МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО АНАЛІЗУ БРЕНДА РОБОТОДАВЦЯ НА ПРИКЛАДІ IT-КОМПАНІЙ
Анотація
Потенціал компанії, її конкурентоспроможність та інноваційність безпосередньо залежать від здатності залучати високоефективні людські ресурси. Одним з ефективних способів залучення й утримання ресурсів є бренд роботодавця. Однак, компанії стикаються з багатьма проблемами при побудові бренду роботодавця, зокрема, як виміряти бренд, його привабливість для потенційних кандидатів і ступінь відповідності цінностей компанії прагненням працівників, які вже в ній працюють.
Метою дослідження є обґрунтування послідовності оцінювання рівня бренду серед IT-компаній України та визначення лояльності працівників до компанії за методом сумарних оцінок.
Визначено, що бренд роботодавця – це сумарний бал, який дають працівники компанії, за наступними критеріями: задоволення від матеріальної компенсації, ступінь комфорту умов праці, кар’єрні перспективи, цікавість проектів, над якими вони працюють. Бренд роботодавця можна виміряти, в першу чергу, як лояльність працівників до компанії. Робота над брендом роботодавця є процесом, який повинен бути стратегічно продуманий, в іншому випадку його формування буде відбуватися стихійно, а результати оцінки будуть негативними.
Обґрунтовано, що оцінка бренду роботодавця включає наступні етапи: розробку анкети для оцінювання; збір даних ‒ анкетування працівників компанії; обробку даних; отримання загального балу рейтингу бренду роботодавця. Запропоновано застосування методу сумарних оцінок за шкалою Лайкерта. Переваги цієї шкали – простота і об’єктивність оцінювання.
Побудовано рейтинг IT-компаній роботодавців України, виділені лідери галузі за кількістю працівників і за рейтингом роботодавців. Виділено основні елементи і складові бренду роботодавця. Розглянуто канали комунікації HR-бренду компанії, показані завдання брендингу роботодавця. Зараз більшість роботодавців розглядають роботу з HR-брендом і брендом роботодавця як довгостроковий стратегічний процес. Високий рейтинг бренду роботодавця ‒ це одна з актуальних і ефективних технологій залучення кращих спеціалістів до своєї компанії. Наступним етапом стає необхідність сфокусуватися на утриманні тих працівників, які вже працюють, для того, щоб зайняти сильну позицію в IT-сегменті на ринку праці.
Завантаження
Посилання
Barrow, S., & Mosley, R. (2005). Bringing the best of brand management to people at work. NewYork: John Wiley & Sons, Ltd.
Chiu-Keung Law. (1996). Using fuzzy numbers in educational grading system. Fuzzy Sets and Systems, 83, 311‒323.
Rating of the Ukrainian IT-employers, July 2019. Retrieved from https://jobs.dou.ua/ratings/. (in Russian)
Top-50 largest IT companies in Ukraine, July 2019. Retrieved from https://jobs.dou.ua/top50/. (in Russian)
LePla, F. J., & Parker, L. M. (1999). Integrated Branding: Becoming Brand-Driven Through Companywide Action. Westport: Quorum Books.
Adyzes, I. (2018). Management of the corporations life cycle. Kharkiv : KSD. (in Ukrainian)
Vartanova, O., & Korol, I. (2019). Branding as a modern marketing technology. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 53, 36-42. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Znpchdtu_2019_53_6.pdf. (in Ukrainian)
State Statistics Service of Ukraine. (2019). External Trade of Services by types in 2018. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/. (in Ukrainian)
Dubina, I. (2006). Mathematical foundations of empirical socio-economic research. B. : Izd-vo Alt. un-ta. Retrieved from http://lc.kubagro.ru/sei.pdf. (in Russian)
Muller, M. (n.d.). Branding is a tool for strategic marketing management: theory and practice. Retrieved from https://reposit.pntu.edu.ua/bitstream/PoltNTU/2863/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%B1%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B3%20%D0%9C%D1%83%D0%BB%D0%BB%D0%B5%D1%80.pdf. (in Ukrainian)
Saluk, M. (2010). Statistical processing of experimental surveys data. Dnipro: Innovatsii. (in Ukrainian)
Sharp, B. (2019). How Brands Grow: What Marketers Don't Know. Kyiv: Nash Format. (in Ukrainia
Yaroshenko, N. (2018). Classification of corporate cultures of corporate enterprises. Social Economics, 56, 240‒259. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/soceconom/issue/view/824/1017. (in Ukrainian)