До питання удосконалення психологічної компетентності медичних сестер дошкільних навчальних закладів
Анотація
На сьогоднішній день, особливо гострою є проблема збереження і зміцнення здоров’я дітей. Вирішенням якої, в тому числі, займаються і медичні сестри дошкільних навчальних закладів. У статті висвітлено специфіку роботи медичних сестер дошкільних навчальних закладів та шляхи удосконалення психологічної компетентності з метою підвищення ефективності лікувально-оздоровчої діяльності з вихованцями дошкільного навчального закладу (ДНЗ). Дослідження мало на меті вивчення психологічної специфіки діяльності медичних сестер в закладах дошкільної освіти та формування психологічної компетентності медичних сестер дошкільних навчальних закладів. Здійснено аналіз професійної діяльності медичної сестри дошкільного навчального закладу та особливості вимог до її роботи. З’ясовано, що, з огляду на специфіку роботи в ДНЗ, у медичної сестри зовсім інші повноваження, обов’язки ніж в медичних сестер лікувальних установ. З’ясовано необхідність формування психологічної компетентності у медичних сестер дошкільних навчальних закладів. Розроблена програма післядипломної підготовки медичних сестер ДНЗ, яка є валідною та ефективною для оцінювання ефективності навчання. За наслідками її використання з’ясовано, що в медичних сестер дошкільних навчальних закладів підвищився інтерес до фахового зростання.
Завантаження
Посилання
Karapuzova, I., & Koval, V. (2022). Future kindergarten teachers’ pedagogical support in the process of distance learning. Science Rise: Pedagogical Education, 3(48), 32–36. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257858
Karvasarsky, B.D. (2002). Psychotherapy (2nd ed.). St. Petersburg: Peter.
Lazorko, O.V. (2016). Occupational safety in measuring the working capacity of the individual during the period of active professional implementation. Bulletin Odesa I.I. Mechnikov National University. Psychology series, 21, 2(40), 131–138.
Lazorko, O.V. (2017). Psychology of personal security as a subject of professionalization. (Author's dissertation of Dr. Psychological Sciences). Kharkiv.
Moreva, O.O. (2011). Introduction of full-time units of medical workers to the staff lists of preschool educational institutions. Preschool management practice. №2, 90–95.
Morozov, S.M. (1992). Socio-psychological aspects of the patient's personality. Problems of social psychology, (1), 14-18.
Nazar, P.S., Vilensky, Y.G., & Grando, O.A. (2002). Fundamentals of medical ethics. Kyiv: Zdorovia.
Pavlyuk, T.M. (2006). Empathic factors of professional adaptation of nurses. (Dissertation for the degree of Candidate of Psychological Sciences). Lutsk.
Popil, M.I. (2008). Actualization of personal qualities as a factor in the effectiveness of professional activities of nurses. Update the content, forms and methods of teaching and education in educational institutions. Scientific Notes of Rivne State University for the Humanities, (41), 43–49.
Popil, M.I. (2009). Psychological features of the formation of professional identity of future nurses. (Author's dissertation. Candidate of Psychological Sciences). Ivano-Frankivsk.
Pylypiv D.B., Sharga B.M., Feketa V.P. (2020). Mental health of students of medical faculty №2 of Uzhhorod National University during the COVID-19 pandemic according to anonymous survey data. Scientific Bulletin of Uzhgorod University, "Medicine" series. 62(2), 88-95. http://dx.doi.org/10.24144/2415-8127.2020.62.88-95
Timofieva, M.P. (2010). Psychological conditions for the development of communicative competence of the future family doctor. (Author's dissertation. Candidate of Psychological Sciences). Kyiv.
Tsekhmaster, Ya.V. (2003). Theory and practice of pre-vocational training of students in medical lyceums at higher educational institutions. (Author's ref. Candidate of Psychological Sciences). Kyiv.
Vitenko, I.S. (2007). Medical psychology. Kyiv: Zdorovia.
Vitenko, I.S., Chaban, O.S. (2003). Fundamentals of general and medical psychology. Ternopil: Ukrmedknyha.
Voloshyn, O. R. (2022). Current issues in the practice of physical education of preschoolers. Rehabilitation and physical culture and recreation aspects of human development. (10), 71-77. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.9