МАРКЕТИНГОВИЙ АУДИТ ЯК ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГОВОЇ АНАЛІТИКИ

  • Валентина Літинська Хмельницький національний університет, вул. Інститутська, 11, Хмельницький, 29016, Україна https://orcid.org/0000-0001-9272-4118
Ключові слова: аудит, маркетинг, аналітика, маркетингова діяльність

Анотація

У статті систематизовані існуючі підходи до тлумачення поняття «маркетинговий аудит». Зокрема, науковці досліджують маркетинговий аудит залежно від процесу аналізу, методу до­слідження, інструменту аналізу, змісту маркетингової діагностики, процесу управління. Крім того, визначені фактори, які мають істотний вплив на дефініції «маркетинговий аудит»: швид­кість змін, цифрова трансформація, фокус на клієнтів, інтегрований підхід, аналіз даних.

На основі узагальнення підходів до тлумачення поняття «маркетинговий аудит» та факто­рів, які мають істотний вплив на дане поняття запропоновано маркетинговий аудит визначати як вдосконалений інструмент, що використовується компаніями для глибокого аналізу своєї маркетингової діяльності з метою виявлення можливостей для підвищення ефективності та конкурентоспроможності.  Маркетинговий аудит є не лише аналізом стратегій та дій у сфері маркетингу компанії, але й систематичний огляд її маркетингової діяльності з урахуванням змінюваних умов ринку та внутрішніх факторів.

Враховуючи особливості сьогоднішньої ситуації в Україні у статті визначені актуальні зав­дання маркетингового аудиту як елементу маркетингової аналітики. Також сформовані ха­рактерні особливості маркетингового аудиту: повнота, систематичність, незалежність, регу­лярність. Визначено, що маркетинговий аудит здійснює позитивний вплив на маркетингову аналітику.

У статті особливу увагу приділено виокремленню випадків, при яких маркетинговий аудит доцільно проводити негайно, тобто у разі зміни в асортименті, при необхідності значного збіль­шення обсягів продажів, недостатньої інформації про ринок або навпаки та у випадках не­можливості здійснювати планування закупівель та передбачати фінансові результати з від­сутністю відповідної інформації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Валентина Літинська, Хмельницький національний університет, вул. Інститутська, 11, Хмельницький, 29016, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Butynets’, T. A. (2015). Marketynhovyy audyt: vidminnosti u traktuvanni. Problemy teoriyi ta metodolohiyi bukhhalters’koho obliku, kontrolyu i analizu, 3(33), 3-16. Retrieved from http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2525 (in Ukrainian)

Mykhal’chyshyna, L.H., & Yaroslavs’kyy, A.O. (2013). Marketynhovyy audyt: sutnist’, zavdannya, perspektyvy rozvytku. Ekonomichni nauky, 10(3), 513-519. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/etsnof_2013_10(3)__85 (in Ukrainian)

Mandych, O. V., Babko, N. M., & Spivak, S. I. (2019). Reinzhynirynh biznes-protsesiv pry formuvanni marketynhovoyi ta lohistychnoyi diyal’nosti intehrovanykh pidpryyemstv. Ukrayins’kyy zhurnal prykladnoyi ekonomiky, 4, 402-410. doi: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2019-4-4 (in Ukrainian)

Khablyuk, O., Yatsyshyn, S., & Holyash, I. (2019). Marketynhovyy audyt yak instrument otsinyuvannya efektyvnosti biznesu. Halyts’kyy ekonomichnyy visnyk Ternopil’s’koho natsional’noho tekhnichnoho universytetu, 60(5), 129–136. doi: https://doi.org/10.33108/galitsianvisnyk_tntu2019.05.129 (in Ukrainian)

Kumar, V., Dixit, A., Javalgi, R. G., & Dass, M. (2016). Research framework, strategies, and applications of intelligent agent technologies (IATs) in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 44, 24–45. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-015-0426-9

Zierau, N., Hildebrand, C., Bergner, A., Busquet, F., Schmitt, A., & Leimeister J., M. (2023). Voice bots on the frontline: Voice-based interfaces enhance flow-like consumer experiences & boost service outcomes. Journal of the Academy of Marketing Science, 51(4), 823-842. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00868-5

Yoo, K., Welden, R., Hewett, K., Haenlein, M. (2023). The merchants of meta: A research agenda to understand the future of retailing in the metaverse. Journal of Retailing, 99 (2), 173-192. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2023.02.002

Feshchur, I. et al. (2023). Marketing Audit as a Tool for Assessing Business Performance. Theoretical and Practical Research in Economic Fields, 14(2), 438-456. doi: https://doi.org/10.14505/tpref.v14.2(28).21

Berndt, R., Fantapie Altobelli, C., & Sander, M. (2023). International Marketing Audits. International Marketing Management, 465-471. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-662-66800-9_14

Chmil, H., & Verzilova, H. (2020). Theoretical aspects of organizing a marketing audit at a trading company. Institute of Accounting, Control and Analysis in the Conditions of Globalization, 1(1), 89-97. doi: https://doi.org/10.35774/ibo2020.01.089

De Bruyn, A., Viswanathan, V., Beh, Y., Brock, J. K. U., & Von Wangenheim, F. (2020). Artificial intelligence and marketing: Pitfalls and opportunities. Journal of Interactive Marketing, 51(1), 91-105. doi: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.04.007

Lim, W. M. (2023). Transformative marketing in the new normal: A novel practice-scholarly integrative review of business-to-business marketing mix challenges, opportunities, and solutions. Journal of Business Research, 160. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113638

Guliyev, F. V. (2022). Marketing audit in efficiency of marketing in the food industry. Marketing and Management of Innovations, 2(1), 161-170. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-15

Krafft, M., Sajtos, L., & Haenlein, M. (2020). Challenges and opportunities for marketing scholars in times of the fourth industrial revolution. Journal of Interactive Marketing, 51(1), 1-8. doi: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.06.00

Verzilova, H. (2020). Improvement of the approach to the development of marketing activity audit methods. Economic Strategy and Prospects for the Development of Trade and Services, 1(31), 50-62. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.3932715

Hakimovna, U. M., & Muhammedrisaevna, T. M. S. (2022). Audit and Marketing Audit in Small Business and Private Entrepreneurship: The Order and Process of Inspection. Journal of Ethics and Diversity in International Communication, 2(3), 84-88. Retrieved from https://uniwork.buxdu.uz/resurs/12928_1_1DFDA83D6EFACDFB8B91B284C5189188931EF170.pdf

Gryshchenko, I., Kruhlov, V., Lypchuk, O., Lomaka, I., & Kobets, Yu. (2022). Infrastructural development of smart cities as the background of digital transformation of territorial units. Cuestiones Políticas, 40(73), 233-250. doi: https://doi.org/10.46398/cuestpol.4073.11

Tien, N. H., Phu, P. P., & Chi, D. T. P. (2019). The role of international marketing in international business strategy. International Journal of Research in Marketing Management and Sales, 1(2), 134-138. doi: https://doi.org/10.33545/26633329.2019.v1.i2b.27

Cancino Gomez, Y. A., Torres Palacios, J. P., Bautista Rodriguez, Y. M., & Palacio Rozo, J. J. (2021). Determination of evaluation variables for the marketing audit associated with the objective traceability model. Revista Venezolana de Gerencia, 26(96), 1413-1434. doi: https://doi.org/10.52080/rvgluz.26.96.26

Sangkala, M. (2023). The role of marketing audit in Yotta beverage business in Makassar. Pettarani Branch. Economics and Business Journal (ECBIS), 1(4), 453-464. doi: https://doi.org/10.47353/ecbis.v1i4.55

Kryshtanovych, M., Akimova, L., Akimov, O., Kubiniy, N., & Marhitich, V. (2021). Modeling the process of forming the safety potential of engineering enterprises. International Journal of Safety and Security Engineering, 11(3), 223-230. doi: https://doi.org/10.18280/ijsse.110302

Tolstoy, D., Nordman, E. R., & Vu, U. (2022). The indirect effect of online marketing capabilities on the international performance of e-commerce SMEs. International Business Review, 31(3). doi: https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2021.101946

Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Літинська, В. (2024). МАРКЕТИНГОВИЙ АУДИТ ЯК ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГОВОЇ АНАЛІТИКИ. Соціальна економіка, (67), 81-90. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/24108
Розділ
МАРКЕТИНГ