СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ІНКЛЮЗИВНА КЛАСТЕРНА КОНЦЕПЦІЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ

  • Андрій Браунагель Державний податковий університет, вул. Університетська, 31, Ірпінь, 08201, Україна https://orcid.org/0000-0003-3231-5181
Ключові слова: соціальне підприємництво, інклюзія, кластерна концепція, сталий розвиток, соціальна відповідальність, наративне інтерв’ю, тематична та процесна мапа

Анотація

Метою написання статті є систематизація елементів кластерної концепції та напрями ре­алізації процесного підходу в управлінні соціальним підприємництвом, що в комплексі сприя­тиме прискоренню реалізації цілей сталого розвитку в соціальній економіці. Представлено ос­новні характерні ознаки соціального підприємництва. Досліджено теоретичні та практичні ас­пекти формування кластеру соціального підприємництва та його вплив на механізми розвитку соціальної економіки в нестабільних умовах. Висвітлено взаємозв’язок складових кластерної сис­теми соціального підприємництва та інструментів управління процесами для досягнення ре­зультативності ідей щодо соціального впливу, ефектів, цінностей, благ. Розроблено та пред­ставлено мапу індуктивного аналізу наративного інтерв’ю за Ф. Шюце при ідентифікації інте­ресів та потреб соціуму у діяльності соціального підприємництва для досягнення його стійкості та сталого розвитку. Систематизовано науково-практичний інструментарій процесного підходу в управлінні соціального підприємництва. У статті зазначено, що кластеризація соціального підприємництва обумовлює групування соціальних підприємств та різних соціальних ініціатив від підприємців на основі спільних характеристик та специфічних особливостей їх діяльності за територіальною ознакою або контексту. Виявлено, що діяльність кластеру соціального під­приємництва націлена на створення соціальної цінності, конвергенції діяльності соціального підприємця та стейкхолдерів соціального підприємства, їх ринкової орієнтації та соціальних інновацій. Зазначено, що процес соціального підприємництва обумовлює забезпечення соці­альних інтересів та потреб через інноваційні та сталі підприємницькі підходи шляхом ство­рення та управління підприємствами чи ініціативами. Виділено пул інструментів для резуль­тативності соціального підприємництва: перспективні ідеї, соціальні інновації, соціально від­повідальні практики та соціальні інститути. Охарактеризовано етапи процесної мапи соціаль­ного підприємництва для досягнення сталого розвитку.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Андрій Браунагель, Державний податковий університет, вул. Університетська, 31, Ірпінь, 08201, Україна

аспірант

Посилання

Hurochkina, V. V. (2020). Mechanisms of development of industrial enterprises in the emerging economy: monograph. Khmelnytskyi: KhNU, 2020. (in Ukrainian)

Mahortov, Yu. O., & Hurochkina, V. V. (2018). Strategic directions of inclusive development of Ukraine. Problems of innovation and investment development, 17, 35–44. Retrieved from https://nonproblem.net/wp-content/uploads/2019/12/2019_17_035.pdf (in Ukrainian)

Klimchuk, V. O. (2021). Narrative interview with F. Shyutse. Retrieved from https://duan.edu.ua/images/staff/departments/pedagogy_and_psychology/Conferences/Yakisni_doslidzhennia.pdf (in Ukrainian)

Naumova, M. O. (2022). Landmarks of the state policy of stimulating the development of social entrepreneurship in Ukraine. Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade. Series "Economic Sciences", 2 (106), 84-88. doi: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2022-2-12 (in Ukrainian)

Nazarchuk, V. (2013). About social enterprise criteria. Retrieved from https://gurt.org.ua/blogs/952/1127/

Shaulska, L. V., & Kabachenko, G. S. (2016). Development of social entrepreneurship as a direction of state regulation of the labor market. Economics and management organization: Collection of scientific papers, 2 (22), 299–308. (in Ukrainian)

Bruner, J. (1990). Acts of meaning. London: Harvard University Press.

Dyvnych, H. (2022). Regulations on social entrepreneurship: european experience. Baltic Journal of Legal and Social Sciences, 2, 47–52. doi: https://doi.org/10.30525/2592-8813-2022-2-8

Dzhedzhula, V., Hurochkina, V., Yepifanova, I., & Telnov, A. (2022). Fuzzy Technologies for Modeling Social Capital in the Emergent Economy, WSEAS Transactions on Business and Economics, 19, 915–923. doi: https://doi.org/10.37394/23207.2022.19.80

Guclu, A., Dees, J. G., & Anderson, B. B. (2002). The Process of Social Entrepreneurship: Creating Opportunities Worthy of Serious Pursuit.

Hurochkina, V., Reshmidilova, S., Bohatchyk, L., Telnov, A., Skorobogata, L., & Riabinina, N. (2021). Modeling Effectiveness of Financial Support for the Social Capital Development in Economic Emergence. WSEAS Transactions on Environment and Development,17, 262–270. doi: https://doi.org/10.37394/232015.2021.17.27

Jovchelovitch, S., & Bauer, M. W. (2000). Narrative interviewing. Qualitative researching with text, image and sound: a practical handbook. London: SAGE Publications. P. 57-74.

Popovich, A., & Katsora, O. (2020). Prospects of social entrepreneurship development in Ukraine. Grani, 23(5), 39–44. doi: https://doi.org/10.15421/172051

Sengupta, S., & Sahay, A. (2018). Social enterprises in the Indian context: conceptualizing through qualitative lens. Journal of Global Entrepreneurship Research, 8(1), 1-19. doi: https://doi.org/10.1186/s40497-018-0087-5

Sengupta, S., Sahay, A., & Croce, F. (2018). Conceptualizing social entrepreneurship in the context of emerging economies: an integrative review of past research from BRIICS. International Entrepreneurship and Management Journal, 14(4), 771803. DOI: https://doi.org/10.1007/s11365-017-0483-2

Hussain, B., Zafar Sheikh, A., & Fatima, T. (2022). Learning social entrepreneurship: Experiences of sociology students. Cogent Business and Management, 9(1). doi: https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2032539

Cardella, G. M., Hernández-Sánchez, B. R., Monteiro, A. A., & Sánchez-García, J. C. (2021). Social entrepreneurship research: Intellectual structures and future perspectives. Sustainability (Switzerland), 13(14). doi: https://doi.org/10.3390/su13147532

Kamaludin, M. F., Xavier, J. A., & Amin, M. (2021). Social Entrepreneurship and Sustainability: A Conceptual Framework. Journal of Social Entrepreneurship. doi: https://doi.org/10.1080/19420676.2021.1900339

Hota, P. K., Subramanian, B., & Narayanamurthy, G. (2020). Mapping the Intellectual Structure of Social Entrepreneurship Research: A Citation/Co-citation Analysis. Journal of Business Ethics, 166(1), 89–114. doi: https://doi.org/10.1007/s10551-019-04129-4

Grilo, R., & Moreira, A. C. (2022). The social as the heart of social innovation and social entrepreneurship: An emerging area or an old crossroads? International Journal of Innovation Studies, 6(2), 53–66. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2022.03.001

Опубліковано
2023-12-28
Як цитувати
Браунагель, А. (2023). СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ІНКЛЮЗИВНА КЛАСТЕРНА КОНЦЕПЦІЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ. Соціальна економіка, (66), 5-13. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2023-66-01
Розділ
ЕКОНОМІКА