РОЗВИТОК SMM ПІД ЧАС ВІЙНИ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті розглянуто соціальний медіа маркетинг (SMM) як нову галузь маркетингу, що з’явилася з появою соціальних мереж, особливо Facebook та Twitter. Описано важливість соціальних мереж для підтримки зв’язку між брендами та їх аудиторією, реклами товарів і послуг, аналізу конкурентів та збору даних про аудиторію. Стаття наголошує на тому, що SMM є важливим інструментом для бізнесу у сучасних умовах, тому що соціальні мережі дозволяють знайти цільову аудиторію і підтримувати зв’язок з нею, а також просувати товари і послуги, залучати нових клієнтів, збільшувати лояльність і підвищувати бренд. У статті розглядається розвиток соціального медіа маркетингу (SMM) в Україні до початку та під час повномасштабної війни, яка розпочалася 24 лютого 2022 року. Автор стверджує, що до війни SMM був досить активним, а компанії використовували соціальні мережі для просування своїх брендів та товарів. Стаття містить діаграму, яка демонструє рейтинг найпопулярніших соціальних мереж в Україні до та після війни. Автор також відзначає, що після початку війни дуже сильно зросла популярність месенджера Telegram. Також в даній статті розглянуто приклад компанії ТОВ «Нова Пошта» як однієї з найбільших логістичних компаній в Україні, яка активно використовує соціальні мережі для взаємодії зі своїми клієнтами та підтримки свого бренду, розвитку та підтримки свого лідерства на ринку логістики. Стаття детально розглядає те, як компанія використовує свої соціальні мережі для публікації інформації про свої послуги, акції, новини, корисні поради для клієнтів, відповіді на запитання клієнтів та підтримки своїх корпоративних цінностей та соціальної відповідальності. Стаття також розглядає особливості розвитку SMM під час війни в Україні та можливості, які це може створити для компаній щодо вираження підтримки та підвищення своєї свідомості.
Завантаження
Посилання
Chawla, Y., & Chodak, G. (2021). Social media marketing for businesses: Organic promotions of web-links on Facebook. Journal of Business Research, 135, 49-65. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.06.020
Chen, H. (2017). College-Aged Young Consumers’ Perceptions of Social Media Marketing: The Story of Instagram. Journal of Current Issues & Research in Advertising, 39, 22-36. doi: https://doi.org/10.1080/10641734.2017.1372321
Dolan, R., Conduit, J., Fahy, J., & Goodman, S. (2017). Social media: communication strategies, engagement and future research directions. International Journal of Wine Business Research, 29(1), 2–19. doi: https://doi.org/10.1108/IJWBR-04-2016-0013
Brooks, A. (2023). Scroll and share: The role of social media on conflicts. International Journal of Information Management (IJIM), 2(1), 18–24.
Pinto, M. B., & Yagnik, A. (2017). Fit for life: A content analysis of fitness tracker brands use of Facebook in social media marketing. Journal of Brand Management, 24, 49–67. doi: https://doi.org/10.1057/s41262-016-0014-4
Hayes, A. (2023) Social Media Marketing (SMM): What It Is, How It Works, Pros and Cons. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/s/social-media-marketing-smm.asp
Ting, I. H. (2023). Special Issue: Frontier Research Issues in Social Media Practices in Management and Marketing. Rev Socionetwork Strat, 17, 1–2 doi: https://doi.org/10.1007/s12626-023-00137-z
Ramsay, M. (2010). Social media etiquette: A guide and checklist to the benefits and perils of social marketing. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 17, 257–261 doi: https://doi.org/10.1057/dbm.2010.24
Li, F., Larimo, J., & Leonidou, L. C. (2021). Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda. Journal of the Academy of Marketing Science, 49, 51–70. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-020-00733-3
Kumar, V., Choi, J. B., & Greene M. (2017). Synergistic effects of social media and traditional marketing on brand sales: capturing the time-varying effects. Journal of the Academy of Marketing Science, 45, 268–288. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-016-0484-7
Joshi, Ya., Lim, W.M., Jagani, Kh., & Kumar, S. (2023). Social media influencer marketing: foundations, trends, and ways forward. Electronic Commerce Research. DOI: https://doi.org/10.1007/s10660-023-09719-z
Ketter, E., & Avraham, E. (2012). The social revolution of place marketing: The growing power of users in social media campaigns. Place Branding and Public Diplomacy, 8, 285–294. DOI: https://doi.org/10.1057/pb.2012.20
Koga, H. (2019). An Essay on the Taxonomy and Trajectory of Social Media Marketing: From Customer Information to Customer Experience. The Review of Socionetwork Strategies, 13, 19–31. DOI: https://doi.org/10.1007/s12626-019-00031-7
Vorvoreanu, M., Boisvenue, G. A., Wojtalewicz, C. J., & Dietz, E. J. (2013). Social media marketing analytics: A case study of the public's perception of Indianapolis as Super Bowl XLVI host city. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14, 321–328. DOI: https://doi.org/10.1057/dddmp.2013.18
Appel, G., Grewal, L., Hadi, Rh., & Stephen, A. T. (2020). The future of social media in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 79–95. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00695-1
Smetaniuk, O. A., Prychepa, I. V., & Mosiichuk, V. V. (2020). Social media marketing (SMM) in Ukraine: Features and prospects of development. Efficient economy, 6, 1–7. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.52 (in Ukrainian)
Kriuchko, K. (2022). Wartime Marketing: How Did Consumer Behavior Change During War? Is a brand necessary in wartime? How should the approach to marketing change? Research by Havas Village Ukraine. Retrieved from https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine (in Ukrainian)
Kosar, N. S., Mamchyn, M. M., & Baran, A. O. (2022). Study of changes in consumer behavior in modern conditions. Ekonomika ta suspil'stvo, 45. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-68 (in Ukrainian)
Bazherіna, K. V., Chernenko, O. V., & Afanas'eva, K. O. (2018). Changing consumer behavior of Ukrainians in a crisis. Efektivna ekonomіka, 4. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2018/64.pdf (in Ukrainian)
Horbal, N. I., Ilnytska, K. O., & Romanyshyn, S. B. (2018). The profession of SMM-marketer in Ukraine: problems and prospects. Business Inform, 12, 477–482. (in Ukrainian)