ДЕТЕРМІНАЦІЯ МІЖНАРОДНОЇ МІГРАЦІЇ СТУДЕНТІВ: КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА
Анотація
В науковій статті досліджено взаємозв’язок між привабливістю країни для іноземних студентів та відсутністю корупції (на прикладі країн ОЕСР) з використанням таких наукових методів, як теоретичне узагальнення, аналіз та синтез; статистичний аналіз; кореляційний аналіз; економіко-математичне моделювання. Проаналізовано підходи науковців до визначення чинників міжнародної міграції студентів. Для дослідження взаємозв’язку між корупцією та міжнародною міграцією студентів для навчання в університетах у якості залежної змінної використано індикатор привабливості талантів ОЕСР – іноземні студенти. В якості незалежних змінних для визначення рівня відсутності корупції в країні використано Фактор 2 «Відсутність корупції» Індексу верховенства права Всесвітнього проєкту справедливості стосовно державних службовців в таких гілках державної влади: виконавча, судова, правоохоронна та військова, законодавча. Результати кореляційного аналізу в цілому доводять сильний взаємозв’язок між привабливістю країни для іноземних студентів та відсутністю корупції (значення коефіцієнта кореляції становить 0,774). При цьому найбільш значимим в цьому аспекті є відсутність корупції в органах виконавчої влади, адже навчання і проживання студентів-мігрантів в країні-призначення більше залежить від органів виконавчої влади та керівництва університетів, які несуть відповідальність за реалізацію конкретних процедур та послуг. Для деталізації цього взаємозв’язку побудовано однофакторну кореляційно-регресійну модель з використанням програмного продукту GRETL виду У=0,4079Х1+0,1691. Таким чином, тісний прямий взаємозв’язок між відсутністю корупції в країні та її привабливістю для здобуття вищої освіти студентами з-за кордону доведено. Відтак країнам необхідно докладати якнайбільше зусиль для боротьби з цим ганебним явищем задля залучення та утримання іноземних студентів.
Завантаження
Посилання
Han, Y., Gulanowski, D., & Sears, G. J. (2022). International student graduates’ workforce integration: A systematic review. International Journal of Intercultural Relations, 86, 163-189. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2021.11.003
Della Puppa, F., Montagna, N., & Kofman, E. (2021). Onward migration and intra‐European mobilities: A critical and theoretical overview. International Migration, 59(6), 16-28. doi: https://doi.org/10.1111/imig.12815
Tani, M., & Piracha, M. (2022). Migration and education. Handbook of Labor, Human Resources and Population Economics, 1-22. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-57365-6_101-1
Beck, F., & Gaspar, S. (2024). In pursuit of a ‘good enough life’: Chinese ‘educational exiles’ in Lisbon and Budapest. Journal of Ethnic and Migration Studies, 50(16), 4070-4088. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2023.2245156
Balogova, B., & Kovalchuk, Yu. (2024). Academic migration of Ukrainian students and its impact on the institutional environment in Slovakia. Social Work and Education, 11(1), 126-135. doi: https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.10 (in Ukrainian)
Murray, R., & Gray, H. (2023). Forced migrants in higher education:‘sanctuary scholarships’ in a hostile environment. Journal of Ethnic and Migration Studies, 49(3), 795-812. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2020.1816814
Teichert, C., Niebuhr, A., Otto, A., & Rossen, A. (2023). University-to-work transitions in Germany–do graduate job seekers benefit from migration and work experience? Education Economics, 32(3), 355-380. doi: https://doi.org/10.1080/09645292.2023.2213413
Podra, O. P., & Petryshyn, N. Ya. (2022). Educational aspects of intellectual migration of human capital of Ukraine: causes and consequences. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series «Problems of economics and management», 1(9). doi: https://doi.org/10.23939/semi2022.01.037 (in Ukrainian)
Oliinyk, O., Mishchuk, H., Bilan, Y., & Skare, M. (2022). Integrated assessment of the attractiveness of the EU for intellectual immigrants: A taxonomy-based approach. Technological Forecasting and Social Change, 182, 121805. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.121805
Bezzubko, L., & Topchii, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 65(4), 217-223. doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.217 (in Ukrainian)
Czaika, M., & Reinprecht, M. (2020). Drivers of migration: A synthesis of knowledge. IMI Working Paper, 163, 1-45.
Adamyk, V., & Dyachuk, H. (2023). International migration of students: current trends and challenges for developing countries. Bulletin of the Economics, 1, 80-93. doi: https://doi.org/10.35774/visnyk2023.01.080 (in Ukrainian)
Pazyura, N. (2024). Organization of academic mobility of students of higher education institutions in the People's Republic of China. Academic visions, 32. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.11561521 (in Ukrainian)
Semiv, L. K. (2019). Peculiarities of environmental creation of educational migration in Ukraine. Socio-economic problems of the modern period of Ukraine, 4, 79-83. doi: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2019-4-13 (in Ukrainian)
Jin, C., Li, B., Jansen, S. J., Boumeester, H. J., & Boelhouwer, P. J. (2022). What attracts young talents? Understanding the migration intention of university students to first-tier cities in China. Cities, 128, 103802. doi: https://doi.org/10.1016/j.cities.2022.103802
Rokita-Poskart, D., Koziarska, A., Ostrowska, A., Kucińska-Landwójtowicz, A., & Tataruch, M. (2024). Factors of pre-war educational migration: an investigation of polish medical and dental students in Ukraine. BMC Medical Education, 24(1), 492. doi: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05464-5
Urbański, M. (2022). Comparing push and pull factors affecting migration. Economies, 10(1), 21. doi: https://doi.org/10.3390/economies10010021
Martsenko, N. (2020). Current state and trends of educational migration. Actual problems of jurisprudence, 24, 55-60. doi: https://doi.org/10.35774/app2020.04.055 (in Ukrainian)
Kwilinski, A., Lyulyov, O., Pimonenko, T., Dzwigol, H., Abazov, R., & Pudryk, D. (2022). International migration drivers: Economic, environmental, social, and political effects. Sustainability, 14(11), 6413. doi: https://doi.org/10.3390/su14116413
Hou, C., & Du, D. (2020). The changing patterns of international student mobility: A network perspective. Journal of Ethnic and Migration Studies, 48(1), 248-272. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2020.1797476
Oliinyk, O. O. (2024). The influence of tolerance on the country's attractiveness for intellectual immigrants. Theoretical and applied issues of economics, 1(48), 156-169. doi: https://doi.org/10.17721/tppe.2024.48.15 (in Ukrainian)
Zimmermann, J., Greischel, H., & Jonkmann, K. (2021). The development of multicultural effectiveness in international student mobility. Higher Education, 82, 1071-1092. doi: https://doi.org/10.1007/s10734-020-00509-2
Gabrielli, G., Longobardi, S., & Strozza, S. (2022). The academic resilience of native and immigrant-origin students in selected European countries. Journal of Ethnic and Migration Studies, 48(10), 2347-2368. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2021.1935657

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.