Закономірності використання прикметників для опису емоційних станів учасників тренінгу комунікативних навичок

  • Маріанна Вікторівна Церковна Харківська державна академія культури, Харків, Бурсацький узвіз, 4, 61057. https://orcid.org/0000-0002-4585-9391
  • Альберт Олександрович Церковний Харківська державна академія культури, Харків, Бурсацький узвіз, 4, 61057.
Ключові слова: тренінг комунікативних навичок, типологія особливостей поведінки, міжособистісна взаємодія, частота застосування прикметників, кластерний аналіз

Анотація

У статті розглядаються питання закономірностей поведінки студентів, які беруть участь у тренінгу комунікативних навичок. Обговорюються індивідуальні особливості застосування учасниками прикметників в процесі тренінгу. Обговорюються закономірності, що пов'язані з особливостями особистості учасників і проявляються при виконанні тренінгових вправ. Висуваються пропозиції щодо підвищення якості роботи фасилітатора тренінгової групи. Автори пропонують застосування розробленої ними типології для мотивації та прогнозу поведінки учасників.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Almagor, M., Tellegen, A., & Waller, N. (1995). The Big Seven Model: A cross-cultural replication and further exploration of the basic dimensions of natural language of trait descriptions. Journal of Personality and Social Psychology, 69, 300-307.

Corr, P. J. & Matthews, G. (Eds.). (2009). The Cambridge Handbook of Personality Psychology. Cambridge, UK: Cambridge University Press.

De Raad, B., Barelds, D. P. H., Levert, E., Ostendorf, F., Mlacic, B., Di Blas, L., … Katigbak, M.S. (2010). Only three factors of personality description are fully replicable across languages: A comparison of 14 trait taxonomies. Journal of Personality and Social Psychology, 98, 160-173.

De Raad, B., Timmerman, M. E., Morales-Vives, F., Renner, W., Bareld, D. P. H., & Van Oudenhoven, J. P. (2017). The Psycho-Lexical Approach in Exploring the Field of Values: A Reply to Schwartz/ Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(3), 444-451. doi: 10.1177/0022022117692677.

Eysenck, H.J. (1991). Dimensions of personality: 16, 5, or 3? – criteria for a taxonomic paradigm. Personality and Individual Differences, 12, 773-790.

Goldberg, L.R. (1992). The development of markers for the Big-Five factor structure. Psychological Assessment, 4, 26-42.

Gosling, S. D., Rentfrow, P. J., & Swann, W. B., Jr. (2003). A Very Brief Measure of the Big Five Personality Domains. Journal of Research in Personality, 37, 504-528.

Miserandino, M. (2012). Personality Psychology: Foundations and Findings. Boston, MA: Pearson.

Miserandino, M., & Porter, S. (2016). Regulation and motivation: Self-determination theory. Personality psychology: Foundations and findings. Toronto, ON: Pearson.

Ross, B. (Ed.). (2015). Psychology of Learning and Motivation. Volume 62. 1st Edition. Urbana, Ill.: Academic Press.

Soto, C. J., & John, O. P. (2017). The next Big Five Inventory (BFI-2): Developing and assessing a hierarchical model with 15 facets to enhance bandwidth, fidelity, and predictive power. Journal of Personality and Social Psychology, 113(1), 117-143. doi: 10.1037/pspp0000096.

Taylor, E. (2009). The Mystery of Personality: A History of Psychodynamic Theories. New York: Springer-Verlag.

Опубліковано
2019-06-07
Цитовано
Як цитувати
Церковна, М. В., & Церковний, А. О. (2019). Закономірності використання прикметників для опису емоційних станів учасників тренінгу комунікативних навичок. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Психологія», (66), 63-66. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2019-66-08