РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОЇ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ В УМОВАХ СУЧАСНОГО БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА
Анотація
Формування ключових траєкторій розвитку глобальної економіки тісно пов’язане з розширенням використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Показовим аспектом цієї траєкторії розвитку є налагодження торговельних відносин за допомогою інструментів Інтернет-торгівлі, що є дуже перспективним напрямком сучасних бізнес-операцій в Інтернеті. Встановлено, що посилене використання та інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) мають далекосяжні наслідки, опосередковано впливаючи на різні види економічної діяльності, особливо ті, що пов’язані з суміжними з ІКТ галузями. Організація торгівлі за допомогою Інтернет-технологій виступає каталізатором і стимулом для економічного зростання, відкриваючи новий якісний етап розвитку.
Пильний моніторинг еволюції міжнародної Інтернет-торгівлі дозволив всебічно охарактеризувати характер її розвитку, виявити тенденції та окреслити як перспективні віхи, так і потенційні загрози у складній павутині міжнародних економічних відносин. Таким чином, нагальним завданням у сучасних умовах залишається ретельне вивчення тенденцій та оцінка перспектив міжнародної Інтернет-торгівлі. Цей пошук робить значний внесок у розуміння нюансів динаміки, дає уявлення про траєкторію міжнародних економічних взаємодій та сприяє про активному підходу до вирішення нових викликів, що постають перед світом.
Метою статті є критичне вивчення та аналіз ролі міжнародної Інтернет-торгівлі як сучасної альтернативи традиційним методам продажу товарів в сучасному бізнес-середовищі.
У статті досліджено ключові особливості та механізми міжнародної Інтернет-торгівлі, виокремлено її переваги та виклики у порівнянні з класичними підходами до продажу. Оцінено вплив технологічного прогресу, цифрових платформ і тенденцій електронної комерції на еволюцію міжнародної торгівлі та поведінку споживачів. Виявлено потенційні наслідки та майбутні перспективи міжнародної Інтернет-торгівлі, враховуючи як можливості, так і ризики для бізнесу, що працює на глобальному цифровому ринку.
Завантаження
Посилання
Cheba, K., Kiba-Janiak, M., Baraniecka, A., & Kołakowski, T. (2021). Impact of external factors on e-commerce market in cities and its implications on environment. Sustainable Cities and Society, 72, 103032. doi: https://doi.org/10.1016/j.scs.2021.103032
Chen, L. (2021). E-commerce and digital business models: A review and research agenda. Electronic Commerce Research and Applications, 47, 101-119. doi: https://doi.org/10.1016/j.elerap.2020.101119
Ehrler, V. C., Schöder, D., & Seidel, S. (2021). Challenges and perspectives for the use of electric vehicles for last mile logistics of grocery e-commerce ‒ Findings from case studies in Germany. Research in Transportation Economics, 87, 100757. doi: https://doi.org/10.1016/j.retrec.2019.100757
Jaller, M., & Pahwa, A. (2020). Evaluating the environmental impacts of online shopping: A behavioral and transportation approach. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 80, 102223. doi: https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102223
Kiba-Janiak, M., Marcinkowski, J., Jagoda, A., & Skowrońska, A. (2021). Sustainable last mile delivery on e-commerce market in cities from the perspective of various stakeholders: Literature review. Sustainable Cities and Society, 71, 102984. doi: https://doi.org/10.1016/j.scs.2021.102984
Rai, H. B., Verlinde, S., & Macharis, C. (2021). Who is interested in a crowdsourced last mile? A segmentation of attitudinal profiles. Travel Behaviour and Society, 22, 22–31. doi: https://doi.org/10.1016/j.tbs.2020.08.004
Santos, J., & Oliveira, T. (2020). A systematic review of e-commerce adoption in small and medium-sized enterprises. International Journal of Information Management, 50, 283-296. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.04.004
Tapscott, D. (1994). The digital economy: Promise and peril in the age of networked intelligence. McGraw-Hill.
Tran, L. T. T. (2021). Managing the effectiveness of e-commerce platforms in a pandemic. Journal of Retailing and Consumer Services, 58, 102287. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102287
Tzong-Ru, L., & Jan-Mou, L. (2006). Key factors in forming an e-marketplace: An empirical analysis. Electronic Commerce Research and Applications, 5, 105–116. doi: https://doi.org/10.1016/j.elerap.2005.10.004
Zwass, V. (1996). Electronic commerce: Structures and issues. International Journal of Electronic Commerce, 1(1), 3–23. doi: https://doi.org/10.1080/10864415.1996.11518273
Batrak, V. (2020). Social networks as a tool for promoting goods and services. Economics and Management of Enterprises, 3, 22–29. (in Ukrainian)
Dankiv, V. V. (2022). The impact of e-commerce on the labor market in the context of the development of the digital economy. Academic visions, 8–9. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.6859604 (in Ukrainian)
Doroshenko, T. (2018). Digital marketing in Ukraine: State and prospects. Kyiv: KNT. (in Ukrainian)
Ippolitova, I. (2023). Prospects for the development of e-commerce in Ukraine in the conditions of digitalization of the economy. Economy and society, 47. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-18 (in Ukrainian)
Kovbatiuk, H. O. (2023). The role of information technologies and innovations in the management of foreign trade activities of enterprises. Economic Synergy, 4, 128–146. doi: https://doi.org/10.53920/ES-2023-4-9 (in Ukrainian)
Krylov, D. V. (2024). Development of electronic commerce in Ukraine in modern conditions. Problems of modern transformations. Series: Economics and Management, 12. doi: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-12-03-02 (in Ukrainian)
Odarchenko, A. M. (2015). Features of electronic commerce and prospects for its development in Ukraine. Business Inform, 1, 342–346. (in Ukrainian)
Reznikova, V. (2015). The concept, significance, and prospects for the legal provision of electronic commerce in Ukraine. Theory and Practice of Intellectual Property, 2, 58–72. (in Ukrainian)
Tirbakh, L. V., & Chaban, H. V. (2020). The development of the electronic trade market in the world economy and in the macroeconomic conditions of Ukraine. Economic Bulletin of the University, 46, 132–138. doi: https://doi.org/10.31470/2306-546X-2020-46-132-138 (in Ukrainian)

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.