Зарубіжний досвід державного регулювання вищої освіти
Анотація
У статті визначаються завданнята основні проблемні аспекти державного регулювання на ринковому просторі послуг вищої освіти. Досліджуються стан та аспекти державного регулювання діяльності вищих навчальних закладів провідних країн світу з акцентом на США та Великобританію, як країн-лідерів вищої освіти на планеті. Вказується на значну децентралізацію державного регулювання діяльності вишів у Сполучених Штатах Америки та Великобританіїу порівнянні з українською системою державного регулювання вищої освіти.Підкреслюється щорічне зростання рівня відкритості системи вищої освіти у США. Наголошується на виключно вірному напрямку державної політики Сполучених Штатів, яка націлена на те, щоб елітні коледжі та університети США були найпрестижнішими у світі, що робить їх особливо привабливими для міжнародних студентів, професорів та дослідників у пошуках академічної досконалості. Розглядається приклад успішності Массачусетського технологічного інституту, який здобув популярність у світі, зокрема, за рахунок фінансової підтримки власної дослідницької бази. Наголошується, що саме таку модель державного регулювання вищої освіти рекомендується брати за приклад в Україні, що дозволить зробити вітчизняну вищу освіту популярної серед студентів усього світу та запобігатиме відтоку перспективних учених закордон.
Завантаження
Посилання
Official website of the Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/majbutni-vchiteli-ta-likari-sho-pracyuvatimut-v-selah-mozhut-pershochergovo-vstupiti-na-byudzhet-mon-nadalo-rozyasnennya [in Ukrainian].
Pavlova, N.A., Nikolayev, B.V. (2018). Current trends in the UK and US higher education system. Modern problems of science and education. 6. URL: http://www.science-education.ru/en/article/view?id=28313 [in Ukrainian].
Viktorov, V.G. (2006). Regulating the quality of education as a philosophical and educational problem: author's abstract. dis for the sciences. the degree of Dr. philosopher. Sciences. Kyiv [in Ukrainian].
Zastrozhnikova, I.V. (2019). State regulation of training for united territorial communities by higher educational institutions of Ukraine. Actual problems of public administration: Sb. sci. pr. 1 (55). Kharkiv : View of KRI NAPA “Master” [in Ukrainian].
Yastrubsky, M.Ya. (2018). Harmonious development and state regulation of the activity of higher educational institutions of Ukraine: author's abstract. dis for the sciences. the degree of Dr. Econom. Science. Lviv [in Ukrainian].
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).