РОЗВИТОК SMM ПІД ЧАС ВІЙНИ В УКРАЇНІ

  • Лідія Дорошенко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0009-0000-0195-1893
Ключові слова: SMM (social media marketing), соціальні мережі, війна, Facebook, Telegram

Анотація

У статті розглянуто соціальний медіа маркетинг (SMM) як нову галузь маркетингу, що з’явилася з появою соціальних мереж, особливо Facebook та Twitter. Описано важливість соці­альних мереж для підтримки зв’язку між брендами та їх аудиторією, реклами товарів і послуг, аналізу конкурентів та збору даних про аудиторію. Стаття наголошує на тому, що SMM є важ­ливим інструментом для бізнесу у сучасних умовах, тому що соціальні мережі дозволяють знайти цільову аудиторію і підтримувати зв’язок з нею, а також просувати товари і послуги, залучати нових клієнтів, збільшувати лояльність і підвищувати бренд. У статті розглядається розвиток соціального медіа маркетингу (SMM) в Україні до початку та під час повномасштабної війни, яка розпочалася 24 лютого 2022 року. Автор стверджує, що до війни SMM був досить активним, а компанії використовували соціальні мережі для просування своїх брендів та то­варів. Стаття містить діаграму, яка демонструє рейтинг найпопулярніших соціальних мереж в Україні до та після війни. Автор також відзначає, що після початку війни дуже сильно зросла популярність месенджера Telegram. Також в даній статті розглянуто приклад компанії ТОВ «Нова Пошта» як однієї з найбільших логістичних компаній в Україні, яка активно використо­вує соціальні мережі для взаємодії зі своїми клієнтами та підтримки свого бренду, розвитку та підтримки свого лідерства на ринку логістики. Стаття детально розглядає те, як компанія ви­користовує свої соціальні мережі для публікації інформації про свої послуги, акції, новини, корисні поради для клієнтів, відповіді на запитання клієнтів та підтримки своїх корпоратив­них цінностей та соціальної відповідальності. Стаття також розглядає особливості розвитку SMM під час війни в Україні та можливості, які це може створити для компаній щодо вира­ження підтримки та підвищення своєї свідомості.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Лідія Дорошенко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

студент

Посилання

Chawla, Y., & Chodak, G. (2021). Social media marketing for businesses: Organic promotions of web-links on Facebook. Journal of Business Research, 135, 49-65. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.06.020

Chen, H. (2017). College-Aged Young Consumers’ Perceptions of Social Media Marketing: The Story of Instagram. Journal of Current Issues & Research in Advertising, 39, 22-36. doi: https://doi.org/10.1080/10641734.2017.1372321

Dolan, R., Conduit, J., Fahy, J., & Goodman, S. (2017). Social media: communication strategies, engagement and future research directions. International Journal of Wine Business Research, 29(1), 2–19. doi: https://doi.org/10.1108/IJWBR-04-2016-0013

Brooks, A. (2023). Scroll and share: The role of social media on conflicts. International Journal of Information Management (IJIM), 2(1), 18–24.

Pinto, M. B., & Yagnik, A. (2017). Fit for life: A content analysis of fitness tracker brands use of Facebook in social media marketing. Journal of Brand Management, 24, 49–67. doi: https://doi.org/10.1057/s41262-016-0014-4

Hayes, A. (2023) Social Media Marketing (SMM): What It Is, How It Works, Pros and Cons. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/s/social-media-marketing-smm.asp

Ting, I. H. (2023). Special Issue: Frontier Research Issues in Social Media Practices in Management and Marketing. Rev Socionetwork Strat, 17, 1–2 doi: https://doi.org/10.1007/s12626-023-00137-z

Ramsay, M. (2010). Social media etiquette: A guide and checklist to the benefits and perils of social marketing. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 17, 257–261 doi: https://doi.org/10.1057/dbm.2010.24

Li, F., Larimo, J., & Leonidou, L. C. (2021). Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda. Journal of the Academy of Marketing Science, 49, 51–70. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-020-00733-3

Kumar, V., Choi, J. B., & Greene M. (2017). Synergistic effects of social media and traditional marketing on brand sales: capturing the time-varying effects. Journal of the Academy of Marketing Science, 45, 268–288. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-016-0484-7

Joshi, Ya., Lim, W.M., Jagani, Kh., & Kumar, S. (2023). Social media influencer marketing: foundations, trends, and ways forward. Electronic Commerce Research. DOI: https://doi.org/10.1007/s10660-023-09719-z

Ketter, E., & Avraham, E. (2012). The social revolution of place marketing: The growing power of users in social media campaigns. Place Branding and Public Diplomacy, 8, 285–294. DOI: https://doi.org/10.1057/pb.2012.20

Koga, H. (2019). An Essay on the Taxonomy and Trajectory of Social Media Marketing: From Customer Information to Customer Experience. The Review of Socionetwork Strategies, 13, 19–31. DOI: https://doi.org/10.1007/s12626-019-00031-7

Vorvoreanu, M., Boisvenue, G. A., Wojtalewicz, C. J., & Dietz, E. J. (2013). Social media marketing analytics: A case study of the public's perception of Indianapolis as Super Bowl XLVI host city. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14, 321–328. DOI: https://doi.org/10.1057/dddmp.2013.18

Appel, G., Grewal, L., Hadi, Rh., & Stephen, A. T. (2020). The future of social media in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 79–95. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00695-1

Smetaniuk, O. A., Prychepa, I. V., & Mosiichuk, V. V. (2020). Social media marketing (SMM) in Ukraine: Features and prospects of development. Efficient economy, 6, 1–7. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.52 (in Ukrainian)

Kriuchko, K. (2022). Wartime Marketing: How Did Consumer Behavior Change During War? Is a brand necessary in wartime? How should the approach to marketing change? Research by Havas Village Ukraine. Retrieved from https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine (in Ukrainian)

Kosar, N. S., Mamchyn, M. M., & Baran, A. O. (2022). Study of changes in consumer behavior in modern conditions. Ekonomika ta suspil'stvo, 45. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-68 (in Ukrainian)

Bazherіna, K. V., Chernenko, O. V., & Afanas'eva, K. O. (2018). Changing consumer behavior of Ukrainians in a crisis. Efektivna ekonomіka, 4. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2018/64.pdf (in Ukrainian)

Horbal, N. I., Ilnytska, K. O., & Romanyshyn, S. B. (2018). The profession of SMM-marketer in Ukraine: problems and prospects. Business Inform, 12, 477–482. (in Ukrainian)

Опубліковано
2023-12-28
Як цитувати
Дорошенко, Л. (2023). РОЗВИТОК SMM ПІД ЧАС ВІЙНИ В УКРАЇНІ. Соціальна економіка, (66), 131-140. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2023-66-12
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ