Особливості навчальної мотивації студентів
Анотація
У даній статті розглянуті особливості структури навчальної мотивації студентів 1 і 4 курсів. Проведене дослідження показало, що навчальна мотивація студентів характеризується досить високим рівнем пізнавального інтересу, зацікавленості навчанням, творчої самореалізації і прагненням стати компетентним фахівцем. Проте, протягом навчання в структурі навчальної мотивації спостерігаються зміни. Так для студентів першокурсників характерний високий рівень зацікавленості, потреба в саморозвитку, ідеалізація навчального процесу та навчання, окрім цього висока орієнтація на зовнішню привабливість та престижність обраної професії. У той час як для студентів четвертого курсу характерно більш реалістичний погляд на труднощі і особливості навчання в закладах вищої освіти, вони здебільшого орієнтовані на розвиток та самореалізацію у професійному плані, тому для них характерне зниження навчально-пізнавальних мотивів.
Завантаження
Посилання
Bodalev A.A.. Stolin V.V.. Avanesov V.S. (2000) Obshchaya psikhodiagnostika. Spb.: Izdatelstvo «Rech». 440 s.
Bugrimenko A.G. (2006) Vnutrennyaya i vneshnyaya uchebnaya motivatsiya studentov ped. VNZ.
Gordeyeva T.O.. Sychev O.A.. Osin E.N. (2013) Vnutrennyaya i vneshnyaya uchebnaya motivatsiya studentov: ikh istochniki i vliyaniye na psikhologicheskoye blagopoluchiye // Voprosy psikhologii. №1. S. 35-45
Gordeyeva T.O.. Sychev O.A.. Osin E.N. (2014) Oprosnik «shkaly akademicheskoy motivatsii» // Psikhologicheskiy zhurnal. tom 35. №4. S. 96-107.
Dubovitskaya T. D. (2002) Metodika diagnostiki napravlennosti uchebnoy motivatsii / T. D. Dubovitskaya. // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye. №2. S. 42–45
Zimnyaya I.A. (2000) Pedagogicheskaya psikhologiya. Uchebnik dlya vuzov. Izd. vtoroye. dop.. ispr. i pererab. M.: Izdatelskaya korporatsiya «Logos». 384 s.
Ilin E. P. (2000) Motivatsiya i motivy. SPb. 512 s.: il. (Seriya «Mastera psikhologii»)
Ilina T. I. Metodika izucheniya motivatsii obucheniya v vuze. Retrieved from http://testoteka.narod.ru/ms/1/05.html.
Karpov E.V. (2009) Struktura i genezis motivatsionnoy sfery lichnosti v uchebnoy deyatelnosti.
Klymchuk V.O., Horbunova V.V. (2014) Vnutrishnia motyvatsiia uchbovoi diialnosti molodi: teoriia, metodyka, prohrama rozvytku: Monohrafia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka. 110 s., il.
Metodika dlya diagnostiki uchebnoy motivatsii studentov (A.A.Rean i V.A.Yakunin. modifiatsiya N.Ts.Badmayevoy)/ Badmayeva N.Ts. (2004). Vliyaniye motivatsionnogo faktora na razvitiye umstvennykh sposobnostey: Monografia. Ulan-Ude. S.151-154
Milman V. E. (1987) Vnutrennyaya i vneshnyaya motivatsiya uchebnoy deyatelnosti// Voprosy psikhologii. №5.
Mitina A. M. (2004). Zarubezhnyye issledovaniya uchebnoy motivatsii vzroslykh/ A. M. Mitina // Vestnik Mosk. un-ta. Ser.14. Psikhologiya. № 2
Ovchinnikov M. V. (2008) Dinamika motivatsii ucheniya studentov pedagogicheskogo vuza i eye formirovaniye. Diss. … kand. psikhol. nauk.
Pakulina S. A. (2008) Adaptivnyye sposobnosti studentov pedagogicheskogo vuza: struktura. faktory i sredstva razvitiya. M.
Pakulina S. A. (2010) Metodika diagnostiki motivatsii ucheniya studentov pedagogicheskogo vuza / S. A. Pakulina. S. M. Ketko. // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye. №1. S. 1–11.
Rean A.A. (2013) Psikhologiya lichnosti. SPb: Piter. 288 s.: il. (seriya «Mastera psikhologii»).
Serkin. V. P. (2016) Psikhosemantika : uchebnik i praktikum dlya bakalavrata i magistratury /V. P. Serkin. Seriya: Bakalavr i magistr. Akademicheskiy kurs. M.: Izdatelstvo Yurayt. 178-183 s.
Larry Hjelle, Daniel Ziegler (1992) “Personality Theories: Basic Assumptions, Research, and Applications”, 3th ed.,