ТРІАДИЧНА ДЕШИФРОВКА ПОНЯТТЯ ЛОГІСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД
Анотація
У статті досліджуються концептуальні засади та стратегічні виміри управління логістичним сервісом у контексті сучасних складних систем ланцюгів постачання. Логістичний сервіс розглядається як багатовимірна та динамічна система, що інтегрує логістичні операції, ефективне використання ресурсів, взаємодію численних зацікавлених сторін, технологічну підтримку та інноваційні рішення для задоволення високих очікувань клієнтів і забезпечення стійкої конкурентоспроможності підприємства. Дослідження базується на тріадичній моделі допоміжних понять, яка дозволяє системно синтезувати ключові категорії, зокрема логістичні послуги, виконавців, ресурси, планування, виконання, моніторинг, контроль якості, задоволеність клієнтів, гнучкість та стратегічну інтеграцію ланцюгів постачання. Ці елементи об’єднані у синтезовані концепти – інтегровані системи, механізми управління та результати, що забезпечує цілісне розуміння сутності та комплексності управління логістичним сервісом. У межах запропонованої моделі виокремлено шість стратегічних схем (A–F), що репрезентують різні підходи до управління логістичним сервісом, зокрема стратегічне управління, організацію надання послуг, інтеграцію та адаптацію, організацію логістичного сервісу, корпоративне логістичне управління та стратегічне лідерство у сфері логістики. Кожна схема ілюструє взаємодію конкретних тріад, що відображають сутність, механізми та очікувані результати логістичної діяльності. Аналіз показує, що ефективне управління логістичним сервісом потребує не лише високого рівня операційної досконалості, а й стратегічного передбачення, активного залучення всіх зацікавлених сторін, сталого та раціонального використання ресурсів, впровадження сучасних технологій і практик управління якістю. Стаття робить висновок, що управління логістичним сервісом є невід’ємним елементом корпоративного управління, що забезпечує підвищення організаційної стійкості, створення цінності для клієнтів, розвиток конкурентних переваг і сталий розвиток підприємства. Запропонована концептуальна модель формує системну основу для подальших академічних досліджень, вдосконалення логістичної стратегії, оцінки ефективності діяльності та впровадження інноваційних підходів у сфері логістики.
Завантаження
Посилання
Arabelen, G., & Kaya, H. T. (2021). Assessment of logistics service quality dimensions: a qualitative approach. Journal of Shipping and Trade, 6, 14. doi: https://doi.org/10.1186/s41072-021-00095-1
Aybike, T. Ö., & Celik, E. (2021). Analyzing the service quality priorities in cargo transportation before and during the Covid-19 outbreak. Transport Policy, 108, 34-46. doi: https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2021.04.025
Ballou, R. H. (2004). Business logistics/supply chain management: Planning, organizing, and controlling the supply chain (5th ed.). Pearson Prentice Hall.
Bocharova, N. A., & Fedotova, I. V. (2023). Forming a scientific definition of “corporate governance” based on the cognitive method of two-level triadic deciphering. Economics of Transport Complex, (42), 103–120. doi: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2023.42.103 (in Ukrainian)
Bottani, E., & Rizzi, A. (2006). Strategic management of logistics service: A fuzzy QFD approach. International Journal of Production Economics, 103(2), 585–599. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2005.11.006
Bowersox, D. J., Closs, D. J., & Cooper, M. B. (2013). Supply chain logistics management (4th ed.). McGraw-Hill/Irwin.
Christopher, M. (2016). Logistics & supply chain management (5th ed.). Pearson Education Limited.
Chukhrai, N. (2006). Logistics service: textbook. Lviv: National University "Lviv Polytechnic" Publishing. (in Ukrainian)
Dan, L., Yongmei, L., Chen, F., Junhua, H., & Xiaohong, Ch. (2021). Logistics service strategies under different selling modes. Computers & Industrial Engineering, 162, 107684. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2021.107684.
Fedotova, I. V. (2020). Enterprise viability management: essence and conceptual provisions. Economic Journal Odessa Polytechnic University, 2(12), 94–101. doi: https://doi.org/10.15276/EJ.02.2020.13 (in Ukrainian)
Fedotova, I. V., & Bal, S. K. (2020). Enterprise viability: concept and specific features. Economics of Transport Complex, (36), 5–22. doi: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2020.36.0.5 (in Ukrainian)
Hadi, B., Jamkhaneh, R., Shahin, G., & Luz Tortorella. (2022). Analysis of Logistics 4.0 service quality and its sustainability enabler scenarios in emerging economy. Cleaner Logistics and Supply Chain, 4. doi: https://doi.org/10.1016/j.clscn.2022.100053
Johnson, J. C., Wood, D. F., & Wardlow, D. L. (2003). Contemporary logistics (8th ed.). Prentice Hall.
Kilibarda, M., Andrejić, M., & Popović, V. (2020). Research in logistics service quality: A systematic literature review. Transport, 35(2), 224–235. doi: https://doi.org/10.3846/transport.2019.11388
Krykavskyi, S. V., Chukhrai, N. I., & Chornotiiska, N. V. (2007). Logistics: compendium and practicum: textbook. Kyiv: Kondor. (in Ukrainian)
Kryvoruchko, O. M. (2019). The concept of "logistics service" and "logistics servicing". Economics of Transport Complex, (33), 31–44. doi: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2019.33.0.31 (in Ukrainian)
Lin, X., Mamun, A. A., Yang, Q., & Masukujjaman, M. (2023). Examining the effect of logistics service quality on customer satisfaction and re-use intention. PLOS ONE, 18(5), e0286382. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0286382
Maslak, O. I., Trunina, I. M., Hryshko, N. Ye., et al. (2022). Organization of logistics servicing at machine-building enterprises. Bulletin of NTU "KhPI", (1), 70–73. doi: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.1.70 (in Ukrainian)
Melnikova, K. V. (2017). Theoretical principles of consumer logistics service. Economics and Society, (8), 309–312. (in Ukrainian)
Mentzer, J. T., Flint, D. J., & Hult, G. T. M. (2001). Logistics service quality as a segment-customized process. Journal of Marketing, 65(4), 82–104. doi: https://doi.org/10.1509/jmkg.65.4.82.18390
Ovcharenko, A. (2019). The process of logistics servicing of consumers. Economics of Transport Complex, (33), 106–112. doi: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2019.33.0.106 (in Ukrainian)
Panayides, P. M., & So, M. (2005). The impact of integrated logistics relationships on third-party logistics service quality and performance. Maritime Economics & Logistics, 7(1), 36–55. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.mel.9100123
Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12–40.
Radziejowska, G. (2012). Logistics aspects in order fulfillment management on the example of a manufacturing company. Scientific Journals. Organization and Management, Silesian University of Technology, 60, 305–320.
Rafele, C. (2004). Logistic service measurement: A reference framework. Journal of Manufacturing Technology Management, 15(3), 280–290. doi: https://doi.org/10.1108/17410380410523506
Rafiq, M., & Jaafar, H. S. (2007). Measuring customers’ perceptions of logistics service quality of 3PL service providers. Journal of Business Logistics, 28(2), 159–175. doi: https://doi.org/10.1002/j.2158-1592.2007.tb00062.x
Rao, S., Goldsby, T. J., Griffis, S. E., & Iyengar, D. (2011). Electronic logistics service quality (e-LSQ): Its impact on the customer’s purchase satisfaction and retention. Journal of Business Logistics, 32(2), 167–179. doi: https://doi.org/10.1111/j.2158-1592.2011.01014.x
Richey, R. G., Daugherty, P. J., & Roath, A. S. (2007). Firm technological readiness and complementarity: Capabilities impacting logistics service competency and performance. Journal of Business Logistics, 28(1), 195–228. doi: https://doi.org/10.1002/j.2158-1592.2007.tb00237.x
Rushton, A., Croucher, P., & Baker, P. (2014). The handbook of logistics and distribution management (5th ed.). Kogan Page.
Stock, J. R., & Lambert, D. M. (2001). Strategic Logistics Management (4th ed.). Boston, MA: McGraw-Hill/Irwin.
Trushkina, N. V., & Shkrygun, Y. (2022). Logistics servicing as an important element of customer experience. Věda a perspektivy, 2(9), 100–111. doi: https://doi.org/10.52058/2695-1584-2022-2(9)-100-111 (in Ukrainian)

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.