ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ НА УМОВАХ ФРАНЧАЙЗИНГУ

  • Соломія Огінок Львівський національний університет імені І. Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0001-5462-5362
  • Богдана Дика Львівський національний університет імені І. Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0003-3684-0389
Ключові слова: франчайзинг, готельний франчайзинг, SWOT-аналіз, готельна мережа

Анотація

Стаття присвячена визначенню концептуальних засад готельного франчайзингу в кон­тексті глобалізації світової економіки. У ході аналізу було дано визначення поняттю франчай­зинг, розглянуто розвиток готельної індустрії в Україні на основі франчайзингового договору. Було виділено найбільш успішні українські національні мережі та порівняно їх із міжнародною мережею за такими параметрами, як номерний фонд та цінова політика. Крім того, було дос­ліджено інвестиційний клімат України на предмет розміщення іноземними ТНК своїх філій за допомогою SWOT-аналізу. Було запропоновано стратегію розвитку для України в напрямок розширення свого інвестиційного потенціалу за допомогою вектора спрямованості стратегіч­ного орієнтиру.

Готельна справа у ХХІ ст. є однією з найбільш рентабельних галузей економіки. Міжна­родний досвід доводить, що ключовим фактором успіху розвитку туризму є високорозвинена туристична інфраструктура. Франчайзинг – це ідеальне рішення для підприємців, які хочуть створити гідну конкуренцію своїм іноземним та вітчизняним колегам, сформувати бізнес та­ким чином, аби він був рентабельним майже одразу, уникнути ризиків та за найменших ви­трат отримати якнайбільше доходів.

Проаналізувавши франчайзинг на предмет безпечності ведення бізнесу в готельній справі, ми прийшли до однозначного висновку і впевнено можемо назвати його унікальним способом розпочати бізнес, уберігаючи себе від провалу. Адже саме з його допомогою можна перейняти практичний досвід уже успішного діючого бізнесу, його ім’я, репутацію та довіру відвідувачів з усього світу. Франчайзинг у готельній справі дозволить підвищити туристичний імідж, ство­рити довгострокову стратегію стійкого розвитку туристичного сектору України та одержати економічний ефект: отримання нових джерел валютних надходження, створення робочих місць та як результат – процвітання національної економіки, особливо зважаючи на те, що інвестиційний клімат України для розміщення іноземних ТНК є дуже сприятливим.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Соломія Огінок, Львівський національний університет імені І. Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Богдана Дика, Львівський національний університет імені І. Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна

студентка

Посилання

Brevnov A. A. (2020). Orhanyzatsyia chastnoho predprynymatelstva v Ukrayne. Kharkov: Odyssei.

Varnalii, Z. S. (2001). Male pidpryiemnytstvo: osnovy teorii i praktyky. K. : T-vo "Znannia" KOO.

Dovhal, H. V., & Danko, N. I. (2017). Mizhnarodni hotelni merezhi: svitovyi dosvid dlia Ukrainy. Suchasni tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu: mizhnarodnyi ta natsionalnyi dosvid. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 110-127.

Diachenko, L. (2011). Formuvannia efektyvnoho mekhanizmu upravlinnia turystychnymy posluhamy dlia zarubizhnykh spozhyvachiv. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, 2(6). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2011_2_18.

Kalnitska, M. O. (2018). Otsinka stanu rozvytku mizhnarodnykh hotelnykh merezh v protsesi formuvannia orhanizatsiino-kulturnykh resursiv mizhnarodnoho turystychnoho biznesu. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, 17, 234-241.

Kovalchuk, T. H. (2019). Perspektyvy rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini v umovakh hlobalizatsii svitovoho hospodarstva. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu : seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 23(1), 126-130.

Miskiv, N. (2017). Franchaizynh yak providna forma upravlinnia u hotelnomu biznesi. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii "Mizhnarodnyi biznes ta zamkovyi turyzm v Ukraini: suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku" (m. Ternopil-Zbarazh, 28-29 kvitnia 2017 r.) (pp. 79-81). Ternopil: TNEU.

Semenov, V. F., & Bortnyk, L.V. (2016). Franchaizynh yak metod orhanizatsii i rozvytku hotelnoho biznesu. Visnyk sotsialnoekonomichnykh doslidzhen, 2(1), 68-75.

Toniuk, M. O. (2017). Franchaizynh yak osoblyva forma orhanizatsii ta funktsionuvannia biznesu v Ukraini. Ekonomika i suspilstvo, 9, 687-689.

Fediukin, R. O. (2017). Franchaizynh u hotelnomu biznesi. Retrieved from http://www.confcontact.com/2017ekonomika imenedzhment/1_fedyukin.htm.

Khomych, H. M. (2011). Franchaizynh u systemi hotelnoho biznesu. Retrieved from http://www.confcontact.com/20111222/3_homich.php.

Bretas, V., & Alon, I. (2021). Franchising research on emerging markets: Bibliometric and content analyses. Journal of Business Research, 133, 51-65.

Sawant, R., Hada, M., & Blachard, S. (2020). Contractual Discrimination in Franchise Relationships. Journal of Retailing, IF5.245, Pub Date: 2020-12-07. doi: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.11.008.

Uli, L., Martin, F., & Cataluna, F. (2017). Analysis of efficiency of own and franchised units in the Spanish franchise system. European Research on Management and Business Economics. doi: https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2017.03.001.

Hoffman, R., & Preble, J. (1991). Franchising: Selecting a strategy for rapid growth. Long Range Planning, 24(4), 74-85.

Altinay, L., Brookes, M., & Aktas, G. (2013). Selecting franchise partners: Tourism franchisee approaches, processes and criteria. Tourism management, 37, 176-185.

Jell-Ojobor, M., & Windsperger, J. (2014). The Choice of Governance Modes of International Franchise Firms — Development of an Integrative Model. Journal of International management, 20 (2), 153-187.

Griesrmair, M., Hussain, D., & Windsperger, J. (2014). Trust and the tendency towards multi-unit franchising: A relational governance view. Journal of Business Research, 67 (11), 2337-2345.

Ohinok, S. (2016). The Strategy of Entry of Franchise Networks from the EU into the Ukraines Market. Handel wewnetrzny. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 62( LXII), 228-239.

Fedun, Yu., & Ohinok, S. (2013). Stanovlennia ta rozvytok franchaizynhovoi stratehii vedennia biznesu u svitovii ekonomitsi. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia : Mizhnarodni vidnosyny, 33, 293-299.

Lytvyn, O., & Zaporozhets, M. (2019). Franchaizynh yak efektyvna forma partnerstva iz zakordonnymy firmamy. Mizhnarodnyi naukovo-praktychnyi zhurnal «Finansovyi prostir», 4(36), 141-150. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fin_pr_2019_4_12.

Bereschak, V. (2020). Ohliad rynku hoteliv: shcho vidbuvaietsia z hoteliamy v Ukraini. Retrieved from https://thepage.ua/ua/exclusive/oglyad-rinku-goteliv-sho-vidbuvayetsya-z-gotelyami-v-ukrayini.

Zhulkovska, D. Iu. (2017). Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku hotelnoho biznesu v Ukraini : Materialy IV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suchasni problemy i perspektyvy ekonomichnoi dynamiky» (m. Uman, 30 lystopada - 1 hrudnia 2017 r.) (pp. 334-336). Uman: VPTs «Vizavi».

Ilchenko, T. V. (2017). Rol SWOT-analizu v obgruntuvanni perspektyv rozvytku ahrarnoho pidpryiemstva. Prychornomorski ekonomichni studii, 23, 79-83.

Fuchedzhy, V. I. (2013). SWOT-analiz yak instrument antykryzovoho finansovoho upravlinnia. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, 9(2), 156-161.

Опубліковано
2021-08-26
Як цитувати
Огінок, С., & Дика, Б. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ НА УМОВАХ ФРАНЧАЙЗИНГУ. Соціальна економіка, (61), 114-122. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-11
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ