ІСТОРІЯ ДУМКИ ПРО СОЦІАЛЬНИЙ ПРОСТІР КІНЕМАТОГРАФУ: БЕНЬЯМІН, КРАКАУЕР, ЛЕФЕВР
Анотація
У даній статті на матеріалі критичного аналізу матеріалістичних концепцій кінематографа В. Беньяміна, З. Кракауера і А. Лефевра розробляється поняття соціального простору кінематографа. Соціальний простір розуміється у ключі А. Лефевра як динамічна сукупність просторових практик, просторів репрезентації і репрезентацій простору, що є одночасно і продуктом, і матеріальним базисом для виникнення нових соціальних практик і форм суспільної свідомості. На матеріалі переосмислення зауважень К. Маркса обґрунтовується необхідність розробки просторово-аналітичного матеріалістичного методу вивчення соціального простору кінематографа.
Завантаження
Посилання
Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости / В. Беньямин ; [пер. с нем.]. – М. : Медиум, 1996. – 238 с.
Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности / З. Кракауэр ; [пер. с нем.]. – М. : Искусство, 1974. – 235 c.
Маркс К. Нищета философии / К. Маркс ; [пер. с нем.] // К. Маркс, Ф. Энгельс. Сочинения : [в 50-ти т.]. – Изд. 2-е. – Т. 4. – М. : Политиздат, 1955. – С. 65-185.
Петров В. Е. «Хора» как негативное определение (социального) пространства / В. Е. Петров // Тринадцатые Ознобишинские чтения : [сборник материалов Международной научно-практической конференции (30 июля 2015 года)] / [под ред. В. Н. Шкунова]. –
Инза-Ульяновск: УлГУ, 2015. – С. 233-236.
Benjamin W. Early Writings, 1910-1917 / W. Benjamin. – Belknap Press of Harvard University Press, 2011. – 303 p.
Benjamin W. Gesammelte Schriften IV-I / W. Benjamin ; [Unter Mitw. von Theodor W. Adorno und Gershorn Scholem hrsg. von Rolf Tiedemann und Hermann Schweppenhäuser]. – Frankfurt am Main : Suhrkamp, 1991. – 1108 p.
Benjamin W. Illuminations / W. Benjamin. – New York : Schocken Books, 1986. – 278 p.
Benjamin W. Reflections: Essays, aphorisms, autobiographical writings / W. Benjamin ; [translated by Edmund Jephcott]. – New York : Schocken Books, 1978. – 348 p.
Benjamin W. Selected Writings, 1913-1926 / W. Benjamin ; [edited by M. Bullock, M. Jennings]. – Cambridge, Massachusetts, and London : The Belknap Press of Harvard University Press, 1996. – Vol. 1. – 520 p.
Benjamin W. Selected Writings, 1927-1930 / W. Benjamin ; [edited by M. Bullock, M. Jennings]. – Cambridge, Massachusetts, and London, England : The Belknap Press of Harvard University Press, 1999. – Vol. 2. – Part 1. – 870 p.
Benjamin W. Selected Writings, 1931-1934 / W. Benjamin ; [edited by M. Bullock, M. Jennings]. – Cambridge, Massachusetts, and London : The Belknap Press of Harvard University Press, 1999. – Vol. 2. – Part 2. – 870 p.
Benjamin W. Selected Writings, 1935-1938 / W. Benjamin ; [translated by E. Jephcott, H. Eiland, and Others; edited by H. Eiland and M. Jennings]. – Cambridge, Massachusetts, and London : The Belknap Press of Harvard University Press, 2002. – Vol. 3. – 462 p.
Benjamin W. Selected Writings, 1938-1940 / W. Benjamin ; [translated by E. Jephcott, H. Eiland, and Others; edited by H. Eiland and M. Jennings]. – Cambridge, Massachusetts, and London : The Belknap Press of Harvard University Press, 2003. – Vol. 4. – 477 p.
Benjamin W. The Arcades Project / W. Benjamin ; [transl. H. Eiland and K. McLaughlin]. – Cambridge, Massachusetts, and London : The Belknap Press of Harvard University Press, 1999. – 961 p.
Kracauer S. From Caligari to Hitler: a psychological history of the German film / S. Kracauer ; [L. Quaresima, editor]. – Princeton : Princeton University Press, 2004. – 348 p.
Kracauer S. On employment agencies: the construction of a space / S. Kracauer // Rethinking Architecture. A reader in cultural theory / [ed. by N. Leach]. – L. : Routledge, 1997. – pp. 59-64.
Kracauer S. The mass ornament: Weimer essays / S. Kracauer, T. Levin. – Harvard University Press, 1995. – 403 p.
Kracauer S. Theory of film: The redemption of physical reality / S. Kracauer. – New York : Oxford University Press, 1960. – 364 p.
Lefebvre H. Critique of everyday life / H. Lefebvre. – Verso, 1991. – Vol. 1. – 283 p.
Lefebvre H. Everyday life in the modern world / H. Lefebvre ; [translated by Sacha Rabinovitch]. – New York, Evanston, San Francisco, London : Harper & Row, 1971. – 206 p.
Lefebvre H. Foundations for a Sociology of the Everyday. Critique of everyday life / H. Lefebvre ; [eds. G. Elliott, J. Moore, M. Trebitsch]. – Verso, 2008. – Vol. 2. – 380 p.
Lefebvre H. Introduction to modernity: twelve preludes. September 1959 – May 1961 / H. Lefebvre. – Verso, 1995. – 402 p.
Lefebvre H. The production of space / H. Lefebvre ; [translated by Donald Nicholson-Smith]. – Oxford : Blackwell, 1991. – 434 p.
Recuber T. Immersion cinema: The rationalization and reenchantment of cinematic space / T. Recuber // Space and Culture. – 2007. – Vol. 10. – № 3. – pp. 315-330.
Siegfried Kracauer’s American Writings / [ed. by J. Von Moltke, K. Rawson]. – University of California Press ; 2012. – 290 p.
Zatz-Diaz I. “A most remarkable room that did not exist before”: The production of screen space and Fordist modernity / I. Zatz-Diaz. – City University of New York, 2004. – Vol. 1. – 727 p.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).