Професійна самоефективність та суб’єктивна успішність керівників різного рівня
Анотація
Метою нашої роботи було визначення особливостей зв'язку професійної самоефективності та суб’єктивної успішності у керівників різного рівня, які працюють в українських компаніях під час війни в Україні. В дослідженні приймали участь керівники різного рівня (N=58) осіб: 43 особи чоловічої і 15 – жіночої статі, у віці від 27 до 56 років. Методи дослідження: анкетування, числове шкалювання, опитувальник професійної самоефективності («Short occupational self-efficacy scale»), методика "Хто я?" М. Куна і Т. Макпартленда. Досліджуваним керівникам притаманний помірно високий рівень суб’єктивної успішності та професійної самоефективності, що вказує на задоволеність досліджуваних власними досягненнями та поведінкою. Керівники чітко формулюють цілі в своїй роботі та відчувають наснагу щодо подолання усіх перешкод, які стоять на шляху до визначеного результату. Досліджувані керівники різних рівнів ідентифікують себе з такими характеристиками: на першому місці професійно-рольова позиція (керівник, підприємець, менеджер та фахівець), далі - сімейна приналежність та ролі в родині (чоловік, батько, син, брат), особистісні якості (надійність, стабільність, справедливість, щирість, працьовитість), характеристики діяльності («вивчати цікаву тему», «робити своїх друзів радісними») завершують список критерії дружби, екзистенціального Я, самооцінка соціальних навичок, опис своїх фізичних даних, громадянство, етнічна та полорольова ідентичність. Керівники, які мають більшу кількість підлеглих, наближені до голови компанії та мають високий рівень професійної самоефективності, частіше вважають себе повністю успішними.
Завантаження
Посилання
Abele, A. E., & Spurk, D. (2009). The longitudinal impact of self-efficacy and career goals on objective and subjective career success. Journal of Vocational Behavior, 74(1), 53–62. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2008.10.005
Alon, R., Cinamon, R.G.. & Aram, D. (2021). Working adults' future occupational plans: the contribution of role characteristics. social support. and occupational self-efficacy. Int. J. Educ. Vocat. Guid. 24. 1-21. https://doi.org/10.1007/s10775-021-09496-x
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review.
Guarnaccia, C., Scrima, F., Civilleri, A. et al. (2018). The Role of Occupational Self-Efficacy in Mediating the Effect of Job Insecurity on Work Engagement. Satisfaction and General Health. Current Psychology. 37(3). 488–497.⟨hal-01989834⟩
Kazakova, S.V. (2018). Peculiarities of self-efficacy of heads of vocational and technical education institutions as a psychological factor in the success of their professional activities. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Seriia: Sotsialni ta povedinkovi nauky. 6. P. 65-77. https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2018‐6(35)‐65‐77 [in Ukrainian]
Kredentser, O. (2021). Professional self-efficacy of personnel of educational organizations: theoretical analysis and empirical research. Organizational psychology. Economic psychology. 2-3(23). 64-76. https://doi.org/10.31108/2.2021.2.23.7 [in Ukrainian]
Krevska, O. (2018). Motivational factors of professional self-efficacy of an individual. (Candidate dissertation). Skhidnoievropeiskyi nats. un-t im L. Ukrainky. Lutsk. http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/27635 [in Ukrainian]
Lapteva, N. (2020). Psychometric analysis of the Ukrainian version of the professional self-efficacy scale. Psykholohichnyi zhurnal. 6(2). 164-172. https://doi.org/10.31108/1.2020.6.2.15 [in Ukrainian]
Muzyka, O.O. (2020). Psychological method "Professional self-efficacy profile of students (PPSS)" (Author's certificate № 100028). Ministry of Economy. [in Ukrainian]
Rigotti, T., Schyns, B. & Mohr, G. (2008). A Short Version of the Occupational Self-Efficacy Scale: Structural and Construct Validity Across Five Countries. Journal of Career Assessment. 16(2). 238–255. https://doi.org/10.1177/1069072707305763
Schyns, B. (2004). The Influence of Occupational Self-Efficacy on the Relationship of Leadership Behavior and Preparedness for Occupational Change. Journal of Career Development. 30(4). Р. 247–261. https://doi.org/10.1023/B:JOCD.0000025114.45945.08
Shanock, L.R. et al. (2019). Treating employees well: The value of organizational support theory in human resource management. The Psychologist-Manager Journal. 22(3-4). Р. 168 191. https://doi.org/10.1037/MGR0000088
Zhao, X., Bon-Gang, H., Jane, L. (2020). Job satisfaction of project managers in green construction projects: Constituents. barriers. and improvement strategies. Journal of Cleaner Production. 246. P. 118-168. https://doi.org/10.1108/ECAM-10-2018-0451