Структурно – інтегральна 3D модель професійної ідентичності педагога – організатора в умовах закладу рекреації

  • Світлана Симоненко Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0001-5491-6637
  • Олена Костюніна Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса, Україна
Ключові слова: професійна ідентичність педагога - організатора установи рекреації, структурно – інтегральна 3D модель професійної ідентичності

Анотація

У статті стисло викладено наукові передумови проблеми професійної ідентичності в історичному і сучасному контексті та представлено один з аспектів дослідження формування професійної ідентичності педагога – організатора в умовах закладу рекреації, а саме, дослідження психологічних особливостей професійної ідентичності педагогів - організаторів установи рекреації. Метою статті є уточнення структурних особливостей теоретичної структурно – інтегральної 3D моделі професійної ідентичності педагога – організатора в умовах закладу рекреації, що представлена інтегрально - якісними категоріями (еталонний професійний образ педагога - організатора, індивідуальна психосемантична матриця, диференціально - психологічний диференціал) та ієрархічними рівнями: когнітивний, асоціативний, автономний та інтегральний. Позначені структурні елементи моделі  мають унікальний зміст і якісно - кількісні показники, що  відтворюють психологічні  особливості феномену професійної ідентичності педагога - організатора закладу рекреації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bek, D., Cowan, Kr. (2010). Spiral dynamics. Driving values, leadership and change in the 21st century. M.: Otkrytyj Mir, Best Business Books, (in Russ.).

Erikson, E. Identity: youth and crisis. (1996). M.: Izdatel'skaya gruppa Progress. (in Russian).

Frankl, V.E. Psychotherapy in practice. (2001). Spb: Rech'. https://www.twirpx.com/file/2286643/(in Russian).

Kostiunina, O.V. (2017). Psychological structure of professional identity of a teacher - organizer of a recreational institution: structural - integrated 3D model and its applied embodiment. Rekreatsiina psykholohiia dytynstva: teoriia i praktyka. K.: «Tsentr uchbovoi literatury». http://dspace.pdpu.edu.ua/(in Ukrainian).

Kostiunina, E.V. (2016). Professional Identity of Recreational Institution Educators: New Research Opportunities. Nauka і оsvita, 9, 84  92. https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua (in Russian)

Osipova, T.Yu. (2014). The problem of developing a professional position of the future teacher as a mentor. Nauka і osvіta, 1, 107 - 111. http://dspace.pdpu.edu.ua/(in Ukrainian).

Povarenkov, Yu.P. (2003) Psychological characteristics of professional identity. Krizis identichnosti i problemy stanovleniya grazhdanskogo obshchestva. YAroslavl': YAGPU. 154–163. (in Russian)

Sannikova, O. P. (2007). Formal dynamic and qualitative metacharacteristics of individuality. Nauka і osvіta, 6-7, 30-33. (in Russian).

Sannikova, O. P. (2013). Personality macrostructure: psychological description. Nauka i osvita. Tematychnyi spetsvypusk «Psykholohiia osobystosti: teoriia, dosvid, praktyka», 7, СХVІІ, 7-12. http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_3 (in Ukrainian).

Sergeeva, A. V. (2009). Psychological analysis of the formation of professional identity of future psychologists. Anan'evskie chteniya: Sovremennaya psihologiya: metodologiya, paradigmy, teorii: sbornik mat-lov mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii. SPb: Piter, 448 – 450. (in Russian)

Sergeeva, A. V. (2013). Psychology of integral personality identity: monografіya. Odesa: Leradruk. (in Russian).

Shnejder, L. B. (2001). Professional identity: monografiya. M.: MOSU, http://psychlib.ru/mgppu/sh1/SH1-003-.HTM#$p3 (in Russian).

Shnejder, L.B. (2007). Personal, gender and professional identity: theory and diagnostic methods. M.: Moskovskij psihologo-social'nyj institut, https://www.twirpx.com/file/2209297/(in Russian).

Shubelka, N.V., Kostiunina, O.V. (2019). Practical tools for the professional activities of teachers of health and recreation in children's health and recreation facilities (from the experience of the State Enterprise "Ukrainian Children's Center «Moloda hvardiia»): navch. posib. Vyd. 2-he, pererobl. i dopov. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian).

Simonenko, S. N., Grek, E. N., Kostyunina, E. V., Lezhenko, I. V. (2014). Recreational psychology of childhood: achievements and prospects. Nauka і osvіta, 12, 7-12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_12_3 (in Russian).

Simonenko, S. N., Lebedinskij, E. B. (2011). Actual problems of recreational psychology of childhood. Nauka і osvіta, 11, 6-8. (in Russian).

Sinyakova, M.G., Shnejder, L.B. (2011). An empirical study of the characteristics and types of professional identity of urban teachers. Aktual'nye problemy psihologicheskogo znaniya, 1, 48-61. (in Russian).

Surova, E.E. (2005). Global epoch: polyphony of identity. SPb.: Izdatel'stvo «Osipov». https://pureportal.spbu.ru/ (in Russian).

Опубліковано
2021-12-27
Цитовано
Як цитувати
Симоненко, С., & Костюніна, О. (2021). Структурно – інтегральна 3D модель професійної ідентичності педагога – організатора в умовах закладу рекреації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (71), 81-91. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2021-71-09