РОЗВИТОК ЦИФРОВИХ КАНАЛІВ ПРОДАЖУ БАНКІВСЬКИХ ПРОДУКТІВ ТА ПОСЛУГ
Анотація
У статті досліджено основні етапи розвитку цифрових каналів продажу банківських продуктів та послуг. Зокрема, виділено такі етапи як традиційний банкінг, освоєння цифрових каналів, багатоканальне обслуговування та домінування цифрових каналів продажу. На етапі традиційного банкінгу переважаючим каналом продажів банківських продуктів та послуг є фізичні відділення банків. На другому етапі банки починають освоювати електронні канали продажів, їх частка у продажах зростає. На третьому етапі банки починають активно застосовувати та будувати збалансовану модель традиційних та альтернативних каналів продажу, поряд з інтернет-банкінгом набуває поширення мобільний банкінг. На четвертому етапі цифрові канали продажі превалюють над традиційними, а у відділеннях продаються лише складні банківські продукти. Охарактеризовано необанки як бізнес-модель для банків на етапі домінування цифрових каналів продажу. Тенденцією є експансія необанків на нові ринки, такі як кредитування малого та середнього бізнесу та інвестиційні послуги, а також партнерство з традиційними фінансовими установами. Розглянуто альтернативні підходи до структуризації етапів розвитку цифрових каналів продажу. Узагальнено основні характеристики інтернет та мобільного банкінгу як основних цифрових каналів продажу. Встановлено, що банки повинні продовжувати покращувати ціннісну пропозицію цифрових каналів продажу, зосереджуючись на розвитку досвіду онлайн-банкінгу, а не розглядати лише варіант поступової відмови від нього на користь мобільного банкінгу. Однією з найпоширеніших тенденцій мобільного банкінгу є надзвичайна функціональність програми. Мобільний банкінг не повинен бути додатковим альтернативним додатком з мінімумом функцій, які доповнюють Інтернет-банкінг. А скоріше повноцінний канал доступу до всіх банківських продуктів.
Завантаження
Посилання
Akymenko, N. V., & Mamontenko, N.S. (2021). Bank System in the Digital Economy. Biznes Inform, 5, 333-338. doi: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-5-333-338 (In Ukrainian)
Artemʺyeva, I. O., & Zalyubovsʹka, S. S. (2023). Digital Transformations in the Bank Sector. Naukovyy visnyk Natsionalʹnoyi akademiyi statystyky, obliku ta audytu, 1-2, 96-103. doi: https://doi.org/10.31767/nasoa.1-2-2023.10 (In Ukrainian)
Bitner, I. V., Vʺyazovyy, S. M., & Morozova, N. L. (2021). Modeling the Development of Modern Digital Innovative Technologies in the Banking Sector. Biznes Inform, 5, 74-81. doi: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-5-74-81 (In Ukrainian)
Hlushchenko, Yu. A., & Vedmidʹ, M. O. (2022). Digitalisation and digital transformation of the Ukrainian banking system. Naukovi zapysky Instytutu zakonodavstva Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, 4, 80-89. doi: https://doi.org/10.32886/instzak.2022.04 (In Ukrainian)
Demko, M. Ya., & Cherkes, R.B. (2022). Modern trends in sales and promotion of banking products in Ukraine. Ekonomika ta suspilʹstvo, 44, 1-12. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-120 (In Ukrainian)
Zakharkin, O. O., Zakharkina, L. S., & Avramenko, M. O. (2017). Internet-banking role in the development of the financial services market. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi, 23, 173-177. (In Ukrainian)
Kovalenko, V. V. (2021). Digital transformation of the banking sector of the economy of Ukraine. Finansy Ukrayiny, 3, 84-98. doi: https://doi.org/10.33763/finukr2021.03.084 (In Ukrainian)
Koturanova, T. V., Vartokha, Ya. S., & Aleksandrova, M. O. (2019). Internet banking in Ukraine is an innovative development of the banking sector. Ekonomichnyy prostir, 146, 43-56. doi: https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.040719.43.532 (In Ukrainian)
Kuznyetsova, L. V, & Shmuratko, Ya. A. (2018). Regulation of the derivatives market in the context of global economic instability: monograph. Kharkiv, 248 p. (In Ukrainian)
Latkovsʹka, T., Marushchak, A., & Oleksiy, U. (2021). Legal and theoretical problems of determining the internet banking in Ukraine. Finansovo-kredytna diyalʹnistʹ: problemy teoriyi ta praktyky, 1, 27-34. doi: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v1i36.227608 (In Ukrainian)
Lysyak, O. M., & Sahaydak, O.M. (2021). Reality and prospects of internet banking as a direction of digitalization in Ukraine. Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya». Seriya : Ekonomika, 21, 76-81. doi: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2021-21(49)-76-81 (In Ukrainian)
Moskalʹov, A. A., & Rudʹko, A. O. (2018). Internet banking as a direction of development of banking services. Molodyy vchenyy, 11(2), 1172-1175. (In Ukrainian)
Sirenko, N., & Mikuliak, K. (2022). Imperatives of development of the banking system of Ukraine in conditions of digitalization and market transformations. Modern Economics, 34, 90-96. doi: https://doi.org/10.31521/modecon.V34(2022)-13 (In Ukrainian)
Fedyna, V. V. (2021). Neobanks: global experience and domestic practice. Ekonomika i upravlinnya, 3, 105-112. doi: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-6-08-02 (In Ukrainian)
Zhou, Q., Lim, F. J., Yu, H., Xu, G., Ren, X., Liu, D., Wang, X., Mai, X., & Xu, H. (2021). A study on factors affecting service quality and loyalty intention in mobile banking. Journal of Retailing and Consumer Services, 60, 102424. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102424
Loaba, S. (2022). The impact of mobile banking services on saving behavior in West Africa. Global Finance Journal, 53, 100620. doi: https://doi.org/10.1016/j.gfj.2021.100620
Basu, B., Sebastian, M.P., Kar, A. K. (2024). What affects the promoting intention of mobile banking services? Insights from mining consumer reviews. Journal of Retailing and Consumer Services, 77, 103695. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103695
Windasari, N. A., Kusumawati, N., Larasati, N., & Amelia, R. P. (2022). Digital-only banking experience: Insights from gen Y and gen Z. Journal of Innovation & Knowledge, 7(2), 100170. doi: https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100170
Porfírio J. A., Felício J. A., Carrilho T. Factors affecting digital transformation in banking. Journal of Business Research. 2024. Vol. 171, 114393. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114393
Bai, Z., Ban, Yu., & Hu, H. (2024). Banking competition and digital transformation. Finance Research Letters, 61, 105068. doi: https://doi.org/10.1016/j.frl.2024.105068
Murinde, V., Rizopoulos, E., & Zachariadis, M. (2022). The impact of the FinTech revolution on the future of banking: Opportunities and risks. International Review of Financial Analysis, 81, 102103. doi: https://doi.org/10.1016/j.irfa.2022.102103
Adiningtyas, H., & Auliani, A. Sh. (2024). Sentiment analysis for mobile banking service quality measurement. Procedia Computer Science, 234, 40-50. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.02.150
Sudianjaya, J. C., Kuswanto, H., & Nadlifatin, R. (2024). Understanding Future Trends in Digital Banking Research Through Bibliometric Analysis. Procedia Computer Science, 234, 764-771. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.03.095
Citterio, A., Marques, B.P. & Tanda, A. (2024). The Early Days of Neobanks in Europe: Identification, Performance, and Riskiness. J Financ Serv Res. doi: https://doi.org/10.1007/s10693-024-00433-x
Wu, L., Yu, D., & Lv, Yo. (2023). Digital banking and deposit: Substitution effect of mobile applications on web services. Finance Research Letters, 56, 104138. doi: https://doi.org/10.1016/j.frl.2023.104138
Kim, L., Wichianrat, K., & Yeo, S. F. (2024). An integrative framework enhancing perceived e-banking service value: A moderating impact of e-banking experience. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 10(3), 100336. doi: https://doi.org/10.1016/j.joitmc.2024.100336
Andreou, P. C., & Anyfantaki, S. (2021). Financial literacy and its influence on internet banking behavior. European Management Journal, 39(5), 658-674. doi: https://doi.org/10.1016/j.emj.2020.12.001
Hou, A., & Lu, Yu. Zh. (2023). The obstacles of Internet-only bank as an alternative banking service. Procedia Computer Science, 219, 642-646. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.01.334