ВПЛИВ БАГАТОКАНАЛЬНОЇ ТОРГІВЛІ В КОНТЕКСТІ ЛОГІСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Анотація
У статті подано зміни і тенденції, які виникли в останнє десятиліття в моделі реалізації збутових компетенцій компаніями-операторами українського споживчого ринку. Проаналізовано вплив представлених тенденцій на модель поведінки даних суб’єктів з точки зору застосування деяких інструментів операційного та стратегічного менеджменту. Вказані причини зміщення пріоритетів при розвитку відносин у структурі вертикально-інтегрованих і вертикально розташованих суб’єктів з оглядкою на реалії нової парадигми споживчого ринку. Позначені особливості розвитку попиту в нових умовах і зміни, які відбулися в діях споживачів, а також супутні перспективи розвитку очікуваних споживачем компетенцій продавця. Наведено факти поширення практики використання такого сучасного методу реалізації збутових компетенцій як продажу через багатоканальні торговельні мережі та ланцюги поставок. Також охарактеризовано пов’язаний із зазначеними перетвореннями вплив нових інструментів логістики та маркетингу на характер конкурентних відносин в межах досліджуваного ринку. Виявлено причини необхідності вписування нових тенденцій розвитку торговельних відносин у програму науково-методичних розробок логістичних та маркетингових стратегій. В результаті, виявлена і позначена необхідність виконання синтезу понятійно-категоріального апарату для подальших досліджень практики електронної комерції. На основі отриманих на поточному етапі результатів, сформована система показників, покликана виявити відмінності між традиційною одноканальною методикою збуту і особливостями управління багатоканальними ланцюгами поставок. При розробці даної системи було прийнято рішення про поділ показників за їх функціональною ознакою. Для досягнення поставленої в даному дослідженні мети при виборі показників був зроблений акцент на логістичну складову одно- і багатоканальних ланцюгів поставок. Отримана система показників використовувалася для виконання компаративного аналізу зазначених ланцюгів поставок. Поряд з представленими в статті безпосередніми результатами, проведений аналіз дозволив у загальних рисах охарактеризувати відмінності між традиційною стаціонарною роздрібною торгівлею і торгівлею з використанням інструментів інформаційних технологій. До того ж, аналіз наукових джерел з даної тематики дозволив прийти до деяких висновків щодо переваг використання багатоканальних систем збуту
Завантаження
Посилання
Mischuk, I. P. (2017). Formation and functioning of logistics systems of trade enterprises (Ph.D. Thesis). Lviv University of Trade and Economics, Lviv. (in Ukrainian)
Krystofer, M., & Pek, Kh. (2005). Marketing logistics. Moscow: «Tekhnolohyy». (in Russian)
Il'chenko, N. B. (2005). Logistics strategies in trade. Kyiv: Kyiv. nats. torh. ekon. un-t. (in Ukrainian)
Mitsenko, N., & Mishchuk, I. (2019). Development of the logistics system of commercial business entities and its essential criteria characteristics. Journal of European Economy, 18(1), 54-80. (in Ukrainian)
Keillor, B. (2007). Marketing in the 21st Century: Interactive and multi-channel marketing. Santa-Barbara: Green Publishing Group.
Roiter, N. (2019) Single-Channel Vs Multi-Channel Retail: The Natural Evolution of an eCommerce Business. Retrieved from https://times.subivi.com/ecommerce-customer-support/single-channel-vs-multi-channel/?utm_source=WR1.
Kokoris, G. (2013). Multi-channel vs. single-channel distribution. Supply Chain Management Review. Retrieved from https://www.scmr.com/article/multi_channel_vs._single_channel_distribution.
Chan, M. (2019). What a multichannel strategy means for your supply chain. Retrieved from https://www.unleashedsoftware.com/blog/multichannel-strategy-means-supply-chain.
Guohe, Q., & Danylenko, V. (2020). Estimation of active roles of agricultural economic agents in the food distribution. International Journal of Arts Humanities and Social Sciences Studies, 5(3), 49-57. doi:10.36074/05.06.2020.v1.03.
Singh, S. (2010). Sales management: an overview. Delhi: Guru Jambheshwar University of Science & Technology.
Trishkina, N. I. (2017). Marketing-logistics approaches to customer service. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 6(11), 174-179. (in Ukrainian)
Zimina, A. I. (2016). Priorities for the development of logistics activity of the national economy in the modern business environment. Business Inform, 2, 88-95. (in Ukrainian)
Reshetnikova, I. L. (2011). Main provisions of the marketing concept in the logistics services market. Marketynh v Ukraini, 4, 66-69. (in Ukrainian)
Danylenko, V. (2020). Identification of the characteristics of the competitive environment of grain producers` target markets. Social Economics, 59, 32-38. doi:10.26565/2524-2547-2020-59-04. (in Ukrainian)
Chukhraj, N. I. (2009). Logistics support for the development of product innovations and their introduction to the market. Visnyk Natsional'noho universytetu «L'vivs'ka politekhnika», 1, 445-452. (in Ukrainian)
Tarakanov, N. L., & Makoveiev, A. P. (2015). Lohistychnyj faktor formuvannia dodanoi vartosti v systemi tovarnykh rynkiv. Ekonomika: realii chasu, 2(18), 28-34. (in Ukrainian)
Larina, T. F., & Danylenko, V. V. (2018). Ukraine`s economy through a prism of the world development institutional theory. Actual problems of innovative economy, 4, 69-75. (in Ukrainian)
Burdiak, O. M. (2018). Customer-oriented logistics in e-commerce. Marketing, I-II(69-70), 222-228. (in Ukrainian)
Ryzhykova, N. I. (2014). Main directions of sugar market reform in the EU. Visnyk Kharkivs'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu sil's'koho hospodarstva imeni Petra Vasylenka, 150, 267-272. (in Ukrainian)
Hirzheva, O. M. et. al. (2019). Current state and trends in the activities of small businesses in the Kharkiv region. Visnyk Kharkivs'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu sil's'koho hospodarstva imeni Petra Vasylenka, 200, 145-156. (in Ukrainian)
Chopra, S. (2018). The Evolution of Omni-Channel Retailing and its Impact on Supply Chains. Transportation Research Procedia, 30, 4-13. doi:10.1016/j.trpro.2018.09.002.
Forman, C., Ghose, A., & Goldfarb, A. (2009). Competition between local and electronic markets: how the benefit of buying online depends on where you live. Management Science, 55, 47-57. doi:10.1287/mnsc.1080.0932.
Neslin, S., & Shankar, V. (2009). Key Issues in Multichannel Customer Management: Current Knowledge and Future Directions. Journal of Interactive Marketing, 23, 70-81. doi:10.1016/j.intmar.2008.10.005.