ПРОЄКТУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР СФЕРИ ПОСЛУГ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
Анотація
COVID-19 підштовхує підприємства до швидкої зміни підходів до маркетингової діяльності та конкурентоспроможності різних систем. Підприємницьким структурам доводиться стикатися з низкою нових системних пріоритетів та викликів – ризиками порушення безперервності бізнесу, раптовими кількісними змінами попиту та пропозиції, прийняттям рішень у реальному часі, зниженими показниками продуктивності праці, загрозами фізичній безпеці.
Метою дослідження є виділення особливостей проєктування маркетингової діяльності підприємств сфери медичних послуг в умовах пандемії COVID 19.
Обґрунтовано, що особливостями маркетингової діяльності підприємств сфери медичних послуг в умовах пандемії COVID 19 є: високо динамічний ринок; висока швидкість обороту капіталу, враховуючи короткий продуктивний цикл самої послуги; висока чутливість змін кон'юнктури ринку; специфічне надання послуг; підприємства мають високу мобільність; диверсифікація, персоналізація та індивідуалізація послуг.
Визначено, що до основних напрямків поширення медичних послуг, актуальність яких зросла у зв'язку з вживання заходів у відповідь на пандемію COVID 19 відносяться: віртуальні медичні послуги; аналітика як потужний інструмент підприємницької діяльності для покращення стану здоров'я людей та економіки; стійкість ланцюжків поставок; важливі інновації на базі технологій у клінічних випробуваннях.
Віртуальна медицина відкриває величезні перспективи для пацієнтів з обмеженою мобільністю або проблемами доступу, проте при цьому вона може створювати додаткову нерівність або посилювати поточну нерівність, якщо у вразливих верств населення не буде мобільних пристроїв, можливостей для підключення та достатнього рівня цифрової грамотності для отримання таких послуг. При проєктуванні своїх стратегій медичні підприємства повинні враховувати можливість доступу до технологій уразливих верств населення та спрямовувати більше зусиль на забезпечення кібербезпеки, враховувати вимоги законодавства про захист персональних даних та передбачити потужні системи захисту в розроблюваних рішеннях та продуктах.
Завантаження
Посилання
Babko, N. M., Kvyatko, T. M., Duzkryatchenko, V. V., & Mikitas, A. V. (2020). Features of marketing activities of companies in a coronavirus pandemic. University Scientific Notes, 3-4, 109–116. (in Ukrainian)
Belovodskaya, O. A. (2017). Marketing policy of distribution and sales: a study of the essence of role and significance. Marketing and innovation management, 2, 85–97. (in Ukrainian)
Ilyashenko, S. M., & Peresadko, G. O. (2009). Marketing commodity policy of an industrial enterprise: management of diversification strategies. Sumy: VTD «University Book». (in Ukrainian)
Knyazyk, Y. (2013). Status and prospects of the services market in Ukraine. Visn. nat. University «Lviv. Polytechnic, 767, 309–316. (in Ukrainian)
Kostin, A. I. (2011). Evaluation of the effectiveness of marketing activities of a commercial medical organization. Healthcare manager, 7, 57–63. (in Russian)
Krykavsky, E. V., & Savina, N. B. (2019). Implementation of marketing 3.0 in the business strategy of sustainable development of construction companies. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy, 26(1), 104–109. (in Ukrainian)
Maidebura, E. V. (2001). Marketing services. K.: VIRA-R. (in Russian)
Malska, M. (2016). Spatial-functional segmentation of the services market. Economy. Management. Innovations. Series: Economic Sciences, 1. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2016_1_14. (in Ukrainian)
Perebyinis, V., & Traino, V. (2015). Marketing management of service consumers: a monograph. Poltava: PUET. (in Ukrainian)
Polyakov, I. V., Chernov, A. E., & Zelenskaya, T. M. (2004).) The main directions of development of marketing of medical services in commercial organizations. Problems of social. hygiene, health and medical history, 3, 30-32. (in Russian)
Romankiv, I. Ya. (2007). Features of marketing activities in the service sector. Scientific works of NDFI, 4, 86–89. (in Ukrainian)
Stadnik, S. O. (2020). Features of marketing activities of rugby club "OLYMPUS" Kharkiv. Slobozhansky scientific and sports bulletin, 3, 62–67. (in Ukrainian)
Shevchenko, O. V. (2018). Features of marketing activities of beauty salons. Manager, 2, 222–228. (in Ukrainian)
Araujo, D. S. (2020). Measuring the Financial Impact of Remote (Digital) Clinical Trials. Clinical Leader. Retrieved from https://www.clinicalleader.com/doc/measuring-the-financial-impact-of-remote-digital-clinical-trials-0001.
Ashwini, M. Z. (2020). Telehealth Is Working for Patients. But What About Doctors? Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2020/11/telehealth-is-working-for-patients-but-what-about-doctors.
Ateev-Mehrotra, M. D. et al. (2021). Paying for Telemedicine After the Pandemic. JAMA. URL: https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2775723.
Cohen, J. K. (2021). What’s next for on-demand telehealth companies? Modern Healthcare. 2021. Retrieved from https://www.modernhealthcare.com/patients/whats-next-demand-telehealth-companies.
Landi, H. (2021). COVID-19 supercharged digital health funding in 2020 to reach record levels: report. Fierce Healthcare. Retrieved from https://www.fiercehealthcare.com/tech/covid-19-supercharged-digital-healthfunding-2020-record-21-6b-invested-report.
Plana, D. et al. (2020). Re-Envisioning Clinical Trials During the COVID-19 Pandemic. Health Affairs. Retrieved from https://www.healthaffairs.org/do/10.1377/hblog20200702.963588/full.
Tuttle, K. R. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on clinical research. Nat Rev Nephrol, 16, 562–564. doi: https://doi.org/10.1038/s41581-020-00336-9.