ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ І ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У СОЦІАЛЬНОМУ СТРАХУВАННІ ТА СТРАХУВАННІ

  • Єлизавета Плетньова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0009-0004-1591-9439
  • Дар’я Загорська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-5905-5837
Ключові слова: цифровізація, соціальне страхування, страхування, штучний інтелект

Анотація

Метою написання статті є дослідження впливу цифровізації та використання штучного інтелекту на підвищення ефективності та забезпечення конкурентоспроможності страхових компаній, а також розкриття можливостей і переваг, мінусів і проблеми у використанні циф­рових технологій у соціальному страхуванні та страхуванні. Цифровізація у цій сфері відбува­ються під впливом глобалізації, технологічних інновацій, та зміни демографічних трендів. Особ­лива увага приділяється впливу цифрових технологій на процеси страхування, включа­ючи використання великих даних, штучного інтелекту для персоналізації страхових продуктів і оптимізації процесів оцінки ризиків та обробки заявок. Значну роль у дослідженні приділено аналізу впливу змін на соціальну справедливість та доступність страхових послуг для різних верств населення. Ця стаття надає комплексний погляд на тенденції та перспективи розвитку соціального страхування та страхування, висвітлюючи як теоретичні, так і практичні аспекти реформування цих систем у контексті сучасних соціально-економічних викликів. Дослідження показує, що компанії, які відмовляються від інновацій, зіткнуться з більшими витратами в майбутньому порівняно з тими, хто активно впроваджує нововведення. Ці компанії також ма­тимуть проблеми з привабленням клієнтів з високим ризиком, тоді як інновації допомагають залучити більш надійних клієнтів, яким вигідніше користуватися персоналізованими продук­тами. Ця стаття показує, що за допомогою цифровізації страхування, клієнти стають більш задоволеними та зацікавленими у страхових послугах, що призводить до збільшення надхо­джень від страхових премій. Крім того, цифрові технології допомагають скоротити витрати шляхом оптимізації прийняття рішень і зниження ризиків, що збільшує ефективність страхо­вих операцій та підсилює конкурентні переваги страховиків. Перевагами цифровізації та за­стосування ШІ є покращення точності оцінки ризиків, автоматизація процесів, персоналізація продуктів, виявлення шахрайства і покращення рішень про інвестиції. Мінуси можуть бути такі: проблеми з конфіденційністю даних, виключення людського фактору, ризик упередже­ності алгоритмів, складність впровадження та висока вартість, загроза безробіття.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Єлизавета Плетньова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

студентка

Дар’я Загорська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Porter, M. E., & Heppelmann, J. E. (2014). How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. Harvard Business Review, November. Retrieved from https://hbr.org/2014/11/how-smart-connected-products-are-transforming-competition

Linden, V. S. (2018). The Insurtech Book. Hoboken: Wiley. Retrieved from https://www.wiley.com/en-br/The+INSURTECH+Book%3A+The+Insurance+Technology+Handbook+for+Investors%2C+Entrepreneurs+and+FinTech+Visionaries-p-9781119362210

Bazilevych, V. D. (2020). Digitalization for ensuring competitive advantages of insurance companies. Economics and the State, 2, 15-20. doi: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.15 (In Ukrainian)

Mandra, N. H. (2020). The necessity of digital technologies in insurance business processes. Economic Space, 154, 202-206. doi: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-38 (In Ukrainian)

Popova, L. V. (2022). Modern Trends in the Development of Digital Technologies in Insurance. Problems of Modern Transformations. Series: Economics and Management, 5. doi: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-5-08-02 (In Ukrainian)

Panchenko, O., & Sadchykova, I. (2023). The influence of digital technologies on the development of the insurance business. Problems and Prospects of Economics and Management, 4 (36), 291–301. doi: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-4(36)-291-301 (In Ukrainian)

Hrytsenko, A., & Burlai, T. (2020). Impact of digitalization on social development. Economic Theory, 3, 24–51. doi: https://doi.org/10.15407/etet2020.03.024 (In Ukrainian)

Prymostka, O. (2018). Life insurance companies marketing strategy in the digital world. Journal of Insurance Markets and Companies, 9, 70-78 doi: http://dx.doi.org/10.21511/ins.09(1).2018.06

Tsohou, A., Diamantopoulou, V., Gritzalis, S., & Lambrinoudakis, C. (2023). Cyber insurance: state of the art, trends and future directions. International Journal of Information Security, 9, 737–748. doi: https://doi.org/10.1007/s10207-023-00660-8

Eti S. & et al. (2024). Insurtech in Europe: identifying the top investment priorities for driving innovation. Financial Innovation, 10, 38. doi: https://doi.org/10.1186/s40854-023-00541-y

Eckert, C., Neunsinger, C., & Osterrieder, K. (2022). Managing customer satisfaction: Digital applications for insurance companies. The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice*, 47, 569-602. doi: https://doi.org/10.1057/s41288-021-00257-z

de Andrés-Sánchez, J., & Gené-Albesa, J. (2024). Not with the bot! The relevance of trust to explain the acceptance of chatbots by insurance customers. Humanities and Social Sciences Communications, 11, 110. doi: https://doi.org/10.1057/s41599-024-02621-5

Farao, A. & et al. (2023). INCHAIN: a cyber insurance architecture with smart contracts and self-sovereign identity on top of blockchain. International Journal of Information Security, 23, 347–371. doi: https://doi.org/10.1007/s10207-023-00741-8

Tatarintseva, Y., & Strokov, Y. (2023). Modern information technologies in insurance: analysis of advantages and disadvantages, Bulletin of NTU KhPI, 5, 80–83. doi: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.5.80 (In Ukrainian)

Dominguez Anguiano, T., & Parte, L. (2023). The state of art, opportunities and challenges of blockchain in the insurance industry: a systematic literature review. Management Review Quarterly, 74, 1097–1118. doi: https://doi.org/10.1007/s11301-023-00328-6

Eling, M., Nuessle, D., & Staubli, J. (2021). The impact of artificial intelligence along the insurance value chain and on the insurability of risks. The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice, 47, 205–241. doi: https://doi.org/10.1057/s41288-020-00201-7

Lanfranchi, D., & Grassi, L. (2020). Examining insurance companies’ use of technology for innovation. The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice, 47, 520–537. doi: https://doi.org/10.1057/s41288-021-00258-y

Shen, Y., & Zhang, X. (2024). The impact of artificial intelligence on employment: the role of virtual agglomeration. Humanities and Social Sciences Communications, 11(122), 1-14. doi: https://doi.org/10.1057/s41599-024-02647-9

A. M. Best. (2018). Best’s Special Report: Insurers Across the Globe Recognize Innovation Critical for Future Success. Retrieved from https://news.ambest.com/presscontent.aspx?refnum=27127&altsrc=9

Panchenko, O., & Bazilinska, O. (2023). Problems of digitalization of insurance business in Ukraine. Scientific Bulletin of Polissia, 2, 276-288. doi: https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-2(27)-276-288 (In Ukrainian)

Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Плетньова, Є., & Загорська, Д. (2024). ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ І ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У СОЦІАЛЬНОМУ СТРАХУВАННІ ТА СТРАХУВАННІ. Соціальна економіка, (67), 146-155. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/24114
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ