Інтелектуально-особистісний потенціал і динаміка стану тривожності у студентів в умовах екзаменаційного стресу

  • Valerii Olefir
Ключові слова: стан тривожності, інтелектуально-особистісний потенціал, моделювання латентних змін

Анотація

У статті розглядаються результати лонгітюдного дослідження динаміки стану тривожності студентів в ситуації екзаменаційного стресу. За допомогою методу моделювання латентних змін виявлено нелінійну форму індивідуальних траєкторій змін стану тривожності. Інтелектуально-особистісний потенціал розглядається як коваріата, що пояснює дисперсію як на початковому рівні, так і швидкість змін стану тривожності серед студентів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1.Dikaya L.G. Lichnostnyy potentsial kak veroyatnostnaya determinanta stressustoychivosti // Psikhologiya stressa i sovladayushchego povedeniya: materialy III Mezhdunar . nauch. –prakt. konf. Kostroma, 26-28 sent. 2013 g.: v 2 t. / Otv. red .: T.L. Kryukova, Ye.V. Kuftyak, M.V. Saporovskaya, S. A. Khazova . –Kostroma : KGU im. N. A. Nekrasova, 2013. – T. 1. – S. 175-176.
2.Kornilova T.V. Intellektual’no-lichnostnyy potentsial cheloveka v strategiyakh sovladaniya // Vestnik Moskovskogo universiteta, 2010. – Seriya14. – №1. – S. 46-57.
3.Leont’yev D.A. Promezhutochnyye itogi: ot idei k kontseptsii, ot peremennykh k sistemnoy modeli, ot voprosov k novym voprosam // Lichnostnyy potentsial: struktura i diagnostika / Pod red. D. A.
Leont’yeva. – M.: Smysl, 2011. – S. 669-675.
4.Lichnostnyy potentsial: struktura i diagnostika / Pod red. D.A. Leont’yeva. – M .: Smysl, 2011. – 680 s.
5.Maklakov A.G. Lichnostnyy adaptatsionnyy potentsial: yego mobilizatsiya i prognozirovaniye v ekstremal’nykh usloviyakh // Psikhologicheskiy zhurnal. – 2001. – T. 22. – №1.– S. 16–24.
6.Olefír V.O. Íntelektual’no – osobistísniy potentsíal : struktura ta díagnostika // Vísnik Kharkívs’kogo natsíonal’nogo pedagogíchnogo uníversitetu ímení G.S. Skovorodi . Psikhologíya. – 2012. –
Vip. 44 ( 2 ) . – S. 150-160.
7.Prokhorov A.O. Samoregulyatsiya psikhicheskikh sostoyaniy: fenomenologiya, mekhanizmy, zakonomernosti / A.O. Prokhorov. – M .: PER SE, 2005. – 352 s.
8.Spilberger CH.D. Kontseptual’nyye metodologicheskiye problemy issledovaniya trevozhnosti // Stress i trevoga v sporte: Mezhdunarodnyy sb. nauchnykh statey / Sost. YU. L. Khanin. – M .: Fizkul’tura i sport, 1983. – S. 12-24.
9.Kholodnaya M.A.,Aleksapol’skiy A.A. Intellektual’nyye sposobnosti i strategii sovladaniya // Psikhologicheskiy zhurnal. – T. – 31. – № 4. – 2010. – S. 59-68.
10. Shcherbatykh YU. V. Ekzamenatsionnyy stress: diagnostika, techeniye, korrektsiya. – Voronezh: Studiya «IAN». – 2000. – 168 s.
11. Yumatov Ye.A.,Kuz’menkoV.A., Badikov V.I. Ekzamenatsionnyy emotsional’nyy stress u studentov // Fiziologiya cheloveka. – 2001. – T. 27. – № 2. – S.104-111.
12. Arbuckle J.L. IBM SPSS Amos 21: Users Guide PDF. User’s Guide Introduction to Time Series Time Series Modeler Apply Time Series Models Seasonal http://www.twirpx.com/library/comp/spss
13. Duncan T.E.,DuncanS.C., StryckerL.A., LiF., Alpert A. An Introduction to Latent Variable Growth Curve Modeling: Concepts, Issues, and Applications. – Mahwah NJ: Erlbaum, 1999. – 197 p.
Опубліковано
2016-12-19
Цитовано
Як цитувати
Olefir, V. (2016). Інтелектуально-особистісний потенціал і динаміка стану тривожності у студентів в умовах екзаменаційного стресу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (60), 21-25. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/7596