeles, London: University of California Press, 1996. – 443 p.

Deutsch T. Gender and Consumption in the Modern United States // The Oxford Handbook of American Women’s and Gender History [Electronic resource]. – Oxford University Press, 2018. – Retrieved from http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780190222628.001.0001/oxfordhb-9780190222628-e-18.

Goldschweer Ulrike. Consumption, Culture, Communism: The significance of terminology or some realities and myths of Socialist consumption / E. Hausbacher, E. Huber & J. Hargaßner (eds.) // Fashion, Consumption and Everyday Culture in the Soviet Union between 1945 and 1985. – München, Berlin, Washington / D.C.: Verlag Otto Sagner, 2014. – P. 31–47.

Lury Celia. Consumer culture. – Cambridge: Polity and New Brunswick, 1996. – 245 p.

Millan E. Gender effects on consumers’ symbolic and hedonic preferences and actual clothing consumption in the Czech Republic / E. Millan, L. T. Wright // International Journal of Consumer Studies. – 2018. – № 42(5). – p. 478–488.

Roux E. Values associated with luxury brand consumption and the role of gender / E. Roux, E. Tafani, F. Vigneron // Journal of Business Research. – 2017. – № 71 (Complete). – p. 102–113.

Sassatelli Roberta. Consumer culture. History, theory and politics. – London: Sage Publications, 2007. – 248 p.

Trentmann Frank. Knowing consumers – histories, identities and practices. An introduction / Frank Trentmann // The making of the consumer: knowledge, power and identity in the modern world. Ed. by Frank Trentmann. – Oxford: Berg, 2005. – p. 1–27.

Fitzpatrick Sh. Tear of the Masks: identity and imposture in twentieth-century Russia. – Princeton: Princeton University Press, 2005. – 352 p.

References

Bodrijjar Zh. Paroli. Ot fragmenta k fragmentu [Passwords. Fragments] (in Russian): per. s fr. N. Suslova Ekaterinburg: U-Faktorija, 2006. 200 s.

Burd'e P. O televidenii i zhurnalistike [About Television and Journalistic] (in Russian). per. s fr. T.V. Anisimovoj, Ju.V. Markovoj Moskva: Pragmatika kul'tury: In-t jeksperiment. sociologii, 2002. 159 s.

Debor G. Obshhestvo spektaklja [Society of the Spectacle] (in Russian): per. s fr. C. Ofertasa, M. Jakubovich Moskva: Logos, 2000. 184 s.

Il'in V.I. Obshhestvo potreblenija: teoreticheskaja model' i rossijskaja real'nost' [Consumer Society: Theoretical Model and Russian Reality] (in Russian). URL: http://www.hse.ru/journals/wrldross/ vol05_2/ ilyn.pdf.

Kis' O. Zhinka v trady'cijnij ukrayins'kij kul`turi (druga polovyna XIX – pochatok XX st.) [Woman in the Traditional Ukrainian Culture (second half of the XIX – early XX centuries] (in Ukrainian). L'viv: Insty'tut narodoznavstva NAN Ukrayiny, 2008. 271 s.

Sennet R. Padenie publichnogo [The Fall of Public Man] (in Russian). per. s angl. O. Isaevoj i dr. Moskva: Logos, 2002. 423 s.

Skubii I.V. Deficyt tovariv v Xarkovi v umovax zhortannya torhivli v roky nepu [Shortage of Goods in Kharkiv during the Elimination of Trade under NEP] (in Ukrainian) // Scholarly Works of the Faculty of History, Zaporizhzhia National University. Zaporizhzhia: 2015. Issue 42. S. 54-59.

Skubii I. U poshukax spozhyvacha: novi aktory social'noyi istoriyi 1920-1930-x rokiv [In Search of a Consumer: The New Actors of Social History in the 1920-1930s] (in Ukrainian). V.N. Karazin Kharkiv National University Bulletin. Series History of Ukraine. Ukrainian Studies: Historical and Philosophical Sciences. Kharkiv, 2018. Issue 27. S. 64–70. URL: https://periodicals.karazin.ua/uahistory/article/view/12349

Skubii I. Cholovichi spozhyvchi potreby v mis'komu prostori radyans'koyi Ukrayiny v 1920-1930-ti roky [Male Consumer Demands in the Urban Space of Soviet Ukraine in the 1920-1930s] (in Ukrainian). East. 2018. № 1 (153). S. 79-83.

Tul'chinskij G. L. Novaja antropologija: lichnost' v perspektive postchelovechnosti [New Anthropology: Personality in the Perspective of Post-humanity] (in Russian). Voprosy filosofii. 2009. № 4. S. 41-56.

Ujel'bek M. Mir kak supermarket [The World as Supermarket] (in Russian). URL: http://www.e-reading.org.ua/bookreader.php/59211/Uel'bek_-_Mir_kak_supermarket.html.

Follmer G. Teorija jevoljucii poznanija: vrozhdennye struktury poznanija v biologii, psihologii, lingvistike, filosofii i teorii nauki [Evolutionary Theory of Knowledge: Renaissance of the Knowledge’s Structure in Biology, Linguistics, Philosophy and Theory of Science] (in Russian). URL: http://www.evolkov.net/VollmerG.

Bristor J., Fisher E. ‘Feminist Thought: Implications for Consumer Research. Journal of Consumer Research. 1993. № 19. P. 518-536.

De Grazia V., Furlough E. The Sex of Things: Gender and Consumption in historical perspective. Berkley, Los Angeles, London: University of California Press, 1996. 443 p.

Deutsch T. Gender and Consumption in the Modern United States. The Oxford Handbook of American Women’s and Gender History. Oxford University Press, 2018. URL: http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780190222628.001.0001/oxfordhb-9780190222628-e-18.

Goldschweer U. Consumption, Culture, Communism: The Significance of Terminology or Some Realities and Myths of Socialist Consumption. Fashion, Consumption and Everyday Culture in the Soviet Union between 1945 and 1985 / ed. E. Hausbacher, E. Huber & J. Hargaßner. München, Berlin, Washington; D.C.: Verlag Otto Sagner, 2014. P. 31-47.

Lury C. Consumer Culture. Cambridge: Polity and New Brunswick, 1996. 245 p.

Millan E., Wright L. T. Gender Effects on Consumers’ Symbolic and Hedonic Preferences and Actual Clothing Consumption in the Czech Republic. International Journal of Consumer Studies. 2018. No 42(5). P. 478-488.

Roux E., Tafani E., Vigneron F. Values Associated with Luxury Brand Consumption and the Role of Gender. Journal of Business Research. 2017. No 71 (Complete). P. 102-113.

Sassatelli R. Consumer Culture. History, Theory and Politics. London: Sage Publications, 2007. 248 p.

Trentmann F. Knowing Consumers – Histories, Identities and Practices. An Introduction. The Making of the Consumer: Knowledge, Power and Identity in the Modern World / ed. F. Trentmann. Oxford: Berg, 2005. P. 1-27.

Fitzpatrick Sh. Tear of the Masks: Identity and Imposture in Twentieth-century Russia. Princeton: Princeton University Press, 2005. 352 p.

Опубліковано
2019-10-13
Як цитувати
Скубій, І., & Пилипенко, С. (2019). Споживання, людина і гендер: історико-філософський аналіз (на прикладі радянського суспільства за доби сталінізму). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія України. Українознавство: історичні та філософські науки», 28, 49-54. https://doi.org/10.26565/2227-6505-2019-28-07
Розділ
УРБАНІСТИЧНІ СТУДІЇ