ДЕТЕРМІНАЦІЯ МІЖНАРОДНОЇ МІГРАЦІЇ СТУДЕНТІВ: КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА

  • Олена Олійник Національний університет водного господарства та природокористування, вул. Соборна, 11, Рівне, 33028, Україна https://orcid.org/0000-0002-3941-2286
Ключові слова: міграція, студенти, міграція студентів, освітня міграція, корупція, вища освіта, університет

Анотація

В науковій статті досліджено взаємозв’язок між привабливістю країни для іноземних студентів та відсутністю корупції (на прикладі країн ОЕСР) з використанням таких наукових методів, як теоретичне узагальнення, аналіз та синтез; статистичний аналіз; кореляційний аналіз; економіко-математичне моделювання. Проаналізовано підходи науковців до визначення чинників міжнародної міграції студентів. Для дослідження взаємозв’язку між корупцією та міжнародною міграцією студентів для навчання в університетах у якості залежної змінної використано індикатор привабливості талантів ОЕСР – іноземні студенти. В якості незалежних змінних для визначення рівня відсутності корупції в країні використано Фактор 2 «Відсутність корупції» Індексу верховенства права Всесвітнього проєкту справедливості стосовно державних службовців в таких гілках державної влади: виконавча, судова, правоохоронна та військова, законодавча. Результати кореляційного аналізу в цілому доводять сильний взаємозв’язок між привабливістю країни для іноземних студентів та відсутністю корупції (значення коефіцієнта кореляції становить 0,774). При цьому найбільш значимим в цьому аспекті є відсутність корупції в органах виконавчої влади, адже навчання і проживання студентів-мігрантів в країні-призначення більше залежить від органів виконавчої влади та керівництва університетів, які несуть відповідальність за реалізацію конкретних процедур та послуг. Для деталізації цього взаємозв’язку побудовано однофакторну кореляційно-регресійну модель з використанням програмного продукту GRETL виду У=0,4079Х1+0,1691. Таким чином, тісний прямий взаємозв’язок між відсутністю корупції в країні та її привабливістю для здобуття вищої освіти студентами з-за кордону доведено. Відтак країнам необхідно докладати якнайбільше зусиль для боротьби з цим ганебним явищем задля залучення та утримання іноземних студентів.

Завантаження

Біографія автора

Олена Олійник, Національний університет водного господарства та природокористування, вул. Соборна, 11, Рівне, 33028, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Han, Y., Gulanowski, D., & Sears, G. J. (2022). International student graduates’ workforce integration: A systematic review. International Journal of Intercultural Relations, 86, 163-189. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2021.11.003

Della Puppa, F., Montagna, N., & Kofman, E. (2021). Onward migration and intra‐European mobilities: A critical and theoretical overview. International Migration, 59(6), 16-28. doi: https://doi.org/10.1111/imig.12815

Tani, M., & Piracha, M. (2022). Migration and education. Handbook of Labor, Human Resources and Population Economics, 1-22. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-57365-6_101-1

Beck, F., & Gaspar, S. (2024). In pursuit of a ‘good enough life’: Chinese ‘educational exiles’ in Lisbon and Budapest. Journal of Ethnic and Migration Studies, 50(16), 4070-4088. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2023.2245156

Balogova, B., & Kovalchuk, Yu. (2024). Academic migration of Ukrainian students and its impact on the institutional environment in Slovakia. Social Work and Education, 11(1), 126-135. doi: https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.10 (in Ukrainian)

Murray, R., & Gray, H. (2023). Forced migrants in higher education:‘sanctuary scholarships’ in a hostile environment. Journal of Ethnic and Migration Studies, 49(3), 795-812. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2020.1816814

Teichert, C., Niebuhr, A., Otto, A., & Rossen, A. (2023). University-to-work transitions in Germany–do graduate job seekers benefit from migration and work experience? Education Economics, 32(3), 355-380. doi: https://doi.org/10.1080/09645292.2023.2213413

Podra, O. P., & Petryshyn, N. Ya. (2022). Educational aspects of intellectual migration of human capital of Ukraine: causes and consequences. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series «Problems of economics and management», 1(9). doi: https://doi.org/10.23939/semi2022.01.037 (in Ukrainian)

Oliinyk, O., Mishchuk, H., Bilan, Y., & Skare, M. (2022). Integrated assessment of the attractiveness of the EU for intellectual immigrants: A taxonomy-based approach. Technological Forecasting and Social Change, 182, 121805. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.121805

Bezzubko, L., & Topchii, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 65(4), 217-223. doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.217 (in Ukrainian)

Czaika, M., & Reinprecht, M. (2020). Drivers of migration: A synthesis of knowledge. IMI Working Paper, 163, 1-45.

Adamyk, V., & Dyachuk, H. (2023). International migration of students: current trends and challenges for developing countries. Bulletin of the Economics, 1, 80-93. doi: https://doi.org/10.35774/visnyk2023.01.080 (in Ukrainian)

Pazyura, N. (2024). Organization of academic mobility of students of higher education institutions in the People's Republic of China. Academic visions, 32. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.11561521 (in Ukrainian)

Semiv, L. K. (2019). Peculiarities of environmental creation of educational migration in Ukraine. Socio-economic problems of the modern period of Ukraine, 4, 79-83. doi: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2019-4-13 (in Ukrainian)

Jin, C., Li, B., Jansen, S. J., Boumeester, H. J., & Boelhouwer, P. J. (2022). What attracts young talents? Understanding the migration intention of university students to first-tier cities in China. Cities, 128, 103802. doi: https://doi.org/10.1016/j.cities.2022.103802

Rokita-Poskart, D., Koziarska, A., Ostrowska, A., Kucińska-Landwójtowicz, A., & Tataruch, M. (2024). Factors of pre-war educational migration: an investigation of polish medical and dental students in Ukraine. BMC Medical Education, 24(1), 492. doi: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05464-5

Urbański, M. (2022). Comparing push and pull factors affecting migration. Economies, 10(1), 21. doi: https://doi.org/10.3390/economies10010021

Martsenko, N. (2020). Current state and trends of educational migration. Actual problems of jurisprudence, 24, 55-60. doi: https://doi.org/10.35774/app2020.04.055 (in Ukrainian)

Kwilinski, A., Lyulyov, O., Pimonenko, T., Dzwigol, H., Abazov, R., & Pudryk, D. (2022). International migration drivers: Economic, environmental, social, and political effects. Sustainability, 14(11), 6413. doi: https://doi.org/10.3390/su14116413

Hou, C., & Du, D. (2020). The changing patterns of international student mobility: A network perspective. Journal of Ethnic and Migration Studies, 48(1), 248-272. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2020.1797476

Oliinyk, O. O. (2024). The influence of tolerance on the country's attractiveness for intellectual immigrants. Theoretical and applied issues of economics, 1(48), 156-169. doi: https://doi.org/10.17721/tppe.2024.48.15 (in Ukrainian)

Zimmermann, J., Greischel, H., & Jonkmann, K. (2021). The development of multicultural effectiveness in international student mobility. Higher Education, 82, 1071-1092. doi: https://doi.org/10.1007/s10734-020-00509-2

Gabrielli, G., Longobardi, S., & Strozza, S. (2022). The academic resilience of native and immigrant-origin students in selected European countries. Journal of Ethnic and Migration Studies, 48(10), 2347-2368. doi: https://doi.org/10.1080/1369183X.2021.1935657

Опубліковано
2024-12-31
Як цитувати
Олійник, О. (2024). ДЕТЕРМІНАЦІЯ МІЖНАРОДНОЇ МІГРАЦІЇ СТУДЕНТІВ: КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА. Соціальна економіка, (68), 64-71. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2024-68-05
Розділ
ЕКОНОМІКА