ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА РИНКУ ПОСЛУГ

  • Анастасія Коваленко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-8849-3481
  • Євген Лісений Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-9031-9060
  • Дар’я Грицаєнко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-7055-9788
Ключові слова: маркетинг, специфіка маркетингу послуг, інструменти маркетингової діяльності

Анотація

У статті розглядаються сутність та відмінні риси маркетингової діяльності підприємства, яке працює в сфері послуг, продемонстрована необхідність дослідження її специфіки, а також аналізу використовуваних маркетингових інструментів. Маркетинг – це система організації та управління виробничою і збутовою роботою підприємства, аналізу ринку з метою розвитку і задоволення попиту на продукцію і послуги, а також отримання доходу. З сутності маркетингу випливають головні принципи, а саме врахування потреб ринку, стану і динаміки попиту, а також ринкової кон’юнктури при прийнятті економічних рішень, створення умов для пристосування виробництва до умов ринку, до структури попиту, вплив на ринок, на споживача разом з підтримкою всіх доступних засобів, перш за все реклами. На сьогоднішній день основним завдання маркетингової діяльності підприємства у сфері послуг є залучення максимальної кількості клієнтів, яке досягається за рахунок продуманої програми просування. Уміння прогнозувати подальші перспективи розвитку, визначати тактику і розробляти стратегії є одним з головних джерел побудови нового типу діяльності підприємства. Значна кількість стратегічних розробок здійснюється на основі маркетингових рішень. На сучасному етапі в сфері послуг використовують такі види маркетингу як традиційний (зовнішній) маркетинг, внутрішній маркетинг і маркетинг взаємодії (відносин). На ринку послуг з успіхом використовуються як традиційні, так і інноваційні інструменти маркетингу, в першу чергу різні інтернет-технології. Наявність у підприємства власного веб-сайту, присутність в соціальних мережах, використання чат-ботів і відеоблогів є необхідною передумовою для просування послуг і залучення якомога більшої кількості клієнтів. Крім того, зроблено висновок про те, що проблема ефективності організацій маркетингової діяльності стає також все більш актуальною для організацій невиробничої сфери.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Анастасія Коваленко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

Student

Євген Лісений, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Дар’я Грицаєнко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

студентка

Посилання

Abramovich, I. A., & Volovik, D. V. (2020). Marketing activity of the enterprise and control over its implementation. Agrosvit, 10, 52-57. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.10.52 (in Ukrainian)

Andrusishina, I. V. (2021). Features of marketing in the service sector. Formation and development of marketing in Ukraine: from theory to practice: Proceedings of the VI All-Ukrainian scientific and Practical Conference of the Department of marketing of the Uman National University of horticulture (pp. 41-43). Uman. (in Ukrainian)

Budnikevich, I. (2017). Marketing in industries and spheres of activity: a textbook. Kiev: Center for educational literature. (in Ukrainian)

Vinogradova, O. V., & Yevtushenko, N. A. (2019). Marketing innovations and telecommunications: convergence of services. Economics. Management. Business, 1, 26-32. (in Ukrainian)

Dyachenko, K. V., & Yevtushenko V. A. (2020). Influence marketing as an effective tool for brand promotion in social networks. International scientific journal "Internauka", 11(43), 27–33.

Yevtushenko, G. V., Suza, A.V., & Kharkova, V. E. (2019). Research and improvement of marketing strategies at enterprises of the service market. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: "Economics and management", 40, 75-82. Retrieved from http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/. (in Ukrainian)

Yevtushenko, V. A., Kudinova, M. M., & Bakhmet, O. V. (2018). Research and improvement of management of marketing activities of an organization in the service sector. Eastern Europe: economy, business and management, 6 (17), 182-188. (in Ukrainian)

Yevtushenko, V. A. (2020). Strategies of innovative development of the national economy in the context of globalization: a collective monograph. Kh.: V. N. Karazin KHNU. (in Ukrainian)

Krasovskaya, O. Yu. (2021). Improving the forms and methods of organizing marketing activity management as a condition for ensuring the business activity of an enterprise. Economy and state, 4, 105-109. (in Ukrainian)

Chittenden, L., & Rettie, R. (2003). An evaluation of e-mail marketing and factors affecting response. J Target Meas Anal Mark, 11, 203–217. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.jt.5740078

Mort, G., & Drennan, J. (2002). Mobile digital technology: Emerging issue for marketing. J Database Mark Cust Strategy Manag, 10, 9–23. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.jdm.3240090

Kalyanam, K., & McIntyre, S. (2002). The e-marketing mix: A contribution of the e-tailing wars. J. of the Acad. Mark. Sci., 30, 487–499. doi: https://doi.org/10.1177/009207002236924

Liseniy, E., & Deshko, D. (2021). Internet branding as a tool for the development of modern entrepreneurship. Economy and society, 34. Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/992. (in Ukrainian)

Liseniy, E., & Dyachenko, Yu. (2021). Management and ways to improve the marketing product policy of the enterprise. Economy and society, 32. Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/774. (in Ukrainian)

Morgulets, O. (2012). Management in the service sector: a textbook K.: Center for educational literature. (in Ukrainian)

Metlenko, I. L. (2018). Internet marketing: textbook. Kiev: Center for educational literature. (in Ukrainian)

Pirozhok, S. E. (2022). Fundamentals of management of marketing activity of the enterprise. Modern trends in the development of Science and education in the context of European integration: international scientific and practical conference (pp. 226-229). Vinnytsia. (in Ukrainian)

Rodionov, S. A., & Kosharnaya, V. V. (2020). Sequence of using internet marketing tools. Educational and innovative interactive platform "student entrepreneurial initiatives": Proceedings of the V All-Ukrainian scientific Internet Conference (pp. 97-100). Kiev: KNUTD publ. (in Ukrainian)

Seletskaya, E. (2021). Marketing Research in the management system of marketing activities of an organization. Actual problems of management and public administration in the context of innovative economic development. II All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation (pp. 294-296). (in Ukrainian)

Stepanenko, K. I. (2016). Modern theoretical foundations of service marketing. Young art science of Ukraine: XIX scientific conference of young scientists, doctoral students, postgraduates, masters, students (pp. 167-169). (in Ukrainian)

Tkachenko, L. V. (2012) Marketing of messages. Dnipro: Vidavnittvo DUEP. (in Ukrainian)

Shkanova, O. M. (2003) Marketing of ambassadors: Navchalny posibnik for Higher education. K.: Condor. (in Ukrainian)

Yaromich, S., Beketova, O., & Petrichenko, G. (2017). Internet marketing in the sphere of ambassadors. Naukoviy visnik Mikolaivsky National University imeni IN Sukhomlinsky. Economic sciences, 1, 62-66. (in Ukrainian)

Опубліковано
2023-07-11
Як цитувати
Коваленко, А., Лісений, Є., & Грицаєнко, Д. (2023). ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА РИНКУ ПОСЛУГ. Соціальна економіка, (65), 104-111. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2023-65-10
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ