Особливості навчальної мотивації студентів

  • Регіна Сергіївна Коробкіна Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022.
  • Олена Анатоліївна Невоєнна Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022. https://orcid.org/0000-0002-7578-9902
Ключові слова: навчальна мотивація, зовнішні мотиви, внутрішні мотиви, студенти

Анотація

У даній статті розглянуті особливості структури навчальної мотивації студентів 1 і 4 курсів. Проведене дослідження показало, що навчальна мотивація студентів характеризується досить високим рівнем пізнавального інтересу, зацікавленості навчанням, творчої самореалізації і прагненням стати компетентним фахівцем. Проте, протягом навчання в структурі навчальної мотивації спостерігаються зміни. Так для студентів першокурсників характерний високий рівень зацікавленості, потреба в саморозвитку, ідеалізація навчального процесу та навчання, окрім цього висока орієнтація на зовнішню привабливість та престижність обраної професії. У той час як для студентів четвертого курсу характерно більш реалістичний погляд на труднощі і особливості навчання в закладах вищої освіти, вони здебільшого орієнтовані на розвиток та самореалізацію у професійному плані, тому для них характерне зниження навчально-пізнавальних мотивів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bodalev A.A.. Stolin V.V.. Avanesov V.S. (2000) Obshchaya psikhodiagnostika. Spb.: Izdatelstvo «Rech». 440 s.

Bugrimenko A.G. (2006) Vnutrennyaya i vneshnyaya uchebnaya motivatsiya studentov ped. VNZ.

Gordeyeva T.O.. Sychev O.A.. Osin E.N. (2013) Vnutrennyaya i vneshnyaya uchebnaya motivatsiya studentov: ikh istochniki i vliyaniye na psikhologicheskoye blagopoluchiye // Voprosy psikhologii. №1. S. 35-45

Gordeyeva T.O.. Sychev O.A.. Osin E.N. (2014) Oprosnik «shkaly akademicheskoy motivatsii» // Psikhologicheskiy zhurnal. tom 35. №4. S. 96-107.

Dubovitskaya T. D. (2002) Metodika diagnostiki napravlennosti uchebnoy motivatsii / T. D. Dubovitskaya. // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye. №2. S. 42–45

Zimnyaya I.A. (2000) Pedagogicheskaya psikhologiya. Uchebnik dlya vuzov. Izd. vtoroye. dop.. ispr. i pererab. M.: Izdatelskaya korporatsiya «Logos». 384 s.

Ilin E. P. (2000) Motivatsiya i motivy. SPb. 512 s.: il. (Seriya «Mastera psikhologii»)

Ilina T. I. Metodika izucheniya motivatsii obucheniya v vuze. Retrieved from http://testoteka.narod.ru/ms/1/05.html.

Karpov E.V. (2009) Struktura i genezis motivatsionnoy sfery lichnosti v uchebnoy deyatelnosti.

Klymchuk V.O., Horbunova V.V. (2014) Vnutrishnia motyvatsiia uchbovoi diialnosti molodi: teoriia, metodyka, prohrama rozvytku: Monohrafia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka. 110 s., il.

Metodika dlya diagnostiki uchebnoy motivatsii studentov (A.A.Rean i V.A.Yakunin. modifiatsiya N.Ts.Badmayevoy)/ Badmayeva N.Ts. (2004). Vliyaniye motivatsionnogo faktora na razvitiye umstvennykh sposobnostey: Monografia. Ulan-Ude. S.151-154

Milman V. E. (1987) Vnutrennyaya i vneshnyaya motivatsiya uchebnoy deyatelnosti// Voprosy psikhologii. №5.

Mitina A. M. (2004). Zarubezhnyye issledovaniya uchebnoy motivatsii vzroslykh/ A. M. Mitina // Vestnik Mosk. un-ta. Ser.14. Psikhologiya. № 2

Ovchinnikov M. V. (2008) Dinamika motivatsii ucheniya studentov pedagogicheskogo vuza i eye formirovaniye. Diss. … kand. psikhol. nauk.

Pakulina S. A. (2008) Adaptivnyye sposobnosti studentov pedagogicheskogo vuza: struktura. faktory i sredstva razvitiya. M.

Pakulina S. A. (2010) Metodika diagnostiki motivatsii ucheniya studentov pedagogicheskogo vuza / S. A. Pakulina. S. M. Ketko. // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye. №1. S. 1–11.

Rean A.A. (2013) Psikhologiya lichnosti. SPb: Piter. 288 s.: il. (seriya «Mastera psikhologii»).

Serkin. V. P. (2016) Psikhosemantika : uchebnik i praktikum dlya bakalavrata i magistratury /V. P. Serkin. Seriya: Bakalavr i magistr. Akademicheskiy kurs. M.: Izdatelstvo Yurayt. 178-183 s.

Larry Hjelle, Daniel Ziegler (1992) “Personality Theories: Basic Assumptions, Research, and Applications”, 3th ed.,

Опубліковано
2019-06-07
Цитовано
Як цитувати
Коробкіна, Р. С., & Невоєнна, О. А. (2019). Особливості навчальної мотивації студентів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Психологія», (66), 30-35. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2019-66-03