ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ, ПРОБЛЕМИ ТА ВИКЛИКИ ВИННОГО ТУРИЗМУ
Анотація
Метою статті є дослідження винного туризму: вина та його супутньої продукції як основного засобу залучення винного туриста. Дослідження базується на досвіді країн, що вирізняються винним туризмом, даних міжнародних і місцевих організацій та обговоренні поточної ситуації в Грузії. У цьому напрямку опрацьовано наявні літературні та статистичні дані, матеріали міжнародних та вітчизняних досліджень. Автори провели анкетне опитування власників погребів. У результаті аналізу встановлено, що в країнах, відомих винним туризмом, вино та супутні продукти є одним із важливих засобів залучення туристів та розвитку бізнесу. Доведено, що державна підтримка, фестивалі, виставки та різноманітні маркетингові заходи відіграють велику роль у досягненні успіху. У процесі дослідження використовуються кількісні та якісні методи дослідження, проводиться відповідний аналіз. Визнано, що індустрія винного туризму є однією з провідних і найсучасніших галузей у світі, яка успішно використовується для економічного розвитку країнами, які є провідними в цій галузі. Вино тісно пов'язане з культурною та кулінарною спадщиною, навколишнім середовищем та економікою. Важливим фактором, що сприяє розвитку винного туризму, є організація винних турів і винних фестивалів. Популяризації винного туризму та грузинського вина сприяють міжнародні заходи, конференції, фестивалі, організовані Всесвітньою туристичною організацією ООН. У Грузії останнім часом більше уваги приділяють якості вина, що зміцнює імідж країни як виробника якісного вина у світі. Грузинське вино квеврі включено ЮНЕСКО до списку культурної спадщини. Міжнародна організація винограду і вина включила 8 грузинських вин до списку особливих вин світу. Звертаємо увагу на думку фахівців про грузинське вино. Вони відзначають особливі смакові якості грузинського вина, його давню історію та культуру. Це сприяє залученню туристів і розвитку винного туризму. У результаті дослідження підтверджено гіпотезу дослідження, сформовано висновок та розроблено рекомендації. Висловлені думки та рекомендації важливі для фахівців галузі, науковців та всіх зацікавлених осіб.
Завантаження
Посилання
Kuparadze, G. (2021). Gastronomic and Wine Tourism. Tourism (pp. 42-46). Retrieved from https://nexus.gruni.ge/
Hall, C. M., & Macionis, N. (1998). Wine tourism in Australia and New Zealand. In R.W. Butler, C.M. Hall, J.M. Jenkins (Eds.), Tourism and Recreation in Rural Areas (pp. 9–10). Chichester, UK: John Wiley and Sons.
Getz, D., Carlsen, J., & Brown, G. (2007). Wine tourism and consumers. Tourism management: analysis, behaviour and strategy (pp. 245-268). doi: https://doi.org/10.1079/9781845933234.0245
Kharaishvili, E. (2017). Wine Market and Competitive Models of Viticulture-Winery Diversification in Georgia. Tbilisi: Universal Publishing House.
Javakhishvili, I. (1986). Works in twelve volumes. Tbilisi: Tbilisi State University. Retrieved from https://digitallibrary.tsu.ge/book/2021/apr/books/javaxishvili-txzulebani-tormet-tomad-tomi-V.pdf?fbclid=IwAR2OlEDv8j6swvIgtGJ8-bSXJ8DB-K3fePnyiQqXmiuEHsiTeIdGF8yl_8E (in Georgian)
Brochado, A., Stoleriu, O., Lupu, C. (2023). Wine tourism: A multisensory experience. Current Issues in Tourism, 24 (5), 597-615. doi: https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1649373
Buhalis, D., Leung, X.Y., Fan, D., Darcy, S., Chen, G., Xu, F., Wei-Han Tan, G., Nunkoo, R., & Farmaki, A. (2023). Editorial: Tourism 2030 and the contribution to the sustainable development goals: the tourism review viewpoint. Tourism Review, 78(2), 293-313. doi: https://doi.org/10.1108/TR-04-2023-620
Filopoulos, S., & Frittella, N. (2019). Designing sustainable and responsible wine tourism experiences. BIO Web Conf, 12. doi: https://doi.org/10.1051/bioconf/20191203006;
Kadagishvili, L., (2017). The group suggested to the Tbilisi City Hall that the centralized. Viticulture and Wine-Making Development in Georgia, Foresight management: formation and transformation adaptive business organizations: International collective monograph. Vol. 2 (pp. 203-217). Tbilisi-Kherson: Publishing house “Vyshemyrskyi”.
Woolf, S. (2018). Amber Revolution: How the World Learned to Love Orange Wine. Interlink Books.
Getz, D., & Page, S. (2019). Progress and prospects for event tourism research. Tourism Management, 52, 593-613. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.03.007
Hall, C. M., & Mitchel, R. (2009). Gastronomy, food and wine tourism. Tourism Business Frontiers (pp. 137-147). JMIR Publications.
Meladze, M. (2016). Wine Tourism as a Great Opportunity for Georgia. European Scientific Journal, 10(12), 372-376. doi: https://doi.org/10.19044/ESJ.2016.V12N10P
Wargenau, A., & Che, D. (2006). Wine tourism development and marketing strategies in Southwest Michigan. International Journal of Wine Marketing, 18(1), 45-60. doi: https://doi.org/10.1108/09547540610657678
Var, T., Kaplan, M., & Yurt, O. (2006). Challenges and Opportunities of Developing Wine Tourism in a Small Community in Turkey. e-Review of Tourism Research (eRTR), 4(1), 10-17. Retrieved from https://ertr.tamu.edu/files/2012/09/154_a-4-1-2.pdf
Beames, G. (2003). The Rock, the Reef and the Grape: The Challenges of Developing Wine Tourism in Regional Australia. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 205-212. doi: https://doi.org/10.1177/135676670300900301
Hall, C., & Mitche, R. (2008). Wine Marketing: A practical guide. Burlington.
Song, H., Li, G., & Cao, Z. (2017). Tourism and Economic Globalization: An Emerging Research Agenda. Journal of Travel Research, 57(8), 29-37. doi: https://doi.org/10.1177/0047287517734943
Gomez-Carmon, D., Paramio, A., Cruces-Montes, S., Marín-Duenas, P., Montero, A., & Romero-Moreno, A. (2023). The effect of the wine tourism experience. Journal of Destination Marketing & Management, 29. doi: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2023.100793

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.