Психологічна безпека як посередник у взаємозв’язку між стилем лідерства та професійним благополуччям

  • Олена Василівна Войтенко Кафедра психології Державного торговельно-економічного університету, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-9407-4574
Ключові слова: лідерство, психологічна безпека, професійне благополуччя особистості, аналіз посередництва

Анотація

Розкриття нелінійних зв’язків між характеристиками лідерства та професійним благополуччям працівників сприяє глибшому розумінню психологічних детермінант цього феномену. Метою цього дослідження є емпірична перевірка медіаторної ролі психологічної безпеки у взаємозв’язку між характеристиками лідерства та професійним благополуччям. Відповідно до поставленої мети був застосований метод поперечного зрізу з використанням Шкали оцінки сприйманого лідерства «Багатофакторного опитувальника лідерства» (MLQ, форма 5X-Short) Басса та Аволіо, Анкети задоволення потреб (NSQ) Портера, Шкали задоволеності роботою (JSS) Спектора, Шкали психологічної безпеки Едмондсон. Учасниками опитування стали 170 викладачів вищої школи України. За результатами дослідження встановлено, що зв’язок між психологічною безпекою та професійним благополуччям працівників функціонує через задоволення їх психологічних потреб. Емпіричне дослідження дозволило підтвердити медіаторну роль психологічної безпеки у взаємозв’язку між стилем лідерства та професійним благополуччям. Встановлено, що відносний внесок психологічної безпеки у передбачення професійного благополуччя підвищується в міру зниження позитивного характеру лідерства. Виявлені нами  посередницькі ефекти доповнюють існуючий обсяг знань про психологічні механізми формування професійного благополуччя працівників і відкривають нові перспективи підвищення його рівня та ефективної профілактики порушень.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2024-06-30
Цитовано
Як цитувати
Войтенко, О. В. (2024). Психологічна безпека як посередник у взаємозв’язку між стилем лідерства та професійним благополуччям. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Психологія», (76), 54-63. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2024-76-08