Діагностичний комплекс психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей

  • Мирослава Мушкевич Волинський національний університет імені Лесі Укранки, Луцьк, Україна https://orcid.org/0000-0002-3268-5767
Ключові слова: психодіагностика, сім’я, ядерна сім’я, сімейна система, шлюбна підсистема, батьківська підсистема, проблемна дитина, психологічний супровід

Анотація

У статті представлено діагностичний комплекс психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей, основна мета якого вивчити та усвідомити суть проблеми сім’ї, її носіїв і потенційні можливості розв’язання дисфункцій. Діагностичний етап фіксує сигнали проблемної ситуації з подальшою вибудовою логіки проведення діагностичного дослідження. Встановлюється довірливий контакт із усіма учасниками проблемної ситуації, стимулюється допомога вербалізації проблеми, спільного оцінювання можливості її розв’язання. Кінцева частина цього етапу – чітке визначення наявної проблеми. Комплексна психодіагностика полягає в первинному діагностуванні для вивчення сильних і слабких сторін особистості членів сімей, виявлення та розв’язання проблем, що виникають під час сімейної взаємодії, проведення діагностичних мінімумів для аналізу динаміки функціонування та подолання можливих труднощів. У подальшій роботі відбувається поглиблена психологічна діагностика членів ядерної сімейної системи.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Aleshyna, Yu. E. (2004). Individual and family psychological counseling. Moscow: Class. (in Russian)

Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review. 84(2), 191 215.

Bern, E. (2008). Games People Play. Moscow: Direct-Media, (in Russian)

Bowen, M. (1973). Family systems theory and society. Georgetown family symposia. Vol. II. [USA]: Lorio & L. McClenathan.

Bowen, M. (1978). Family Therapy in Clinical Practice. North vale, New York, Jason Aronson, Chapter 16: Theory and practice.

Bowen, M. (1976). Theory in the practice of psychotherapy. Family therapy: theory and practice/ed. P. I. Guerin. New York: Gardner Press, 1976. P. 123–154.

Bowen, M. (2005). Murray Bowen's Theory of Family Systems: Basic Concepts, Methods, and Clinical Practice. Moscow: Kogito-center,. 342 p.

Bowlby J. (2003). Affection. Moscow: Gardariki. (in Russian)

Viskovatova, T. P. (1997). The problem of genesis, diagnostics and psychological and pedagogical correction of mental development in children (on the basis of an unfriendly influx of natural and anthropogenic officials): Author. dis. on the health of sciences. degree of Doctor of Psychology. Sciences: 19.00.08/APN of Ukraine, Institute of Defectology. Kyiv. (in Ukrainian)

Druzhinin, V. N. (2000). Family psychology. Yekaterinburg: Business book. (in Russian)

Eidemiller, E. G., Justickis, V. Yu. (1999). Psychology and psychotherapy of the family. St. Petersburg: Peter. (in Russian)

Erickson, E. (2009). Eight ages of man. Psychology of personality: reader / ed. Yu. B. Gippenreiter, A.A. Bubbles, V.V. Arkhangelsk. Moscow: AST: Astrel. (in Russian)

Zakharov, A. I. (2004). Neurosis in children and psychotherapy. St. Petersburg: SOYUZ. (in Russian)

Kisarchuk, Z. G. (2006). Psychological help for the family: teaching. manual Book 2. Foreign schools of family psychotherapy in the domestic socio-cultural context; in general ed. Z. G. Kisarchuk. Kyiv: Hlavnik. (in Ukrainian)

Lytton, H. (1990). Child and parent effects in boys' conduct disorder: а reinterpretation. Developmental Psychology. 26(5), 683–697.

Maksimova, N. Yu. (2011). Family counseling: education. manual Kyiv: Personnel. (in Ukrainian)

Oxford Dictionary of Psychology (2003). / ed. A. Rebera; [Translate from English. Chebotareva E. Yu.]. T. 1. Moscow: Veche AST. (in Russian)

Orban-Lembryk, L. E., Lembryk, S. P. (2006). Marital and family relations and stability of family life. Collection of scientific works: philosophy, sociology, psychology. Ivano-Frankivsk: View "Play" Prykarpattia. University, Vol. II. Part 1. (in Ukrainian)

Pohorilska, N. I. (2010). Factors and indicators of psychological adaptability of mothers of adolescent children with disabilities: autoref. thesis for obtaining sciences. candidate degree psychol. Sciences: 19.00.04; Kyiv. national University named after T. Shevchenko. Kyiv. (in Ukrainian)

Radchenko, M. I. (2006). Personal self-regulation of adults in families with mentally retarded disabled children: autoref. thesis for obtaining sciences. candidate degree psychol. Sciences: 19.00.01/ Institute of Psychology named after G. S. Kostyuk, APN of Ukraine. Kyiv. (in Ukrainian)

Radchuk, G. K. (2019). Cultural and psychological approach in the context of family upbringing. Humanitarium: coll. of science Proceedings of the Pereyaslav-Khmelnytskyi State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda. T. 42. Issue 1: Psychology. (in Ukrainian)

Rau, F. F., Slezina, N. F. (1981). Methods of teaching pronunciation in a school for the deaf: a guide for teachers. Moscow: Enlightenment. (in Russian)

Rowen, J., Emery, R. (2014). Examining parental denigration behaviors of co-parents as reported by young adults and their associatin with parent-child closeness. Couple and Family Psychology: Research and Practice.

Rogers, K. Y. (2003). Client-centered / person-centered approach in psychotherapy. Student-centered counseling in education: materials for the organization and conduct of training sessions / V. E. Pakhalyan. Moscow: PER SE. Part 4: Reader. Moscow: Per Se, 2003. S. 12 22. (in Russian)

Ryabovol, T. A. (2013). Peculiarities of violations of parent-child relations and their connection with psychosomatic disorders. Problems of general and pedagogical psychology: coll. of science of the Institute of Psychology named after G. S. Kostyuk National Academy of Sciences of Ukraine/ed. S. D. Maksimenko. Volume XV, Part 4. Kyiv: GNOSIS. P. 346–356. (in Ukrainian)

Sharma, R. N., Sharma, R. Childm (1999). Psychology. Atlantic Publishers and Distributors, 2006. 327 р

T. Tytarenko, V. Panok, T. Tytarenko, N. Chepeleva and others. Personal life crises, Basics of practical psychology. Kyiv: Lybid. P. 155–168. (in Ukrainian)

Freud, Z. (2015). Me and It. Moscow: Azbuka. (in Russian)

Horney, K. (1997). Neurosis and personal growth. The struggle for self-realization / [transl. from English. E. I. Zamfir]; ed. M. M. Reshetnikova. St. Petersburg: East European. in-t psychoanal.; B.S.K. (in Russian)

Shipitsyna, L. M. (2005). "Unlearned" child in the family and society. Socialization of children with intellectual disabilities. 2nd ed., revised. and additional St. Petersburg: Speech. (in Russian)

Опубліковано
2021-07-30
Цитовано
Як цитувати
Мушкевич, М. (2021). Діагностичний комплекс психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей. Психологічне консультування і психотерапія, (15), 24-31. https://doi.org/10.26565/2410-1249-2021-15-02
Розділ
ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ МОДАЛЬНОСТІ, МЕТОДИ ТА МЕТОДИКИ