ЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОВЕДІНКИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

  • Ольга Крикун Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-0330-5710
Ключові слова: мікроетика, державна служба, конфлікти інтересів, суспільні комунікації

Анотація

У статті проаналізовано проблеми конфлікту інтересів державних службовців. Значення дослідження полягає в тому, що на даний момент етичні норми державної служби є типом управлінської етики, на основі яких досліджується професійна мораль державних службовців, ціннісні орієнтації, етичні норми, моральні аспекти. Обґрунтовані основні аспекти поведінки та взаємозв’язки між людьми в процесі державної та управлінської роботи. Мікроетика дер­жавного службовця виявляє характерні вимоги до моралі державних службовців, пов’язаних з характерною рисою професії, її інституційними, організаційними та індивідуальними етич­ними компонентами.

Професійна етика повинна характеризувати найвищу культуру в роботі абсолютно всіх зв’язків у державному апараті управління. Етичні норми державного службовця обґрунтову­ють універсальні моральні настанови. Гармонізація вимог загальної моралі також можлива че­рез форму та методи незалежного моніторингу роботи окремих фахівців та групи професіона­лів в цілому. Визначення та точне формулювання місії держслужби є основою для побудови відповідної системи професійної етики державних службовців і фактором надання моральних відносин між владою та громадянами. Принцип служіння людям вважається семантичним стрижнем, навколо якого слід побудувати концепцію професійних ціннісних орієнтирів дер­жавних службовців. Державна служба формує стандарти поведінки у спілкуванні з громадя­нами, представниками різних установ та організацій, поведінки у спілкуванні, а саме спілку­вання з особливою повагою, доброзичливістю, з розумінням, об’єктивністю, формування діло­вих відносин між посадовими особами з представниками влади, делегаціями зарубіжних країн. Звичайно, основними орієнтирами демократичної державної служби повинні бути такі принципи, як: єдність, надійність, пошана людини.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ольга Крикун, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Vasylevska, T. E. (2011). Ethical aspects of reforming the civil service. Democratic governance: an electronic scientific professional publication, 7. Retrieved from http://www.lvivacademy.com/visnik7/fail/vasylevska.pdf. (in Ukrainian)

Dragomiretska, N. M. (2015). Suchasni tendentsii komunikatsii u suchasnomu sviti [Modern trends in communications in the modern world]. Publichne uriaduvannia - Public Governance, 1 (1), 85-97. Kyiv: DP Vydavnychyi dim «Personal». (in Ukrainian)

Vasylevska, T. E. (Ed.). (2015). Ethics of public administration: a textbook. Kyiv : National academy of public administration. (in Ukrainian)

Goshovska, V. A. (2013). Language policy in Ukraine. Kyiv: National academy of public administration. (in Ukrainian)

Goshovska, V. A., & Polishchuk, I. V. (2015). Components of the professional potential of the civil servant: teaching method. Kyiv: National academy of public administration. (in Ukrainian)

Goshovska, V. A. (Ed.). (2016). Communications in public administration: aspects of organizational culture and business communication. Kyiv: K.I.S. (in Ukrainian)

Malimon, V. I., & Shevchenko, N. P. (2015). Actualization of ethical codes in the context of modernization of public administration. Scientific and information bulletin, 11/2015. Retrieved from https://visnyk.iful.edu.ua/wp-content/uploads/2019/02/11-13-15.pdf. (in Ukrainian)

Panfilova, T. O. (2011). Ethics of public administration: guidelines. Lviv: LRIDU NADU. (in Ukrainian)

Rudakevych, M. I. (2003). Ethics of civil servants. Kyiv: National academy of public administration. (in Ukrainian)

Rudakevych, M. I. (2007). Professional ethics of civil servants: theory and practice of formation in terms of democratization of public administration. Ternopil: Publishing house ASTON. (in Ukrainian)

Peachment, A., McNeil, M., Soutar, G. et al. (1995). Means or ends? Ethical decision frameworks in the Western Australian Public Service. J Bus Ethics, 14, 629–641. doi: https://doi.org/10.1007/BF00871344.

Hanbury, G. L. (2004). A “Pracademic’s” Perspective of Ethics and Honor: Imperatives for Public Service in the 21st Century! Public Organization Review, 4, 187–204. doi: https://doi.org/10.1023/B:PORJ.0000036867.85186.09.

Ashkanasy, N. M., Falkus, S. & Callan, V. J. (2000). Predictors of Ethical Code Use and Ethical Tolerance in the Public Sector. Journal of Business Ethics, 25, 237–253. doi: https://doi.org/10.1023/A:1006001722137.

Sorokina, N. G. (2017). Analysis of the basic requirements for the ethical behavior of civil servants in Ukraine: legal aspect. Aspects of public administration, 5, 1-2 (39-40), 13-18. (in Ukrainian)

Hoekstra, A. (2016). Institutionalizing Integrity Management: Challenges and Solutions in Times of Financial Crises and Austerity Measures. The Routledge Companion to Ethics and Public Service Organizations.

Huberts, L., & Hoekstra, A. (2016). Integrity Management in the Public Sector: The Dutch Approach The Dutch National Integrity Office. Retrieved from https://www.government.nl/documents/reports/2016/01/18/integrity-management-in-thepublic-sector-the-dutch-approach.

Fleming, J. (2000). Motivating ethical conduct in government ministers. International Institute for Public Ethics Conference, Ottawa, September, № 1.

Beck, J. T., & Sørensen, D.-L. (2013). Codes of good governance: national or global public values? Public Integrity, 15(1), 71–95. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/273340108_Codes_ of_Good_Governance.

Schminke, M. (Eds.). (2010). Managerial Ethics. Routledge, New York.

Behncke, N. (2005). Ethics as Apple Pie: The arms race of ethical standards in congressional and presidential campaigns. EGPA-Paper, «Ethics and Integrity of Governance: A transatlantic dialogue», Leuven, June 2005.

Demmke, Ch., & Moilanen, T. (2012). Effectiveness of Public – Service Ethics and Good Governance in the Central Administration of the Eu-27. Peter Lang, Frankfurt.

Sandel, M. (2009). Justice: What’s the Right Thing to Do? New York: Farrar, Straus and Giroux.

Stefan Batory Foundation. (2014). The conflict of interest in the Polish government administration. Warsaw.

Опубліковано
2022-07-10
Як цитувати
Крикун, О. (2022). ЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОВЕДІНКИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ. Соціальна економіка, (63), 65-72. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2022-63-06
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ