ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ

  • Роман Шерстюк Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, Тернопіль, 46001, Україна https://orcid.org/0000-0001-6253-9421
  • Артем Козловський Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, Тернопіль, 46001, Україна https://orcid.org/0009-0003-5179-7849
Ключові слова: підприємство, інновації, інноваційна стратегія, інноваційна культура, творчі таланти, управління, розвиток, міжорганізаційне співробітництво, економічний ефект

Анотація

У статті розглянуто особливості формування та імплементації інноваційної стратегії роз­витку підприємств. Обґрунтовано попит на адаптацію інноваційних процесів до сучасних ви­кликів, включаючи використання цифрових платформ і перехід до корпоративної або відкри­тої інноваційної моделі. Висвітлено основоположні принципи ефективної стратегії розвитку підприємств, які ґрунтуються на новій парадигмі управління. Запропоноване нове розуміння сутності категорії «інноваційна стратегія». Визначено умови успішного впровадження іннова­ційної стратегії розвитку підприємств: визначення місії, цілей та завдань інноваційної діяль­ності підприємства; розбивка процесу на етапи та визначення очікуваних результатів; засто­сування гнучких моделей інноваційного процесу; розроблення показників об’єктивної оцінки результатів інноваційної діяльності; розвиток інноваційної культури; виявлення та розвиток творчих талантів; впровадження та імплементація інноваційних ініціатив; підтримка зворот­ного зв’язку з клієнтами; міжорганізаційна взаємодія. Розроблено алгоритм побудови міжорга­нізаційного співробітництва в інноваційній діяльності підприємств. На прикладі відомих інно­ваційних компаній висвітлено досвід розробки та застосування інноваційних стратегій. Дове­дено, що успіх їх впровадження залежить від концентрації фінансових, матеріальних, інфор­маційних та інтелектуальних ресурсів в контексті пріоритетів інноваційного розвитку. Під­креслюється, що в процесі формування інноваційної стратегії розвитку підприємств необхідно врахувати низку чинників, таких як ринкова позиція підприємства, його техніко-технологіч­ний потенціал, система управління, етика та культура бізнесу, а також можливості наукових досліджень. Правильно обрана і обґрунтована інноваційна стратегія зарекомендувала себе як запорука успішного розвитку підприємства в майбутньому. Результати наукових розробок і практичні рекомендації авторів сприяють ефективному використанню інноваційної стратегії підприємства задля сталого розвитку підприємницьких організацій та їх мережевих об’єднань.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Роман Шерстюк, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, Тернопіль, 46001, Україна

доктор економічних наук, доцент

Артем Козловський, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, Тернопіль, 46001, Україна

аспірант

Посилання

Sloan, A. (2020). My Years with General Motors. Nash format. (in Ukrainian)

Pylypenko, H., Pylypenko, Yu., Prokhorova, V., Mnykh, O., & Dubiei, Yu. (2021). Transition to a new paradigm of human capital development in the dynamic environment of the knowledge economy. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, 142-148. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-6/170

Ostrovska, H. Yo., Sherstiuk, R. P., Tsikh, H. V., Demianyshyn, V. H., & Danyliuk-Chernykh, I. M. (2021). Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, 167-172. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167

Khymych, I. (2023). Features of innovative activities in ukraine in the conditions of war. Galician economic journal, 84 (5), 142-150. doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.142 (in Ukrainian)

Shkurenko, O., & Chorna, T. (2023). Innovative Strategy for the Development of the Enterprise in the Conditions of Adaptation to Modern Challenges. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka, 16 (32), 1-14. doi: https://doi.org/10.33296/2707-0654-16(32)-10 (in Ukrainian)

Dykha, M., & Dykha, V. (2023). The level of innovation of Ukraine’s development in the global dimension and outlining its prospects. Economic Scientific Journal, 2, 5-15. doi: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-2-1 (in Ukrainian)

Orlova, N., Vynnyk, T., & Pobihun, S. (2023). Innovative strategies for business development in crisis: analysis and practical implementation in Ukraine. Economy and society, 56. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-75

Bozhkova, V., & Halytsia, I. (2022). Mechanisms to ensure the development of the economy of the future in the context of global change. Futurity Economics & Law, 2(2), 4‐13. doi: https://doi.org/10.57125/FEL.2022.06.25.01

Kuzior, A., et al. (2022). The Mechanism of Forming the Strategic Potential of an Enterprise in a Circular Economy. Sustainability, 14(6). doi: https://doi.org/10.3390/su14063258/

Foss, N. J., & Saebi, T. (2017). Fifteen years of research on business model innovation: how far have we come, and where should we go? Journal of Management, 43(1). doi: https://doi.org/10.1177/0149206316675927

Korytko, T., et al. (2021). Strategy of Innovative Development of an Enterprise on the Basis of Evaluation of Its Intellectual Capital. Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, 3, 134-141. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/134

Latysheva, O., Rovenska, V., Smyrnova, I., Nitsenko, V., Balezentis, T., & Streimikiene, D. (2020). Management of the sustainable development of machine-building enterprises: a sustainable development space approach. Journal of Enterprise Information Management, 34(1), 328-342. doi: https://doi.org/10.1108/JEIM-12-2019-0419.

Yepifanova, I. (2020). Formation of innovative strategies of industrial enterprises in modern conditions. Entrepreneurship and innovation, 13, 33-39. doi: https://doi.org/10.37320/2415-3583/13.6 (in Ukrainian)

Cherep, О., Cherep, A., Ohrenych, Y., Helman, V., & Gorbunova, A. (2024). Mprovement of the management mechanism of the strategy of innovative activities of enterprises. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 1(54), 471-484. doi: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.54.2024.4295

Zaitseva, A. (2024). Blitz-scaling in the Strategic Configuration of Enterprise Development Transparency Management Based on Digital Coherence. Biznesinform, 1, 249-257. doi: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-1-249-257 (in Ukrainian)

Sipa, М. (2021). Diversification of Capabilities of Economies in the Field of Talent Management. Poland Against the Background of the European Union. European Journal of Sustainable Development, 8 (2), 268-278. Retrieved from https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/811

Ostrovska, H. Y., Strutynska, I. V., Sherstiuk, R. Р., Pietukhova, О. M., & Yasinetska I. А. (2023). Development of collective intelligence in the enterprises’ digital transformation. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, 157-163. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-3/157

Ostrovska, H., Sherstiuk, R., Maliuta, L., & Palianytsia, V. (2023). Imperatives of enterprise intellectual leadership in a knowledge-based economy. Economic Herald of the Donbas, 2(72), 62-72. doi: https://doi.org/10.12958/1817-3772-2023-2(72)-62-72 (in Ukrainian)

Polyakov, M., Khanin, I., Shevchenko, G., & Bilozubenko, V. (2023). Knowledge management in international companies: specific features and information tools. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(50), 457-467. doi: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.50.2023.4061

Liudvik, I. (2023). Innovative development of Ukraine in the context of globalization of the economic space. State and regions, 2(125), 36-40. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-2-6

Drucker, P. (2020). Management Challenges for the 21st Century. KM-BOOKS. (in Ukrainian)

Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Шерстюк, Р., & Козловський, А. (2024). ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ. Соціальна економіка, (67), 91-102. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/24109
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ